• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • M I M M I

Tack! Men jag tror det är lite sent med nidblödning, återförandet var för 9 dagar sedan...

• 3 barns mamma84
    M I M M I skrev 2012-10-12 15:07:58 följande:
    Ja tyvärr, börjar alltid med spottings... Känns som en avgrund öppnar sig just nu... Fattar inte varför det aldrig kan få bli vår tur någon gång, över tre år har vi kämpat nu, 5 mf, fortfarande barnlösa... Orkar inte!
    HjärtaHjärtaÄr lessen för er skulle jag finner inga ord jag hoppas över hela mitt hjärta att du snart väldigt snabbt framtid blir gravid och får glädja dig tillsammans med oss och familjen.
    Blir väldig lessen över att kroppen inte vill vara med just nuGråterFinns det något annat man skulle kunna göra för att få kroppen att acceptera en graviditet ?
    Ni har förmodligen gjort alls redan.
    Men ge inte upp det är många år men det borde ju hända något väldigt fort.   
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • LisaVäntar

Men åh, Mimmi!! tappa inte allt hopp än, båda mina grav har börjat med spottings och "mens".. Hoppas, hoppas!!

TUL klart, 1950 gram idag, -12,5% (jämfört med -8% för två veckor sen), men det är ju fortfarande normalt.. Och rumpa ner, såklart!

• Cat79

MIMMI: Jag hoppas fortfarande!!! Det måste vara er tur nu då nu kämpat såååå länge. Många kramar. Acure: trist m dina blödningar m hoppas det går åt rätt håll. Bebis mår ju bra :) KMW: sjukt m v 32.... Spännande att han el hon är här om 2 mån. Kram

• KMW

Galet mycket sammandragningar idag och foglossning nere i muffen. Inte jätteskönt.
    Kan alla dessa sammandragningar bero på lite mys med maken i förmiddags, och i så fall bör man låta bli?
    Har i övrigt mått lite konstigt idag så det kanske hänger ihop, vem vet?!

• Odetta
    KMW skrev 2012-10-13 21:47:33 följande:
    Galet mycket sammandragningar idag och foglossning nere i muffen. Inte jätteskönt.

Kan alla dessa sammandragningar bero på lite mys med maken i förmiddags, och i så fall bör man låta bli?

Har i övrigt mått lite konstigt idag så det kanske hänger ihop, vem vet?!

Så länge du inte har ont av dina sd så ska det inte vara någon fara

Jag har också haft jätte mycket sd idag, men inget som känts obehagligt eller så. Däremot har jag blivit totalt misshandlad från insidan nu ikväll så jag känner mig nästan lite illamående av alla sparkar! Vecka 29+3 idag...helt galet!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • 3 barns mamma84

Jag funderar på om man borde kolla upp sig hos gyn  snart alltså ..
    BIM+7 ingen mens bara symtmer ingen + alls gjort 2 st tester och dom visar blankt ..
    Gaaah blir galen !!  

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • LisaVäntar

Småbustroll: tänkte begära genomgång av båda mina grav av doktorn på spec när bebis är född och vi har landat lite.. Min kropp är ju uppenbarligen inte så bra på att vara gravid så vi måste ju ha en stabil plan innan jag ens tänker tänka tanken!!

Acure: hur går det? Mer blödningar? Maken hemma?

KMW: jag hade tagit det lugnt med mys om det gav så mycket sd.. Eller kolla upp det så det inte påverkar och fortsätt mys ;)

Här står tiden stilla, 33+4 idag.. Har fått lov att sitta i rullstol små stunder så igår körde M mig ett varv runt sjukhuset, sååååå skönt! Snålblåst, regn och 5 plusgrader är klart underskattat bebis mår bra och jag har inte haft värk eller sd på flera dagar.. Jag hoppas de vill kolla igen imorgon och jag hoppas (fåfängt) att det ska vara så stängt så jag får åka hem och vila!!

• LisaVäntar

Mimmi: såg i andra tråden att du hade rätt, mitt hjärta blöder för dig!! Önskade så mycket att det var din tur hoppas du lyckas "skaka av dig det" och ge dig på ett nytt försök.. Visst har ni 3 försök på er? Kramar!!!

• acure

Lisa: skönt med en tur i rullstol så du fick lite frisk luft! :) håller tummarna att du får åka hem och fortsätta vila där istället.

Här har blödningarna slutat. Har inte kommit något sedan i förrgår och jag hoppas att det fortsätter så. Aldrig har en vanligt färgad flytning varit så uppskattad! Haha! Däremot har sammandragningarna fortsatt så jag tar det så lugnt jag kan. Har dock varit uppe och lagat mat och bakat brownies men mer än så blir det inte idag. Mannen är hemma äntligen, även om jag tror att han inte riktigt förstår allvaret i det hela eftersom han blir en aning sur över att jag inte kan hjälpa till så mycket. Förhoppningsvis beror missnöjet på att han själv är förkyld och trött efter intensiva dagar med jobbet. Annars är han världens bästa!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma