• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • KMW

Sf-mätning nu då. Får se om jag växt nåt senaste veckan, men känner mig stoooor.
    Fortfarande ingen som hört nåt från Björnis? RUL igår ju...

• acure

Håller tummarna att sf-måttet ser bra ut KMW!

Inte hört något från Bjornis här, börjar nästan bli orolig. :/

• SmåBustroll

Spännande Lisa. Hoppas allt går bra!!!

Bjornis ja... Inte hört något. Hoppas verkligen allt står bra till!!

Ang förlossningsjournal så har jag läst min. Mest läst mitt partogram tillsammans med BM. Står inte så mkt i journalen vad jag kan minnas. Eller ja, mer med storebror än lillebror. Mest bekymrad för att det gått så fort när jag föder. Ser inte helt fram emot en vinterfödsel... Men vi hoppas på vackert väder, inga snöstormar och att det sätter igång på dagen när barna är på förskolan (Det var många önskningar på en gång).

• acure

Angående förlossningsjournalen så har jag lusläst min flera gånger på sistone och blir så upprörd över att jag tycker att den inte alls stämmer överens med min upplevelse av det hela. Men på Klara-samtalet jag var på förra veckan förklarade barnmorskan att i journalen står bara det medicinska, känslorna och allt vi pratade om osv står ju inte nedskrivet vilket också kan ge en felaktig bild över hur förlossningen upplevdes. Latensfasen står ju heller inte med. Enligt journalen tog min förlossning 24 timmar men det som inte står med är att jag hade värkar i 1,5 dygn före dess så min upplevelse är ju att förlossningen tog över 50 timmar men rent medicinskt (från att jag var öppen 3 cm) tog den bara 24. Det blir jag lite upprörd över eftersom latensfasen till stor del påverkar hur resterande förlossningsprocess fortskrider och upplevs. Jag var ju trött redan innan det sista dygnet.

Väldigt orolig inför nästa förlossning också. Önskar som sagt planerat snitt denna gång men troligtvis kommer jag bli nekad och det är oerhört stressande.

Hur känner ni andra omföderskor? Nervösa? eller längtar ni?

• Odetta

Acure: åh vännen, jag vill verkligen varmt rekommendera dig att ha med en doula! Det finns en till häromkring och hon är hur gullig som helst, kontakta henne! Hon har gått samma utbildning som mig (vilken är inspirerad av Föda utan Rädsla tekniken)

www.lilladoulan.se är hennes hemsida eller så hittar du henne via min hemsida www.mindoula.nu

Kraaaam!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • KMW

Acure, kram till dig. Hoppas du får ditt snitt. Jag känner mig lugn inför att föda även denna gång. Visst var det tufft sist, men jag vet ju att jag klarar det. Sen finns det också en liten revanschlusta i mig där jag vill göra allt "lite bättre", vad nu det innebär... ;)

• acure

Tack odd och KMW!

Härligt att känna revanschlusta KMW, det kommer nog bara säga plopp denna gång! :)

Bara knappt två timmar kvar till RUL nu, hoppas allt ser bra ut. Jag blöder fortfarande till och från så jag hoppas på en bekräftelse på att allt är ok.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma