• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Här är en till med foglossning! Sjukt kul i v... 6

• KMW

Inser helt klart att ju mer jag sitter på dagarna, desto ondare har jag på kvällarna. Vaggar som en anka varje gång jag reser mig upp.
    Man kanske skulle jobbat kvar som idrottslärare trots allt?! Blir ju knappast mycket sittande då...

• KMW

Neeeeej! Jag har officiellt fått tantfötter! Fotknölarna på insidan av fötterna syns inte längre.
    Fan, jag visste att det var på g när jag hade svårt att få på mig ringarna imorse.... Morr!!

• LisaVäntar

Hur länge ska du jobba KMW? Är så imponerad av alla som pallar efter typ vecka 30, när man börjar bli stor och tung och har svårt att sova, röra sig, koncentrera sig...

• acure

Lisa: det går bra här, börjar känna mig piggare i kroppen och slarvar således lite med läkarens rekommendationer men idag ska jag försöka vila så mycket som möjligt så jag inte får något bakslag. Lätt att vara efterklok.

Skönt att du fick komma hem igen! :) inte många dagar kvar till 35+0 nu! :)

KMW: också sjukt imponerad över att du orkar jobba så länge och heltid dessutom! Foglossning är verkligen hemskt, särskilt fogen mitt fram kan ju göra så helsikes ont... Mina fogar mår mycket bättre nu när jag är sjukskriven och kan vila även om jag fortfarande vaggar fram. Men jag bävar för hur det blir om jag ska börja jobba igen efter den här sjukperioden. Usch! Kan vi bara spola fram veckorna lite? :)

• LisaVäntar

Förstår det, men skönt att det hållit sig!! Ett par veckor till nästa koll? Har det inte blött mer så kan man ju hoppas att kroppen själv absorberat upp det så det är borta sen!

Inte många dagar kvar, på onsdag är det 35+ och jag skulle gissa att det går rätt fort när jag slutar ned bricanylen.. Varit vaken 3 ggr inatt med mensvärk och sammandragningar, men det har lyckats lugna sig..

Usch och blä för tantfötter!

• KMW

Alltså, bortsett från foglossning så mår jag ju bra, inte så imponerande att jobba då. Planerar att jobba fram till 2 veckor före bf, så hela november ut med andra ord. Det blir nog bra. :)

• Mabaja

Nu ska jag iväg på babysim, sen hem packa om väskan för familjeplask och lek för att fort som attan åka hem och slänga mig i lite mat och dra iväg på sabaton! Hur jag ska orka kvällen med mina fogar är för mig en fråga! Och ingen vila nu på dagen! :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma