• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • KMW

Cat; googla Astrid Lindgren namn så får du massor av träffar. Bland annat trådar här på FL.

• KMW

Åh, det finns ju massor av fina Lindgren-namn utöver dom vanliga, kända karaktärerna.
    Ett namn som jag gillar från Allra käraste syster tex är Ylva-Li.
    Sen är ju Mio en klassiker...

• Bjornis

och jag är i v 17?! Galet verkligen. Min kompis fick ju barn för 2 veckor sen och det är så fascinerande att hålla henne. så liten (och ändå en "klump" på 4,5 kilo nu)... 
    Vi ska be dem kolla kön, 18 dagar kvar... Jag sa till Mattias när vi gick förbi Newbie-kollektionen på Kappahl häromdan att om RUL visar en tjej så måste han förstå att det inte kommer bli billigt. ;-p Jag är så trött på alla "killkläder" och vill sååååå få frossa i söta outfits, rysch på rumpan och klänningar! haha. Sixten hade ju en del unisexgrejer som pluttis så där finns ju lite men jag ser på min kompis som också hade en son sen innan att hennes dotter använder ju bara SINA kläder nu. Hon har fått massa men också köpt efs det är så skoj. haha. Man är ju som man är. :-P

Namn är stillestånd. Väntar tills vi vet vad det är. men ni har många fina tips allihopa!!    

• acure

Ja fy vad svårt det är med namn. Pojknamn blir jag inte klok på och flicknamn finns det så många så jag skulle behöva ha tio döttrar. Just nu ligger Tora, Astrid och Alice (här med!) i topp men jag har inte pratat så mycket med mannen om det hela. På pojksidan är det faktiskt bara Bo/Bosse som känns ok. Men sen ska det ju passa på den som eventuellt kommer ut också, så några alternativ hade inte varit dumt. :)

Det är nackdelen med att arbeta i förskola, namn man tidigare tyckte var fina får helt plötsligt en annan betydelse när det finns barn på jobbet som heter si eller så.

• Cat79
    KMW skrev 2012-09-20 22:23:43 följande:
    Åh, det finns ju massor av fina Lindgren-namn utöver dom vanliga, kända karaktärerna.
    Ett namn som jag gillar från Allra käraste syster tex är Ylva-Li.
    Sen är ju Mio en klassiker...

Ska googla lite om Astrid Lindgren då det säkert finns lite namn där annars får det bli nåt helt annat. Mio fick vår änglapojk heta!
  • M I M M I

Snälla söta ni, håll tummarna för oss nu! Är på Sahlgrenska för Vul, skitskraj för att det ska vara för få ägg den här gången med.....

• Odetta
    M I M M I skrev 2012-09-27 13:47:43 följande:
    Snälla söta ni, håll tummarna för oss nu! Är på Sahlgrenska för Vul, skitskraj för att det ska vara för få ägg den här gången med.....

Tummar och tår vännen, det vet du!!!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • SmåBustroll
    M I M M I skrev 2012-09-27 13:47:43 följande:

Tummar och tår hålles!!!!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma