• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • KMW

Skönt att höra Odd. Gick upp totalt 14 förra gången, så 9 kg redan känns bara mycket jämfört med då.

Cat; håller alla tummar att det går bra imorgon. Förstår att det känns nervöst.
    Stor kram.

• LisaVäntar

Så dålig på att skriva nu för tiden, har bara ont och är sur hela tiden :-/
    Grattis till er som det gått bra för sen sist jag skrev iaf!!
    28+0 på onsdag för mig, då ska jag träffa bm, göra glucosbelastning och lägga upp en plan för foglossningen.. Var hos sjg idag och bröt ihop totalt! Har så satans ont nu så jag sover inte mer än en timme i sträck och börjar nästan gråta varje gång jag ska vända mig fick ett glidlakan, fast de eg inte ger det till gravida och hon skulle ringa bm och prata ihop en plan tsm m sjg som kan akupunktur och läkaren där... Vill vara 38+0 och få föda idag!!!
    Hoppas din bebis kommer snart dag och natt och lycka till cat imorgon!!!

• SmåBustroll

Så jobbigt att ha så ont Lisa. Och att inte få sova blir ju inte saker direkt bättre av

Här är allt bra, i huvudsak. Min generella trötthet i kropp och huvud kvarstår. Irriterande men inte så farlig krämpa 20+0 idag och ca 3 kg extra sen innan plus. Ca samma som med tidigare två. Så jag hoppas slut kilona blir ca samma som tidigare också.

• Cat79

Odetta/KMW: Är ju helt normalt med era vikter och så länge ni är pigga och dem små så spelar det ju ingen roll :) Lisa väntar: skönt att höra från dig men fy vad jobbigt du har det. Förstår att du vill vrida fram klockan. Stor kram Småbustroll: Härligt m 20 veckor nu :) Jag har gjort 16 fulla ons. Är skraj inför imorgon... Första tanken är tänk om bebis ej lever? Jo det måste den göra... Hoppas han/hon ligger hyfsat stilla vid ingreppet. Hör av mig imorgon och tack för er omtanke.

• Odetta
    Cat79 skrev 2012-09-03 20:14:43 följande:
    Odetta/KMW: Är ju helt normalt med era vikter och så länge ni är pigga och dem små så spelar det ju ingen roll :) Lisa väntar: skönt att höra från dig men fy vad jobbigt du har det. Förstår att du vill vrida fram klockan. Stor kram Småbustroll: Härligt m 20 veckor nu :) Jag har gjort 16 fulla ons. Är skraj inför imorgon... Första tanken är tänk om bebis ej lever? Jo det måste den göra... Hoppas han/hon ligger hyfsat stilla vid ingreppet. Hör av mig imorgon och tack för er omtanke.

Vilken tid ska du dit i morgon? Kommer tänka extra mycket på dig då, KRAMAR!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Cat79

Redan kl 8.30! Tack återigen för omtanken! Så härligt att ha er på familjeliv! Kram

• SmåBustroll

Skönt med en tidig tid, eller det hade jag tyckt i vart fall. Jobbiga, läskiga saker är skönt att bli klar med... Skall hålla tummarna för dig och tänka på dig i morgon!!!!!!!! Det SKALL gå kalasbra!

• Dag och natt

Håller också tummarna stenhårt för dig imorgon Cat!! Styrkekramar! Det kommer gå jättebra ska du se. {#emotions_dlg.flower}

Lisa, usch vad jobbigt du har det! Hoppas att glidlakanet kan hjälpa dig. Det är ju hemskt att behöva ha det så där. Stor kram.  

Själv har jag varit in på förlossningen idag, eftersom jag hade 120/100 i bt imorse (sittande) på mvc, och både protein och socker i urinen. Så de ville att vi skulle komma in och där tog de ctg - jättebra var det. Hade förhöjd urinsyra men levervärdena var bra, och jag har inga andra symtom på hf, så än så länge är det inte hf men på gränsen enligt läkaren. Bt var där 150/100 i liggande (på mvc 120/80). Ska tillbaka på onsdag! Får se om de snart tycker att det är bäst att sätta igång mig, vore ganska skönt faktiskt för min del också istället för att gå och oroa mig över att det ska bli värre. 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 38+ BF 11 sept
  • LisaVäntar

Håller tummarna idag Cat!!

Men ååååh!! Körde mannen till flyget idag, på vägen hem hittar jag en påkörd kattunge! När jag stannade verkade den ha brutit ryggen för den rörde knappt på bakbenen, men jag kunde inte lämna den. Jagade ikapp den (såg nog rätt roligt ut, halta tjockisen jagade halta kattungen) och nu ligger den hemma i badrummet och verkar inte skadad utan bara tilltufsad.. Kollade på nätet om vad man ska göra och hittade en artikel som sa att av 88 upphittade katter som lämnades till polisen avlivades 87!! Så nu har jag bölat en stund och har ångest för vad jag ska göra med den tips??

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma