• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • KMW

Hej på dig också Cat! Skönt att tiden rullar på och SKÖNT med semester. Är SÅ avundsjuk...

Jag känner mig mest gnällig just nu. Känner mig som en gammal gumma i kroppen. Är vansinnigt trött i kroppen när jag kommer hem från jobbet och det sträcker och stramar i magen. Är så otymplig och har redan svårt att få på mig skor och strumpor pga magen. På kvällarna vaggar jag dessutom som en anka pga osköna fogar.
    Usch, vill inte känna såhär, särskilt när man vet att många mår så mycket sämre...

• SmåBustroll

Känner igen mig kmw.... Också gummvarning på formen här. Hade lite lågt ferritin, så lite järn kanske kan bättra på trötyheten i vart fall här hoppas jag

• KMW

Ja, jag knaprar järn för allt vad jag är värd, men känner egentligen inte den typen av trötthet. Jag känner mig mest sliten i kroppen...

• pixerpie

Åh, jag är också medlem i gumma- klubben!! Och det är så frustrerande att inte orka, så blir så lättirriterad och vet att det inte är rättvist... Gnällkärringen visar sig allt oftare...
    Skönt man inte är ensam!!
    V30+1 dag!

• KMW

Det tråkiga är att jag inte minns att jag kände såhär förra gången. I alla fall inte såhär tidigt. Är 27+3 typ så det känns lite väl tidigt. Flodhästvarning liksom...

• Bjornis

KMW (alla andra gummor): Huga, låter tröttsamt men måste hålla med att det inte är lika "bekvämt" att va gravid denna gången och då är jag bara i v 15+6 idag... Haha. Suck. Kissnödigare än med Sixten, mer dragningar i magen och tröttare... Redan. Ser fram emot att jobba hela hösten. Not. :-/

• Odetta

Jag med jag med! Jag är också gumma...eller kärring, beroende på humöret

Och anka är jag också...eller pingvin. Ont som fan på kvällarna så min M har tagit fram kryckan nu och ställt vid mitt nattduksbord så jag kommer till toan på natten.

Vecka 25+5 idag och ca 12 veckor kvar...jag längtar halvt ihjäl mig!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • KMW

Vilken support man får här av alla andra gummor. Skönt att ha någon att gnälla till och som vet hur man har det. Det finns ju som sagt dom som mår betydligt sämre, men det innebär ju inte automatiskt att jag mår bättre, eller tycker mindre synd om dom heller för den delen, om ni förstår vad jag menar?
    Kram på er, era gamla gummor. Nu är det sovdags så att tanten orkar imorgon också. ;)

• SmåBustroll

Ferritin på 17 mkg//L (normalt 15-150 för kvinnor, gärna över 40 för gravida sa läkaren) )hade jag när jag var i vecka 9+ och det sa läkaren IGÅR... (vecka 22...) Hm, . Fattade inte förän jag kom hem att det ju var ett lite väl gammalt svar kanske. Hb på 12.5 g/dl (skall vara över 10 hos gravida). Så ok HB, men lite på gränsen med ferritin. Ferritin brukar väl knappast spontant öka under en grav, snarare minska!??! Eller? 
    Inte tog hon något nytt test heller. Köp järn så får hoppas det hjälper! Är så trött att jag skulle kunna somna stående i det sista. (Och så lite gummstatus på det ;- ) )  Sd blir i vart fall färre när jag tar det lite lugnt. Det är bra! Annars så var sf-måttet igår 22 (v22+0) och hjärtljuden på 140. Så det var fint

Nu får jag i vart fall en liten stund att vila på soffan innan hämtning av de två små trollen skall ske Skall slänga ihop en köttfärsås först också. Blir nog bra.

• acure

Förstår dig precis KMW! Och man får gnälla (jag gör det hela tiden), det är inte lätt att vara gravid. Särskilt inte med nummer två.
    Kommer du orka jobba heltid länge till tror du? Kanske behöver du gå ner i tid för att orka?

Många kramar! Inte långt kvar nu!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma