• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • KMW

V 30 och besök hos bm avklarat. Både blodsocker och blodtryck bra. Bebis puls fortsatt ganska hög, 148 bpm. 28 i sf-mått, vilket bm inte var helt nöjd med, så tillbaka för ny mätning om en vecka.
    Jag har också fått svar på min trombosutredning där allt såg bra ut, så det känns skönt. Bm rekommenderade trots det stödstrumpor och nu när det är lite kallare ute får dom väl åka på då antar jag.
    Bara en liten uppdatering från mig...

• acure

KMW: härligt att höra hjärtljuden! Tyckte bm att sf-måttet var för litet eller för stort? Sd låg det på vid sista mätningen?

• KMW

Nä, hon tyckte att det var lite för litet och att min kurva planat ut lite för mycket. Samtidigt så sa hon att hon brukar kunna se den tendensen hos omföderskor så än ser jag ingen anledning att oroa mig. Känns snarare bra att hon är extra noggrann och slänger in en extra koll istället för att vara nonchalant och strunta i det.
    Förra gången i v 26 var måttet 26...

• LisaVäntar

Skönt att hon har koll :) så högt ligger min lilla galning också, är hon vaken och upprörd har det gått uppemot 180! Visste du könet?

• 3 barns mamma84
    KMW skrev 2012-10-01 09:08:04 följande:
    Nä, hon tyckte att det var lite för litet och att min kurva planat ut lite för mycket. Samtidigt så sa hon att hon brukar kunna se den tendensen hos omföderskor så än ser jag ingen anledning att oroa mig. Känns snarare bra att hon är extra noggrann och slänger in en extra koll istället för att vara nonchalant och strunta i det.
    Det kan ju ber på att magen har gått lite ner eller hur bebben ligger inne i magen när du ligger på rygg
    Men skönt att hon håller koll iaf och inte bara skiter i detta. 
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Mimmi: Lycka till idag {#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Kram
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • acure
    KMW skrev 2012-10-01 09:08:04 följande:
    Vad skönt att hon tar det på allvar även om det säkert är som hon säger hos omföderskor. Det förklarar ju lite varför magen kommer så fort andra gången men att den på slutet inte alls brukar vara större än med första. 
    Alltid bra med en extra koll!
  • M I M M I

Tack för era tummar! Nu är vi klara, fick ut 5 ägg, hoppas att de är mogna och blir fina små blastocyster! ET blir på onsdag, om det hela går vägen. Trött och mensvärk, men det gick mycket bättre än väntat!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma