• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SmåBustroll
    Odetta skrev 2012-08-27 14:40:46 följande:
    Någon härinne som är intresserad av att ha med sig en doula på förlossningen?

Jag går ju doulautbildningen och fram till december finns jag tillgänglig, sedan blir det lite svårt ett tag.

Kram allesammans!

Så härligt att du kommit halvvägs med utbildningen Tror inte jag behöver en Doula, brukar inte hinna vara inne på förlossningen så länge... (samt att jag ju föder i januari). Men det låter som ett väldigt spännande yrke!!
  • SmåBustroll
    Cat79 skrev 2012-08-27 20:35:05 följande:
    Grattar även här småbustroll :)

Tack
  • 3 barns mamma84
    SmåBustroll skrev 2012-08-27 13:07:49 följande:
    Lyckat rul här. I magen bor en perfekt liten kille Blev flyttad från 19+3 til 19+0, vilket egentligen passar helt precis med det jag tror. Så i januari blir här triss i killar
    Triss killar inte illa grattis snart har du din pojk hos dig o familjen .
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • KMW

Nu knakar det i fogarna. (haha, jättekul, jag vet)
    Nävars, men har börjat känna lite i fogen nere i muffen senaste dagarna. Muff-fogen har säkert nåt namn, nån som vet? Vill säga symfysfogen men det är säkert nåt helt annat...
    Känns lite väl tidigt, men jag antar att det beror på att det inte var så vansinnigt länge sedan man faktiskt var gravid förra gången...

• Evve81

Acure: Jag fick järninjektioner eftersom min mage blev helt upp och ner av järntabletter. Jag gick på toa typ 10 gånger innan jobbet det är ju inte hållbart. De 2 första fick jag på förlossningen för man kan må dåligt av dem sedan fick jag på VC och av min bm. Man fick ligga kvar en liten stund efteråt och jag kan ändå säga att jag efter vissa av sprutprna blev fruktansvärt trött så ska du ha såna åka hem och lägg dig efteråt!

• acure

Evve: tack för ditt svar! Hur många injektioner behövde du ta under graviditeten? Kände du några andra biverkningar än trötthet? Verkar ju onekligen skönt att slippa sitta på toa hela tiden... Nu provar jag att ta tabletter var tredje dag istället för varannan för att se om det gör någon skillnad. Tog en ikväll så får vi se hur magen är imorgon. Bävar...

• acure

KMW: ja mittenfogen är ingen hit att ha ont i. Börjar känna av mina bakre på sidorna här och det oroar mig. Kände inte av dem förrän strax efter RUL förra gången.
    Håller tummarna att det inte förvärras för dig. Inte lätt att ha en liten hemma och ont samtidigt.

• KMW

Dags för besök hos bm på måndag, då v 26. Det ska bli SÅ spännande med första sf-mätningen och få jämföra med förra grav. Är jag verkligen så mycket större eller är det bara som jag inbillar mig? Det känns som att jag ev har magen mycket högre upp den här gången, kanske därför?!

Ni andra som har fler än ett barn, har era graviditeter sett lika ut ur storlekssynpunkt, form på magen, viktuppgång osv?

• KMW

Acure, alltså det där med järntabletter kan vara ett gissel. Hade inga som helst problem förra grav, men efter att ha mått skitdåligt efter att ha tagit första järntabletten den här gången så tar jag tabletten som det absolut sista jag gör innan jag går och lägger mig på kvällen och då har det faktiskt funkat. Tar också varannan dag...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma