• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • KMW

Vi använder också bilen väldigt sällan. Bor mitt i centrala Gbg och har egentligen bara bilen för att jag mer eller mindre krävde det när vi fick barn. Ville inte känna mig isolerad när jag var föräldraledig.
    Men med facit i hand så skulle vi nog klara oss väldigt bra utan.
    Vi använder bilen typ en gång i veckan, ibland ännu mer sällan. Oftast är det för att åka och handla....

• Lilla Bolla

Tack vad fina ni är! Är fortfarande ganska bitter över mf och stressar över att komma igång igen ( dumt jag vet) . Hur klarade ni som är gravida er igenom första kritiska 12 v efter ni plussat utan att oroa ihjäl er? Kändes det annorlunda än grav som blev missfall? Är ju inte där ännu men kan behöva lite solskens historier:)

• Mabaja

Lilla bolla: med första var jag ett nervvrak! Då hade jag ett ma innan. Andra barnet var jag lugnare men orolig. Hade ett mf innan den här grav och är en väldig bergochdalbana. Mest kolugn men så kommer stunder då jag nojar mig då jag inte har några direkta symptom...

• Mabaja

Fick nyss veta att jag redan nu måste börja med järndropp! Väldigt tidigt om man frågar mig! Har ju inte ens lyckats komma till 12+0...

• KMW

Aj då mamma till W. Ja, det låter onekligen tidigt.

Nån som har hört nåt från Pixerpie? Måste börja närma sig bf där nu va?!

• KMW

Ja, har inte hört nåt från henne på ett tag.
    Hur går det för dig med allt Lisa?

• LisaVäntar

Det går ganska bra inatt har vi dock haft en riktig skriknatt, tror hon har haft ont i magen så både hon och vi har varit uppe hela natten :-/ så synd om henne när hon ligger och vrider sig som en orm och bara skriker och inget man gör hjälper! Åt ganska många pepparkakor kvällen innan, kan det vara det? Annars är hon ganska nöjd av sig och såklart sötast i hela världen!

• pixerpie

Igår em föddes vår lilla tös, förlossningen gick snabbt.

Jag hade med gett upp om att det skulle dra igång och varit rätt låg och inte så aktiv på fl, men nu är hon äntligen här och världens sötaste såklart! Vägde 3350 och 48 lång, när hon kom v 39+3.

• KMW

Många grattiskramar Pixerpie! Undrade just var du hade tagit vägen.
    Ta hand om er nu och njut av nya tillskottet så ser vi fram emot att höra mer senare.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma