• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SmåBustroll

Så olika det kan vara Jag kommer nog försöka packa min väska i god tid. Är ju lite nervös över den där lilla detaljen att hinna till sjukhuset alls, så kan nog vara klokt med färdigpackad väska. Skall också ta och höra med BM om "bra-att-ha" saker att ha hemma om det känns som en dålig ide att åka alls. Har funderat lite på igånsättning jag med, men tror inte jag vill det. Men funderar på om man kanske kunde be lite snällt om en hinnsvepining om jag ändå råkar ha vägarna förbi förlossningen kring bf. Får fråga BM i morgon! Fast det är ju ett tag kvar. Men jag vill gärna ha en plan.

Odd, du som fött flera, har dina förlossningar gått snabbare och snabbare eller vad kan man liksom förvänta sig? E tog ju nästan 12 timmar från första känning, men inte mer än ca tre timmar från 4 cm. O tog 3 timmar från första känning, 50 min från 4 cm... Så jag inbillar mig ju att denna kan komma lite fort den med.  

• Odetta
    SmåBustroll skrev 2012-11-15 21:20:04 följande:
    Så olika det kan vara Jag kommer nog försöka packa min väska i god tid. Är ju lite nervös över den där lilla detaljen att hinna till sjukhuset alls, så kan nog vara klokt med färdigpackad väska. Skall också ta och höra med BM om "bra-att-ha" saker att ha hemma om det känns som en dålig ide att åka alls. Har funderat lite på igånsättning jag med, men tror inte jag vill det. Men funderar på om man kanske kunde be lite snällt om en hinnsvepining om jag ändå råkar ha vägarna förbi förlossningen kring bf. Får fråga BM i morgon! Fast det är ju ett tag kvar. Men jag vill gärna ha en plan.

Odd, du som fött flera, har dina förlossningar gått snabbare och snabbare eller vad kan man liksom förvänta sig? E tog ju nästan 12 timmar från första känning, men inte mer än ca tre timmar från 4 cm. O tog 3 timmar från första känning, 50 min från 4 cm... Så jag inbillar mig ju att denna kan komma lite fort den med.  

För mig har förlossningarna gått snabbare och snabbare. Kroppen lär sig och kommer ihåg
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • Mabaja

Småbustroll: för mig har det inte varit så stor skillnad. 6 tim med wilda och 5 med Willemo! Troligtvis tog w2 "lång" tid på sig för att vattnet aldrig gick... Det gick i en krystvärk och jag vet att jag tänkte "nej jag kissar på mig inför folk"...

• SmåBustroll
    Odetta skrev 2012-11-15 21:21:57 följande:

För mig har förlossningarna gått snabbare och snabbare. Kroppen lär sig och kommer ihåg
    Hm...Blir intressant för mig i januari i sånt fall Får skicka maken på hospitering på förlossningen kanske
  • SmåBustroll
    Mamma till W skrev 2012-11-15 21:24:34 följande:
    Småbustroll: för mig har det inte varit så stor skillnad. 6 tim med wilda och 5 med Willemo! Troligtvis tog w2 "lång" tid på sig för att vattnet aldrig gick... Det gick i en krystvärk och jag vet att jag tänkte "nej jag kissar på mig inför folk"...

Med E så gick inte vattnet heller. Bm fick ta det precis när jag började krysta. Då sa det "splasch" och hela hon blev blöt. Det tyckte maken var ganska kul Sen var E ute på max tio minuter. Med O så började det med vattenavgång så kanske därför det gick så fort... Får hoppas på värkstart med denna då så jag hinner med
  • acure

Odd: vilket härligt datum! :) den här bebisen skulle man ju gärna vilja gissa vikten på... Hihi

• Odetta
    acure skrev 2012-11-16 08:07:54 följande:
    Odd: vilket härligt datum! :) den här bebisen skulle man ju gärna vilja gissa vikten på... Hihi

Haha, gissa på bara

v34+1 är medelvikten 2409 g och hon beräknades att väga 2858

Hon följer liknande kurva som V men kommer att bakas 5 dagar längre...
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • Mabaja

Och tjejer brukar väl vara snäppet mindre så de blir nog lika stora! :)

• SmåBustroll

Viktgissning, så kul Gissar på 4,7  

• 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2012-11-16 10:38:56 följande:

Haha, gissa på bara

v34+1 är medelvikten 2409 g och hon beräknades att väga 2858
    Hon följer liknande kurva som V men kommer att bakas 5 dagar längre...
    Oj då blir det innan alltså
    Elias var v 35+5 3890g han skulle bli som sin bror BF vikten skulle ligga på 5,600g
    Då amadeus var 5810g v 41 på TUL var han klassad till 4885g

Nästa gång jag blir gravid så tar man ungen ut v 37 ca beror på vikten . så 2 veckor innan .
    Är själv super nervös.
    Men,men det får man ta om man vill bli gravid       
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma