• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta

Yeay!!! Var på tul idag och bebis ligger +18.6 över medel...hihi, en liten tjockis

Och så har vi fått datum för igångsättningen: 121212

Så nedräkningen har börjat: 27 dagar kvar!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • SmåBustroll

Härligt Oddetta med ett datum. Och ett så kul datum dessutom! Vilken vecka blir det i då?

• Odetta
    SmåBustroll skrev 2012-11-15 20:31:12 följande:
    Härligt Oddetta med ett datum. Och ett så kul datum dessutom! Vilken vecka blir det i då?

Det blir 38+0. Försökte få veckan innan men läkaren tyckte det här var bättre. Samtidigt sa hon att om det sätter igång av sig självt innan så stoppas det inte eftersom tillväxten är så bra
  • SmåBustroll

Ja för V startade de väl lite tidigare, eller hur var det? Ja nä stoppar gör de väl knappast när allt ser bra ut och lillan är så välväxt  Hur stor tror de hon blir när hon kommer? Åh så spännande att det är så nära nu för både dig och Kmw. Längtar till det blir januari och vår lillFis är färdigbakad. Han är verkar glad och pigg i magen i vart fall. Sparkar mkt och har sig

Här stoppar de i utgångspunkten inget eftter 34 hela veckor har jag förstått det som... Då kan ju bebisarna vara ganska små. E var ju liten när han kom.  

• Odetta
    SmåBustroll skrev 2012-11-15 20:51:35 följande:
    Ja för V startade de väl lite tidigare, eller hur var det? Ja nä stoppar gör de väl knappast när allt ser bra ut och lillan är så välväxt  Hur stor tror de hon blir när hon kommer? Åh så spännande att det är så nära nu för både dig och Kmw. Längtar till det blir januari och vår lillFis är färdigbakad. Han är verkar glad och pigg i magen i vart fall. Sparkar mkt och har sig

Här stoppar de i utgångspunkten inget eftter 34 hela veckor har jag förstått det som... Då kan ju bebisarna vara ganska små. E var ju liten när han kom.  

Ja, med V blev jag igångsatt i v37+1 och så kom han 37+2. Han vägde då 4575 g och var 55cm lång och den här tösen är väldigt lik i sin tillväxtkurva. På tul för tre veckor sedan låg hon på +3 på kurvan och nu +18.6...risken är med andra ord väldigt stor att hon blir lika stor som V och hahaha, jag går inte längre än 38 fulla och läkaren höll med
  • SmåBustroll
    Odetta skrev 2012-11-15 20:57:53 följande:

Ja, med V blev jag igångsatt i v37+1 och så kom han 37+2. Han vägde då 4575 g och var 55cm lång och den här tösen är väldigt lik i sin tillväxtkurva. På tul för tre veckor sedan låg hon på +3 på kurvan och nu +18.6...risken är med andra ord väldigt stor att hon blir lika stor som V och hahaha, jag går inte längre än 38 fulla och läkaren höll med

Nej inte längre en 38 Det låter smart.
  • KMW

Spännande Odetta. Fast jag vet fortfarande inte vad jag tycker om att du tänker föda före mig. ;)

Mamma till w; jag är alldeles för mycket kontrollfreak för att vänta tills förlossningen är igång med att packa bb-väskan...

• Cat79

Odetta: Vilket bra och lätt datum :) Dagen innan Lucia. Skönt att det blir 2 v innan då hon ev bli rätt stor.

• Mabaja

KMW: jag tycker att det är mysigt att gå och plocka, vara sysselsatt när värkarna dragit igång. :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma