• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • LisaVäntar

Småbustroll: tack :) kommer nog vara lite nervös inför nästa kontroll!!

Pixerpie: vi är väl bara några dagar från varandra? Sjukt att det kan skilja så mycket!! Låg din lill* på rätt håll? Skönt att den var inom det normala, hoppas bara du slipper gå över så du inte behöver föda en jätte :)

• SmåBustroll
    pixerpie skrev 2012-09-28 10:04:47 följande:
    Tillbaka efter tul, väntar en liten tjockis... Beräknad vikt 2277 g... 4% för mycket... Läkaren mätte två ggr, första ggn var ännu större och läkaren började prata om graviditetsdiabetes... Skulle inte vara någon fara nu, men jag ska iaf googla det ikväll...

Kunde inte/ ville inte se kön... Ingick ej i dagens undersökning!!

Nästan så stor/liten var min äldsta när han föddes i vecka 35+3. Han var liten och tidig. Vilken vecka är du i nu? Hoppas du slipper gå över och få en stor bebis. 

• pixerpie

Lisa, min låg på rätt håll, men kunde ff vända sig även om det inte var troligt!! Ja, konstigt det kan skilja så mycket.., nästan 800 gr ju!

Bustroll, jag är i v32, eg 31+ 5... Så hoppas med jag slipper gå över tiden.., och skulle den vilja komma redan nu, är det ju ingen katastrof... Fast det lär den väl inte göra..,

• SmåBustroll

Den får stanna lagom länge tycker jag. Lite längre än nu, men inte över tiden! 

Är själv 24 hela veckor på måndag. Tiden går så fort! Skall till gyn på fredag för lite extra koll då jag har  så mkt sd. Dock så håller det sig hyfsat lugnt när jag är lugn. Gör i vart fall inte ont om jag tar det lugnt. Tidigare (med lillebror) så har de passat på att göra TUL och kolla lite allt möjligt när det ändå haft mig inne. Så hoppas de gör så nu med! 

• pixerpie

Ja, småbus... de kommer ju när de är färdiga våra bebbar... Men jag måste försöka vara realistisk och inte hoppas den kommer tidigare bara för att den var stor... Lätt att skena i tanken jue, längtar efter bäbis!!!

Ja, alltid skönt med kontroller!!

Ha en fin em/ helg!! Jag ska ladda för gekås på måndag!!

• MCT79

Oroa dig inte Lisa. Freja vände sig nångång mellan vecka 32 och 34 och de trängdes två stycken!

• KMW

Alltså, den här bebben är verkligen alldeles vild. Magen har "hörn" mest hela tiden.
    Går in i v 30 idag, tiden går så fort...

• M I M M I

Vad häftigt kmw!

Det blir äp redan på måndag, börjar bli nervöst!

• KMW

Åh vad spännande Mimmi. Hur lång tid tar det sen innan dom kan sättas tillbaka? Jag kan INGET om ivf...

• M I M M I

Ett par dagar, 2-3 tror jag är vanligast...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma