• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    LisaVäntar skrev 2012-11-21 13:03:41 följande:
    Vad jobbigt odetta! Hoppas hon bara luras, har hon kunnat vända sig på fel håll nyligen kanske hon vänder tillbaka sig..? I vilket fall som helst blir det en bebis av det, och det är det viktigaste!! Idag 11 dagar sen mitt snitt och jag börjar känna mig som en människa igen.. Det tråkigaste är ju lyftförbudet i 4 veckor, men att låta bli att träna i 8 veckor kan man väl överleva

Jo, visst är det viktigaste att det blir en bebis till slut, känner mig bara lite snopen för har aldrig funderat över snitt. Lite okänt och läskigt typ...

Vid tul för fyra veckor sedan låg hon så långt ner att det var svårt att mäta huvudet bra, vid bm gör tre veckor sedan var hon ruckbar men vid tul förra veckan hade hon flyttat huvudet till min ljumske (vi fick tom en profilbild). Sedan har hon bökat massor och idag kände två bm att huvudet är upp (eller som de sa: vi KAN ju ha fel men egentligen kan det inte bli tydligare än såhär...är det inte huvudet vet vi inte vad det är)
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • SmåBustroll
    Odetta skrev 2012-11-21 12:58:30 följande:
    Det kommer bli snitt

Jag går inte med på ett vändningsförsök, vet för väl vad som kan gå fel plus att jag tror att har de små liven satt sig så så har de en anledning till det (hade min mamma tex gått med på ett vändningsförsök så hade hon nig dött för vid snittet såg läkarna att hennes livmoder var då tunn att de såg bebis igenom...mamma hade inte klarat en vanlig förlossning och fick efter det förbud att bli gravid igen)

Och med tanke på hur stor hon redan är kommer en sätesförlossning inte på frågan heller...stora risker som det är som ju inte blir mindre när bebis blir större.

Ska på ul nästa vecka och bekräfta det två bm kände idag och sitter hon kvar får vi se vad och när nästa steg blir. Känner mig snopen...

Låter klokt och logiskt att det blir snitt om hon är i stäte. Men förstår att det är snopet... Men som Lisa säger, det blir ju bebis hur som helst. Viktigast är ju att hon kommer ut på det sätt som är säkrast och bäst för er båda!!

Men jag skall hålla tummarna för att lilla BusFian vänder sig tillbaka om hon nu klarat av att vända sig fel  

• LisaVäntar

Kände samma sak (och gör det fortfarande egentligen..) men jag har ju inte haft någon normal förlossning heller.. Då låter det ju verkligen som om hon kan vända sig igen! Har du fysiken för det så ställ dig på alla fyra med rumpan i luften och tuttarna mot madrassen en stund eller flera varje dag, det ska reta dom att vända på sig.

• Mabaja

Oss: när jag väntade wilda kunde de inte avgöra om huvudet var upp eller ner... Tre bm och samma svar "vi vet inte"... Sen var huvudet ner och som de sa, en väldigt hård rumpa upp! ;)

• Odetta
    Mamma till W skrev 2012-11-21 14:27:11 följande:
    Oss: när jag väntade wilda kunde de inte avgöra om huvudet var upp eller ner... Tre bm och samma svar "vi vet inte"... Sen var huvudet ner och som de sa, en väldigt hård rumpa upp! ;)

Du ger mig hopp

Samtidigt hördes hjärtljuden högt upp också och det styrker att hon ligger fel...Jaja, får bli en ny upplevelse i så fall.
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ www.mindoula.nu
  • Mabaja

Odd: det var så för mig med. De tog tom fram en gammal ul-apparat men kunde fortfarande inte säga var huvudet var... Så dagen efter, 37+0 gjorde jag ul och huvudet var långt ner.

• Mabaja

Ja den kan jag inte svara på eftersom jag förstod vad hicka var först på övertid! ;)

• Lilla Bolla

Hej på er! Har följt er lite på avstånd under mitt mf! Verkar vara ett fint gäng! Har inte plussat ännu utan håller till i en mf tråd ännu tittar in här för att få lite inspiration och hopp:) kram på er och all lycka och hoppas att hänga här snart!

• acure

Odd: vilken busig liten tös att lägga sig med rumpan ner! Hur låg hon på TUL? Kanske väljer hon att vända sig tillbaka när det börjar närma sig. Håller tummarna. Förstår att det måste kännas konstigt att tvingas fundera på snitt när det aldrig varit aktuellt de andra gångerna. Oavsett vilket blir det nog en fantastisk upplevelse. Du får be tokfia skicka över alla sina sätestankar till min lilla istället! ;)

Kramar till dig!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma