• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bjornis

Kmw: är det första besöket hos bm Nu?? Va sent. Eller mätte man inte magen på första? Jag minns knappt hur det va med Sixten. Haha.

• KMW

Vanligtvis mäter man inte magen förrän v 25 vad jag förstår. Det gjorde dom inte på mig förrän då förra gången heller.
    Har varit på inskrivning, kub, RUL och ett vanligt besök i v 20, så det blir tredje bm-besöket skulle man kunna säga.

• Evve81
    Evve81 skrev 2012-08-28 19:56:44 följande:
    Acure: Jag fick järninjektioner eftersom min mage blev helt upp och ner av järntabletter. Jag gick på toa typ 10 gånger innan jobbet det är ju inte hållbart. De 2 första fick jag på förlossningen för man kan må dåligt av dem sedan fick jag på VC och av min bm. Man fick ligga kvar en liten stund efteråt och jag kan ändå säga att jag efter vissa av sprutprna blev fruktansvärt trött så ska du ha såna åka hem och lägg dig efteråt!

Acure: Jag tror det  var en gång i veckan (usch vad fort man glömmer) för mig som har 3 mil till förlossningen tog det ju mycket tid men det gick smidigt. Man kan få i dropp variant också men det tror jag tar längre tid. En injektion i armen tog ungefär 10 minuter. Inga fler biverkningar än trötthet och det var inte varje gång jag blev trött efteråt utan bara några gånger.
  • Bjornis
    KMW skrev 2012-08-28 21:49:55 följande:
    Vanligtvis mäter man inte magen förrän v 25 vad jag förstår. Det gjorde dom inte på mig förrän då förra gången heller. Har varit på inskrivning, kub, RUL och ett vanligt besök i v 20, så det blir tredje bm-besöket skulle man kunna säga.

Ah så var det nog. Jag har minne som en guldfisk.
  • Cat79

KMW: Spännande med BM och måtten. Man kanske bara känns större? Skakig inte mäta ännu m spännande vad vågen visar? Jag har blivit nojjig... Gått in i v 16, magen växer, trött, hungrig, känner tyvärr ej bebis? :( Lite deppig! Tisd får jag se bebis Och hoppas han/hon mår bra. Känns lite sådär att med stora nålen bredvid liten m ska nog gå bra. Hur mår ni andra?

• Cat79

Dag och natt: Hur går det? Har din pojk kommit t världen? Kram LisaVäntar: Hur går det för dig, vilken vecka nu? Kram

• Dag och natt

Ingen pojk än inte Nu är vi iaf inne i rätt månad!!! Men jag är så trött! Fick iaf en färdknäpp i morse som jag hoppas ska göra susen Flört Idag får vi några vänner på besök så nu håller sambon på att städa. Jättebra faktiskt, för jag vill inte hålla på och säga till honom om att han ska göra saker som jag själv går och stör mig på att det ligger framme... Nu blir det automatiskt så att han måste ta itu med det. Bjuda hem vänner is the shit! Skrattande

Har du känt bebisen något ännu Cat? Det kommer gå bra på tisdags, är det fvp ni ska göra då? Stor kram! 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 38+ BF 11 sept
  • Cat79

Dag och natt: åh nu är det sept och månaden då er pojk ska se ljuset :) Härligt! Bra att sambon fixar i hemmet. Vet inte om det varit nåt jag kännt eller inbillning? Jobbigt då jag längtar e bekräftelse. Kände sent m Lovis. Ja fostervattensprov tis.... Nervöst! Kramar

• KMW

Besök hos bm nu på morgonen, 25+4.
    Bra blodtryck, gränsfallslågt hb, barnets bpm 146 och sf-mått 26 cm, 1 cm mer än vad jag hade i v 25 förra gången, så jag kanske inte har så mycket större mage trots allt.
    Däremot en viktuppgång på 9 kg redan och det känns ju lite sådär. Det är väl därför jag känner mig stor då antar jag, hahaha...

• Odetta
    KMW skrev 2012-09-03 08:31:36 följande:
    Besök hos bm nu på morgonen, 25+4.

Bra blodtryck, gränsfallslågt hb, barnets bpm 146 och sf-mått 26 cm, 1 cm mer än vad jag hade i v 25 förra gången, så jag kanske inte har så mycket större mage trots allt.

Däremot en viktuppgång på 9 kg redan och det känns ju lite sådär. Det är väl därför jag känner mig stor då antar jag, hahaha...

Låter bra och jag tycker inte din viktuppgång är så farlig...jag har gått upp 11 kg redan

Torsdag är det min tur att gå till bm, v24+1 då.
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma