• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • KMW

Hade förresten första förlossningsförnimmelsen idag. Har haft en del sammandragningar andra halvan av grav, men aldrig några som varit obehagliga.
    Hade en lite upprörd diskussion med min chef idag (typ 3 gånger by the way) och mitt i allt så kändes det plötsligt som en lättare variant av en förlossningsvärk. Insåg att jag glömt bort hur det kändes, men blev snabbt påmind om att det snart är dags.
    Ser konstigt nog fram emot det lilla helvete som det trots allt innebär att föda barn...

• Dag och natt

Odetta, 6/12 är ett jättebra datum, många vackra, snälla och intelligenta barn födda då  

Används den stängda tråden nåt? Har inte ansökt dit ännu för det är så fullt upp med lille Isak, det lilla plåstret som inte gillar varken sjal eller sele  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Lillebror Isak 120910 ♥♥♥
  • acure

KMW: jobbigt med förvärkar, särskilt om stressande situationer på jobbet får dem att dra igång. Hoppas du kan ta det lite lugnare nu mot slutet.

Dag och natt: den slutna tråden används flitigt, kom in till oss! :)

• Mabaja

Hej tjejer!

Kan ju berätta om lite här hemma! Wilda fyllde 2 år förra veckan och Willemo har nu blivit 7,5 mån. Väntar nr 3, efter ett mf i aug, och går det vägen blir det 32 mån mellan nr 1 och 3!

Just nu är vi mitt uppe i husförsäljning! Fotograferat idag och kommer ut på hemnet imorgon! Var vi tar vägen vet vi inte då vi säljer först!

• Bjornis
    KMW skrev 2012-10-17 22:19:26 följande:
    Hade förresten första förlossningsförnimmelsen idag. Har haft en del sammandragningar andra halvan av grav, men aldrig några som varit obehagliga.
    Hade en lite upprörd diskussion med min chef idag (typ 3 gånger by the way) och mitt i allt så kändes det plötsligt som en lättare variant av en förlossningsvärk. Insåg att jag glömt bort hur det kändes, men blev snabbt påmind om att det snart är dags.
    Ser konstigt nog fram emot det lilla helvete som det trots allt innebär att föda barn...

Ojoj... Du får inte ha så hetsiga diskussioner KMW. Men bra att du ser fram emot det. Gör jag med. Men jag har ett tag till att bara gå runt och klappa magen.
  • LisaVäntar

Det gick bra så länge det var hemmaplan är nu på förlossningen igen, vaknade med molvärk och sammandragningar. Ingen påverkan, men har fått bricanylspruta som verkar hjälpa så hoppas vi får åka hem igen i eftermiddag!

• acure

Å typiskt! Men skönt att bricanylen verkar fungera! Håller tummarna att du får njuta av helgen hemma och inte på sjukhus! :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma