• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79

Acure: Håller med att det är mysigt med bekräftelse men mindre skönt längre fram! Nu får jag bara lite småkickar :)

Småbustroll: Har med vågat tänka lite vagn men inte mer.... En Donkey hade inte varit fel men så dyr!!! Får kolla runt lite och se vad som passar.

Pinkipie och Lisa: Inte länge kvar nu.... spännande!

Jag är så nyfiken vem det är i magen, kön o s v? Kan ju få tillgång till en kod för att få reda på kön till 100% säkerhet men vet ej om vi vill... Är ju spännande att inte veta med?

KMW: Här delar vi allt och även när man känner sig deppig o s v. Tror du är jättefin med din mage :)

Kram på er!

• KMW

Usch, fick precis reda på att min vän som gjort kub idag fick 1:2 som siffror. Inte så kul. Dom inväntar vidare tester... :(

• SmåBustroll
    KMW skrev 2012-09-19 20:34:38 följande:
    Usch, fick precis reda på att min vän som gjort kub idag fick 1:2 som siffror. Inte så kul. Dom inväntar vidare tester... :(

Usch så trist
  • Cat79
    KMW skrev 2012-09-19 20:34:38 följande:
    Neeej..... Hoppas det blir till det bästa. Kram
  • acure

KMW: vad tapper du är som arbetar heltid! Jag är så imponerad. Kanske för att min egen arbetsmoral är ganska låg nu...

Jag mår skit rentutsagt och bara går och tänker på hur länge jag ska orka jobba eller om jag behöver sjukskriva mig 50% redan nu för att orka både mentalt och fysiskt. Får resonera med min läkare snart...

Tråkigt med din väns kub-resultat. Hoppas de övriga testerna ger bättre besked.

Småbustroll: jag suktar efter Donkeyn jag med men vette sjutton om vi kommer ha råd med det. Har tittar på Mountain Buggy duet också då den är lika bred som en singelvagn men plats för två barn. Sitsarna är smala men Matilda är smal så det skulle nog fungera för oss. Nackdelen är väl att sittdelarna inte är vändbara men när nummer två väl ska börja sitta kanske Matilda är stor nog att åka ståbräda så då kan man ju komplettera med en billigare singelvagn också. Jag vet inte alls. Jag vill ha en Donkey i budgetvariant! :)

Cat: vi är också nyfikna på kön, och nu har de ju tagit bort förbudet mot att meddela kön på RUL här i Västerås så visst lockar det att ställa frågan när vi ska dit i oktober...
    Jag tänker att det kan vara bra rent praktiskt nu med nummer två då man inte har samma tid till förberedelser osv. Lättare att sortera ut vad vi ska spara av Matildas kläder och inte osv. Sen är det ju kul att få stilla sin nyfikenhet lite också... :)

• KMW

Går in i v 29 imorgon. Time flies!!
    Har nyss gått igenom Teds kläder som han hade som nyfödd och plockat ut en del unisexplagg som jag tänker tvätta och göra i ordning. Herregud så små dom är. Superpyttiga ju!!

• Cat79
    KMW skrev 2012-09-20 19:20:44 följande:
    Går in i v 29 imorgon. Time flies!!
    Har nyss gått igenom Teds kläder som han hade som nyfödd och plockat ut en del unisexplagg som jag tänker tvätta och göra i ordning. Herregud så små dom är. Superpyttiga ju!!

Redan v 29 :) Jag är "bara" i v 19. Mysigt med små bebiskläder och som du säger inte klokt att våra skruttungar varit så små :) Har ni några heta namn på er lista? Här är det fortfarande Alva än så länge men inga mer... Det är först nu jag börjat inse att jag troligen blir 2-barns mamma i feb.
  • KMW

Usch, jobbigt att inte må bra Acure. Jag mår bra, men är väldigt sliten i kroppen känns det som.

Wow, v 19 Cat, det går verkligen fort. Angående namn så är det ju så svårt.
    Vi har väl gjort någon slags topplista och på tjejsidan ligger Molly, Alice, Mia och Nora högst.
    På listan med killnamn ligger Charlie, Max och Hugo högst.
    Hur går det för er andra med namn?

• Cat79

KMW: Molly och Alice är mycket fina. Nora också m på småländska blir det ej fint m R i mitten. Mia heter svärmor :) Charlue och Hugo gillar jag m tyvärr känner jag många Max m det är m fint. Spännande vad det blir för er :) Skönt att ha dn del alternativ. Jag ska börja kolla bland Astrid Lindgren :) hade varit skoj m namn därifrån m vi får se. Namn är så kul! Men samtidigt svårt och så ska det passa m Lovis.

• Odetta

Vi har bestämt att lilltösen ska få heta Siri

I andra namn vill jag fortfarande ha Cordelia och M börjar väl kanske mjuka upp lite för det. Tycker att Siri Cordelia H låter så fint...och så betyder det fina saker också: Siri betyder seger och älskad och Cordelia betyder lilla hjärtat

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma