• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • KMW

Vi håller tummarna Acure!
    Sf-måttet såg iaf bra ut idag. Har växt 2 cm på en vecka och mäter 30 cm i v 31.
    Bebis hade hjärtslag på 128 bpm, vilket är mycket långsammare än de andra mätningarna hittills.

• Cat79

Ang förlossning så hoppas jag på mindre bristningar och att det kanske inte riktigt gå så fort. Ser ändå framåt vagnar förlossning då det väldigt sällan blir så kraftig bristning igen. KMW: skönt att du växer bra och litens hjärta pickar på. Har du ca samma mått nu med? Vem tror du bor i magen? Acure: Hoppas du går snitt om du hellre önskar det. Bjornis: Nyfiken på hur det gått på RUL :) Lisa: Lycka till :) Nu måste jag jobba. Kram

• KMW

Cat; ligger i princip mitt på normalkurvan, bortsett från dippen förra veckan, och det gjorde jag när jag väntade Ted också.
    Har en liiiiten känsla av att det är en tjej därinne, men känner inte alls lika starkt som förra gången. Vi får se.
    Hur går det för er? Har ni lyckats hålla er från att ta reda på könet än så länge?

• acure

Hemma igen från ett jättefint RUL. Blev bakflyttad några dagar och är i 18+0 idag enligt ultraljudet.
    Bm kunde också se en liten vätskeansansamling bakom moderkakan så troligtvis är det därifrån blödningen kommer. Konstigt att gynläkaren inte såg något i fredags när vi var där.

Vi ville få reda på kön också men bm kunde inte säga säkert, fick 60% sannolikhet så vi vet inte hur vi ska ställa oss till det. Har dock kommit överens med maken att inte säga något om kön till någon, inte ens mamma! Det var hans krav på att vi skulle ta reda på det, annars hade han sagt nej. Kanske skriver ändå i den slutna tråden så det inte går att se offentligt... ;)

Kramar till er alla!

• LisaVäntar

Ny vändning; denna doktor tror att hon kan stanna åtminstone några dagar, kanske veckor. Så nu har jag ÄTIT!!! Himmelrike efter nästan 36 timmar!!! Omänskligt att svälta en så länge.. Blivit av med dropp och ctg också, så skönt! Lite mer relaxad inställning nu, händer det så händer det, och det funkar fast jag ätit.. Så på bättre humör trots att ingen bebis kommit ut!

• SmåBustroll

Så skönt att hon stannar lite till Lisa.Varje extra dag i magen är kalasbra

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma