• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79

Jag är i v 15 och känner inget ännu. Då moderkakan är i bakvägg denna gång kommer bebis kännas tidigare. Med Lovis var jag i v 22-23 innan tydliga sparkar. Är så trött.... Går bra att ta järn tabl :) Dricker även lite blutsaft. Dag och natt: Mysigt att säng är klar nu och mer blir det. Kanon att ni får låna babyskydd. Lisaväntar: Hoppas du tar det så lugnt som du ska för bebis ska inte komma ännu. KMW: Hur går det att jobba? Trött? Acure: mysigt att du känner bebis :) Längtar! Småbustroll: snart RUL? Spännande. Kram på er

• Dag och natt

Cat: Inte bara låna, vi FÅR babyskyddet! De är klara med sin barnaverkstad nu och vill ge oss allt de har får jag en känsla av... haha Men det är perfekt, har fått en påse med kläder som jag ska gå igenom och se vad vi vill behålla. Förstår att du är trött nu! Blutsaft låter inte som nån höjdare, jag är glad att jag alltid har haft bra hb- och järnvärden. 

Idag räknas jag som FULLGÅNGEN!! TJOHOO!! Äntligen! Kan knappt förstå att den dagen är här. Nu håller vi bara tummarna för att han vill komma ut snart också, helst innan bf och inget över.
    Har varit och tagit blodtryck idag igen, 135/90 och en helvild unge i magen så jag fick stanna kvar ytterligare en stund så BM skulle kunna mäta hans hjärtljud när han var lugn igen. Nu ska vi iväg på TUL om en halvtimme, förhoppningsvis det sista. Kram på er! 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 37+ BF 11 sept
  • SmåBustroll

Japp Cat, rul på måndag!! Spännande!!

• acure

Det här med järntabletter då...

Var och tog prov i tisdags och järnvärdet låg på 100 (mer än jag trodde) och depåerna var nästan tomma. Blev ordinerad järntabletter på en gång och nu när jag tagit dem i tre dagar så är magen upp och ner. Idag har jag suttit på toaletten hela dagen med jämna mellanrum. Hatar det här.

Någon som har någon erfarenhet av att få järninjektioner istället för tabletter? Tänkte jag skulle föreslå det vid mitt nästa bm-besök.

• Dag och natt

Acure: Har tyvärr ingen erfarenhet alls av järntillskott på nåt sätt, har alltid haft exemplariskt hb- och järnvärden... Men kanske nån annan vet? 

SmåBustroll: Håller tummarna imorgon!!

Jag var till BM i fredags och då var bt 135/95. Hon sa att eftersom pojken nu är fullgången så kommer jag kanske bli igångsatt om undertrycket går upp till 100 och däromkring, för det saknas anledning att låta mig gå med högt blodtryck och riskera havandeskapsförgiftning. Ska till läkare på tisdag och nu har jag börjat fundera på det här med hinnsvepning - då borde man ju kunna göra en sån nu innan blodtrycket ev går upp mer, för jag blir ju helst inte igångsatt men en hinnsvepning känns ju bra och som en hjälp på traven kanske om det funkar. Tänkte ta upp det med läkaren iaf och höra vad hon säger. Han får gärna komma nu!!  

• Cat79

Acure: Ingen erf av injektioner. Jag klarar av järn tabl bra. Trist att det är jobbigt för dig. Småbystroll: Spännande m RUL imorgon! Ni ville veta kön? Kram Dag och natt: Då hoppas vi er pojk kommer inom kort :)

• SmåBustroll

Lyckat rul här. I magen bor en perfekt liten kille Blev flyttad från 19+3 til 19+0, vilket egentligen passar helt precis med det jag tror. Så i januari blir här triss i killar

• Dag och natt

Åh grattis SmåBustroll!! Fantastiskt! Nu är det bara resten kvar

• Odetta
    SmåBustroll skrev 2012-08-27 13:07:49 följande:
    Lyckat rul här. I magen bor en perfekt liten kille Blev flyttad från 19+3 til 19+0, vilket egentligen passar helt precis med det jag tror. Så i januari blir här triss i killar

Åh vad UNDERBART!!! Grattis!!!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Odetta

Någon härinne som är intresserad av att ha med sig en doula på förlossningen?

Jag går ju doulautbildningen och fram till december finns jag tillgänglig, sedan blir det lite svårt ett tag.

Kram allesammans!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma