• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • LisaVäntar

Verkligen.. Och jag känner så mycket för dig som behöver stå ut med det nu!! Man bara räknar timmar mellan blödningar och jämför mängd och färg till man blir galen :-/ vilken fin mamma du har!! Har du märkt något samband mellan rörelse och blödning? Det måste ju bero på var blödningen sitter om det är känsligt med rörelse.. Att det blödde mer på natten/morgonen skulle man inte bry sig så mycket om, det beror på att det hinner samlas medan man ligger ner.. När kommer din man hem?

• acure

Verkligen! Inatt var det rött och då fick jag panik sen nu på morgonen är det brunt och då känner jag mig något lugnare igen. Har inte märkt någon skillnad på om jag rör mig eller ligger still, eller ja det rinner ju mer om jag står upp än ligger ner eftersom det samlas medan jag legat ner (som du sa). Läkaren skrev dock på intyget att blödningarna accentueras vid rörelse. Kanske skrev han så får att försäkringskassan ska förstå att det är vila som gäller och att jag inte ens bör jobba 25%.

Nu har jag ju (tyvärr) googlat till förbannelse och är nästan helt säker på att det är lindrig moderkaksavlossning jag har, och då tror jag ju genast att moderkakan ska lossna helt och hållet framöver. Och då är jag ännu mer livrädd att gå igenom en vaginal förlossning då det kan vara mycket riskfyllt. :(

Hypokondrikern...

Mannen kommer hem på lördag kväll. Troligtvis sover min mamma här mellan fredag och lördag så jag får sova ordentligt.

Men hur är det med dig?! Vad tapper du är som kämpar på!!

• SmåBustroll

Acure. Så jobbigt. Och Googel är nog inte den bekymrades bästa vänn.... Hoppas verkligen inte det är mild moderkaksvlossning utan något bättre alternativ! VILA VILA VILA!!! Och så bra att du har din mamma som hjälper. Men förstår att du längtar efter mannen. Skönt att tappen är bra i vart fall!!

Och Lisa. Så skönt att er lilla tjej verkar behaga stanna i magen ett par dagar/veckor till! Så skönt. 

• Bellas7

Lisaväntar ligger du i Kristianstad?
    Alltså helt underbart Neo och läkare. Personalen är super och du är vad 32 fulla? I så fall räkna med två veckor Neo sen hemsjukvård. Jag fick i v 29 och vi bara väntade till de växt till sig sen hem. Du bor ju med bäbis hela tiden och gubben får oxå bo där så ni sköter allt själva. Vi hade det super och mysigt under våra sju veckor så det kommer gå toppen :)

• Bellas7

Lisaväntar det bröts. Det är mycket som kommer upp allt från oro och behandlingar osv. Jag tyckte det var lättast att prata med någon som oxå hade varit i samma sits och legat på Neo i Kristianstad, jag tycker det är mycket snack av personalen att det är normalt. Detta störde vi oss på, typ att de slutade andas och man fick rista i dom när bi blev oroliga sa dom att det är normalt. Det kanske det är men inte för oss just då utan vi ville ha förklaringar. Osv

Är det så att du vill prata och gå igenom saker så ring mig så ska jag hjälpa allt vad jag kan, det är viktigt :) så bara Inboxa mig så får du telenummeret
    Kram

• LisaVäntar

Acure: vet precis hur du känner dig! Jag fick höra 100 olika förklaringar till vad det kan vara som blöder, och moderkaksavlossning var bara en.. Försök att inte tänka så mycket på det (eller googla), skitsvårt men mycket bättre för psyket. Jag är likadan fast jag googlar statistik, måste ha en exakt siffra på oddsen liksom :-/ denna gången har jag skött mig och har bara läst lite på vad vi hf att vänta om hon kommer nu.. Ser ju bra ut och kniper jag bara till 34+ så slipper vi kanske hela neo-grejen! :) hur ser det ut med kontroller osv för dig nu? Hur långt har du gått?

Bellas: så skönt att höra!! Jag är 33+2 idag, jag hoppas verkligen hon stannar till 34+, då ser det ut som att man kanske slipper hela grejen som sagt

• LisaVäntar

Äsch, det bröts igen! Vi ligger nu på bb i Kristianstad, gör ctg ett par gånger om dagen, ska göra TUL idag och annars bara väntar och hoppas att kroppen ska sköta sig och låta bli att kasta ut henne i förtid jag ringer jättegärna om hon kommer tidigt och det blir neo!! Nu försöker jag bara ställa in mig på att hon kommer stanna ett par veckor till...

• acure

Lisa: håller tummarna att lilltjejen vill stanna kvar minst en vecka till! Otroligt vad mycket som kan hända utvecklingsmässigt bara på några dagar.

Tack för dina tips och råd. Ska försöka hålla mig sysselsatt med annat än att googla! Även om det är svårt.
    Uppföljning nu kommer göras av läkaren om en månad ungefär, men har blivit tillsagd att om blödningarna ökar så ska jag upp till akuten direkt. Tack och lov ska jag till min barnmorska nästa torsdag så då får jag prata av mig lite där, förhoppningsvis lyssna på hjärtat och diskutera eventuella komplikationer osv.

Idag får jag besök av en vän som jobbar med för tidigt födda på sjukhuset, kan jag passa på att grilla henne med info kring vad som kan hända om jag skulle få bebis för tidigt. Är i vecka 18+3 nu efter att ha blivit flyttad åt fel hål på RUL. Kan ju dock lika gärna bli så att jag går över tiden som med ettan som kom i vecka 41+3.

Hoppas att TUL ser fint ut idag!!

• KMW

Hjälp! Går in i v 32 idag. Var tar tiden vägen?? Både vill och inte vill att det ska gå fort. Längtar galet mycket efter bebis, men blir lite stressad när jag tänker på det. Är inte redo än...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma