• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Mct: det roliga är att... Just själva "liggandet" inte varit aktivt alls, har ju två knölar till ungar som håller en vaken så kan räkna antalet ggr på 2 händer sen w2 kom! Haha. Och minimichelin är ju ändå 7,5 mån nu. Haha..

• M I M M I

Usch vad jobbigt Lisa! Håller tummarna för något utav det då!

Tack för kramen mamma till w!

• KMW

Många kramar och tumhållningar just nu.
    Till dig Lisa, med hopp om att bebis snart vill komma ut så du slipper ha så ont.
    Till dig Acure, med hopp om att det bara är gamla rester som kommer ut.
    Till dig Mimmi med hårda tumhållningar att allt funkar nästa gång.

• LisaVäntar

Haha, tyvärr blev det ett litet mellanting :-/ öppen inifrån, stängda delen är dock 12 mm nu istället för 6, så jag får röra mig på rummet idag. Rumpnissan tycker att säte är ett bra läge och har inte flyttat sig en millimeter. Funkar rörelsen idag får jag röra mig på avdelningen imorgon och sen ser vi efter det.. Skymtar lite ljus i tunnelns slut iaf! Efter 35+0 stoppar de inte alls och det är om 8 dagar så har jag inte fått komma hem innan dess så tänker jag gå hem då iaf

Tummar Mimmi!!! Hoppas den klarar upptiningen!!

• acure

Tack alla fina!
    Ja tack och lov är det bara brunt som kommer ut. Blir det rött igen så ringer jag gyn på en gång!

Lisa: hoppas att det stannar såhär nu till 35+0 så du får åka hem sen.
    Har ni allt färdigt annars med kläder, vagn, bilstol osv? Kram!

• LisaVäntar

Skönt acure! Hoppas det håller sig lugnt så du kan få börja njuta av graviditeten igen :)

Här går det framåt! Får röra mig på avdelningen idag, eldprovet kommer i eftermiddag när jag ska gå ner till Apoteket :) går det bra får jag åka hem imorgon!! Lugn, cool doktor som bara undrade var vi bodde så det inte skulle ta alltför lång tid att åka in och sen informerade lite om vändningsförsök som vi kunde göra lite tidigare, vecka 36 sådär..
    Vi är färdighandlade, men ingenting är ju nästan uppackat! Har lovat M att ligga stilla till 35+0, men jag kan ju dirigera och får se det iaf!! Och tänk att få packa en bb-väska att ta med nästa gång!

• SmåBustroll

Åh så skönt att vecka 35 närmar sig Lisa. Min äldsta är född 35+3 och var dessutom liten (vet inte procent, men två standardavikelser under på normalkurvan har jag för mig). Blev lite tid på neo, men sen har allt gått fint. De är små i vecka 35, men bra mkt större än i vecka 32 :-O 

Grattis och välkommen mamma till W  

• 3 barns mamma84

Dålig jag e att höra av mig och gnäller bara för mig själv.
    Kram till er alla och hoppas graviditeterna rullar påoch bebisarna i magen e snälla mot er.

Jag har beställt hem 1 test (teststicka) testlagret.
    NU jävlar hoppas jag på ett bättre syn på stickan och inget - ..
    Åh fick lite pepp hehe kände på tappen den e gömd så jag vågade beställe ett test hem iaf .
    Hoppas på ett + de gör jag iaf .
    borde vissa något nu när man e i vecka 6 annars får mensen faktist ta och komma.
    Hra molvärk smått o gått så något borde de ju vara enligt mig.         

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma