Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

uppdatering: Var inne på akuten och fick göra vul + hcg blodprov.

Vulet såg bra ut. hinnsäcken var 14 mm stor men hon sa inget om fostret mer än att hon tycktes se det. hon mätte det inte. hon såg även gulesäcken vilket är bra. Hon sa att hon såg ljusbruna "flytningar" i slidan men inget mer. ingen pågående blödning vilket är SUPER BRA!
    Ska ringa dit imorgon igen för att få en ny tid på onsdag så ska de göra ett nytt vul då och nya prover.
    Hcg halten låg på 22000 vilket var väldigt högt och bra...

Snälla låt detta gå bra :( vi har kämpat så!

Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-08-08 18:44:50 följande:
    Åh så bra!!!!! Himlans bra hcg och jättebra att det såg bra ut på vul också! Jag fortsätetr att hplla mina tummar för dig vännen, nu SKA det gå bra för er också!

***bamsekram***
    tack tack tack odd vännen..
    du anar inte hur skör och ledsen jag känner mig...
    Vi har ju kämpat så hmlans mycket!
    Alla dessa år.
    Kan det bara inte få gå bra?
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-08-08 19:01:55 följande:
    Skönt att det ändå såg bra ut Längtan... Hade hinnsäcken vuxit sedan sist? Minns inte om du skrev ngt om storleken då. Håller tummarna för dig!
    de mätte faktiskt inte hinnesäcken när jag gjorde vulet i fredags. där mätte han bara embryot, och idag på andra akuten jag var på gjorde de tvärtom :/ så har inget direkt att jämföra med...
    men får väl försöka hålla mig tills på onsdag då jag ska tillbaka för nya undersökningar...
    HOPPAS ALLT SER BRA UT DÅ!
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-08-08 19:05:07 följande:
    Jag förstår det gumman...och det är ju inte så konstigt! Vi härinne går ju i tusen bitar när vi får minsta lilla konstiga på pappret, vi vet ju allt för väl att ett plus inte är en garanterad bebis.

Men vet du, du får fokusera på att det faktiskt såg jätte bra ut idag! Och ni ska dit på onsdag med och det kommer se jätte bra ut då med, vi måste tro på det helt enkelt. Att tro annat blir man bara knäpp av...believe me, I know.

Så njut av kunskapen att allt såg bra ut idag, idag mår den bra och då ska mamma också må bra! Se till att vila lite extra också för även om det kanske inte spelar någon medicinsk roll om man vilar mycket, så KÄNNS det bra att göra det i alla fall.

STORA kramar vännen!!!! Det kommer gå bra ska du se! *kramkramkram*
    min första tanke imorse var. - PANIK MISSFALL!!!!
    min andra tanke var - Det kanske är från vul...
    sen pratade jag med läkaren som inte ville styrka att det kunde vara från vuet i fredags.. men jag spädde ju på att jag hade blödit inatt (vilket jag INTE har) bara de där gulbruna flytningar imorse.
    Så på ett sätt hoppas jag att det bara är från vulet och inget annat.
    Men om bara hjärtat kan börja slå så känner man sig så mycket lúgnare.. nu finns ju bara en hinnesäck, en gulesäck och troligen ett litet embryo som är pytte...
    Jo jag tar fragmin sprutor... då nojar man sig över dom också - tänk om jag tar de på fel sätt eller att jag mister för mycket när jag tar bort luften som är i dom...
    Tack igen för att du finns, du hjälper en mycket..
    nu ska jag och sambon hämta dottern hos farmor, sen ska jag ligga i soffan hela kvällen...
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-08-09 17:00:49 följande:
    Det känns inget bra här idag, oroar mig för att det ska vara nytt MF på g. Egentligen så finns väl ingen uppenbara tecken på det, inget blod eller så, bara rikliga vita flytningar och lite irritation där nere sas. Men jag har lite ont i magen till och från, och ett allmänt obehag... Obestämd
    är det ofärgade flytningar är det ju absolut ingen fara. du ska inte behöva oroa dig.
    På vilket sätt har du ont i magen?
  • Längtan efter liten

fick ett spel nyss och bara tog bölade...
    Jag kände mig verkligen liten. Grät som om jag tappat min docka och den gick verkligen inte att få tag på igen.
    Känner mig så utsatt. varför kan det aldrig få gå bra? jag kommer aldrig klara av ett 4 missfall, det gör jag verkligen inte.. Det kommer ta kol på mig direkt.. Kan lika gärna ringa psyk redan nu och förvarna dom om att jag kanske kommer om jag får ett missfall.. Precis så känner jag..
    Varför vill det sig inte som jag vill?
    hoppas ni inte tycker jag är ivägen och bara nojjar.

• Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-08-09 21:04:22 följande:
    Varför tror du att du ska få ett fjärde missfall? Allt har ju sett bra ut hittills?
    ja jag vet att de har sagt det. men min tanke är ju att missfallet inte riktigt startat än utan att detta bara är en förvarning...
    Men den domen får jag ju på onsdag...
    flytningarna kommer och går...
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-08-09 21:10:06 följande:
    Men flytningar är inte ett tecken på missfall! Då skulle jag haft 17 missfall om dagen bara i denna graviditet. Trodde att vattnet gick för några veckor sen, men det var ju "bara" en flod av flytningar.
    jo fast mina är inte vita eller genomskinliga som alla andras.. utan mina är ljus bruna beiga...
  • Längtan efter liten
    Mammatilldig skrev 2010-08-10 08:13:44 följande:
    Mina är inte bara genomskilninga utan gul bruna med och min bebis sprakar på i min mage varje dag och nyss med
    Jag skulle ha massa mf då som majabaja skrev.
    Ett mf är inte tecken på flytningar eller färgen utan det kan vara mkt.

Det kan vara vanligt det kan vara katerier i underlivet svamp osv men inte mf eller ma bara för detta gumman..
    just nu älskar jag verkligen dig.. åh vad jag önskar att ni alla har rätt..
    ni är så enormt underbara. jag fattar inte att ni bara kan vara så underbara.. tack!Hjärta
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-08-10 08:52:59 följande:
    Har fortfarande ont i magen från och till... Rynkar på näsan
    men gumman, hur ont har du? har du så pass ont ska du åka till akuten så de får kika på dig?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma