• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure
    Odetta skrev 2012-11-16 10:38:56 följande:

Haha, gissa på bara

v34+1 är medelvikten 2409 g och hon beräknades att väga 2858
    Hon följer liknande kurva som V men kommer att bakas 5 dagar längre...
    Då gissar jag på 54 cm och 4850 g. :)
  • SmåBustroll

Dagens BM-besök avklarat. Mitt på kurvan med magen (mins inte cm, kollade bara på bilden ). 90/60 i bt, lite lågt kanske men jag är inte så yr så det var ok. Och 144 i hjärtfrekvens på liten som sparkade argt då BM använde doplern. 

• 3 barns mamma84

Jag gissar på 4,600g och 53cm

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mabaja

Jag ger upp snart! Jag gråter till allt! Gråter eller är arg! Hormonerna sprutar ut genom ögonen! ;)

• KMW

Kram Mamma till W!

Jag är också ynklig idag. Trött, ont överallt, mycket sammandragningar och dessutom en halvtimme med förvärkar som kom varannan, var tredje minut och satte sig bak i ryggen. Hade inget sånt när jag väntade Ted...
    Vill bara att dagen ska ta slut så att jag får gå och lägga mig. Kvart i sju är lite väl tidigt va?!

• KMW

Totalt omotiverad och ofokuserad på jobbet. Sitter och tänker på barnafödande, shopping, julmat och julbak istället.
    Hur har ni det en dag som denna?

• acure

Förstår att tankarna går åt andra håll nu KMW. Inte långt kvar nu. Visst skulle du sluta jobba snart? Hur har det gått med förvärkarna? Några fler känningar?

Här har jag bara packat hela dagen. Det är sååå tråkigt när man bara vill att allt ska vara färdigt och det roliga kan börja, dvs packa upp och göra fint i sitt nya hem. Sen är ju maken inte den mest effektiva packaren så det blir ju att jag gör det mesta och sliter på kroppen mer än vad jag borde. Undviker iaf att lyfta tungt, men det är tufft ändå. Vågar inte tänka på hur det hade varit om jag varit tvungen att jobba på dagarna dessutom.

• Mabaja

Acure: jag ska snart börja packa inför vår flytt även om det är tre mån kvar... Förra gången började jag packa i dec och vi flyttade 1 feb. Tyckte att det var perfekt, min man tyckte att jag var smått dum i huvudet!

Imorgon ska jag ringa och boka privat ultraljud. Min man fyller år 1 dec så ska försöka få en tid dagen innan som en liten present, han har inte sett mini ännu. :)

• acure

Du gör nog rätt i att börja packa smått redan nu, särskilt ni som bor i hus. Jag brukar alltid vara ute i god tid med att packa men denna gång kom min blödning mitt i allt och då tappade jag lusten lite, bli desto kämpigare nu men samtidigt så har det varit skönt att slippa bo med en massa kartonger eftersom vi inte har något extra rum eller förråd där man kan ställa allt eftersom. :)

Kul att ni får nya huset så snart, vad nära! Har ni funderar på hur ni ska göra med arbeten osv på er nya ort? :)

• Mabaja

Acure: min man kommer börja pendla. Han och sitt jobb ska försöka fixa nån lösning så han jobbar hemifrån 2-3 dagar i veckan och i Sthlm de andra.

Jag ska göra mitt x-jobb i vår och ska senast dec vara klar med mina släptentor så att jag kan börja söka jobb i januari 2014. Min man har ju knappt varit hemma under de här två åren så tredje är planen att han tar det mesta av föräldraledigheten.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma