Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

jag har pratat med min gyn nyss och hon sjukskrev mig nu...

Ska inte anstränga mig och bara ligga på soffan och gotta mig.

Hon sa att jag skulle få göra ul var 10 dag, och hon ska även kolla livmodertappen för att se om det kanske finns någon infektion i den som gör att jag blöder. Sen när jag sa att jag skulle till Grekland blev hon lite "oj då" men vi ska kolla på hur allt ser ut innan dess så får vi se hur det blir med resan. det var inget som var farligt på något sätt utan mest jobbigt om det skulle ske där och man inte förstår sig på språket ordentligt och om man var tvungen att skrapas eller liknande. Men ska iaf på vul nu på måndag och sen tisdagen den 31. Ser allt bra ut så åker vi till Grekland som planerat och försökaer att njuta...
    Hoppas innerligt att allt ser bra ut på måndag. Ge mig tur..

Jag pratade med henne om hur jag mådde, och hon förstog mig, men sa att det kommer kännas bättre ju längre jag går. Jag får försöka lita på det.

Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-08-16 10:15:14 följande:
    Jag vet det är lättare sagt än gjort men lyssna på vad läkarna säger! jag har nu haft bruna/rosa flytningar i 6 veckor, har haft några dagars uppehåll denna vecka men nu är de tillbaka igen. varje gång jag blivit ännu mer orolig har jag tagit fram VUL bilden och det har lugnat mig lite.

Jag är i v 12 idag så sedan v 6 har jag haft bruna flytningar VARJE DAG! du kommer gå sönder om du går och väntar på mf, coh din lilla bebis mår inte bra av att du grubblar så mycket!

Har sett min minis hjärta slå vi 7+2, 9+0 och så hoppas jag på att få se det slå på onsdag 11+3!

Hoppas du kan slappna av lite nu!

KRAM!
    skönt att ha fler som har haft det som jag..
    jag fick ju mina flytningar 5+6 och sen dess har jag haft det var och varannan dag.
    är idag 7+0...
    Jo jag vet, jag måste ta det lugnt...

jag har pratat med min gyn nyss och hon sjukskrev mig nu...

Ska inte anstränga mig och bara ligga på soffan och gotta mig.

Hon sa att jag skulle få göra ul var 10 dag, och hon ska även kolla livmodertappen för att se om det kanske finns någon infektion i den som gör att jag blöder. Sen när jag sa att jag skulle till Grekland blev hon lite "oj då" men vi ska kolla på hur allt ser ut innan dess så får vi se hur det blir med resan. det var inget som var farligt på något sätt utan mest jobbigt om det skulle ske där och man inte förstår sig på språket ordentligt och om man var tvungen att skrapas eller liknande. Men ska iaf på vul nu på måndag och sen tisdagen den 31. Ser allt bra ut så åker vi till Grekland som planerat och försökaer att njuta...
    Hoppas innerligt att allt ser bra ut på måndag. Ge mig tur..

Jag pratade med henne om hur jag mådde, och hon förstog mig, men sa att det kommer kännas bättre ju längre jag går. Jag får försöka lita på det.

• Längtan efter liten
    EricaN81 skrev 2010-08-16 10:21:53 följande:
    Skönt att de ska ge dig UL ganska tätt iaf...hoppas det stillar din oro lite...jag vet hur det är...en annan kan ju noja sig för att brsöten inte känns lika ömma t.ex...o jag som förut sa att nej jag ska inte sjåpa mig o vara så orolig över allt som endel är.....o vem är nu nojjig...=)

Jag håller tummarna för alla oss här att vi nu får stanna kvar i denna tråden...men det känns så!!
    jag ska stanna i den här tråden, så är det bara...
    det känns iaf bra att jag blivit sjukskriven, för nu slipper jag oroa mig över hur det ska gå att jobba..
    och nu kan jag bara ligga på soffan utan att få dåligt samvete utav det, för nu har gyn sagt det..
    Och jag ska verkligen försöka att inte så pank över varje flytning... men det är svårt...
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-08-16 14:11:28 följande:
    Längtan: ja du verkar ha fått en bra och förstående läkare iaf, sådana växer inte på träd direkt...

Jag ska göra VUL i morgon, iom smärtorna jag haft som kommit och gått. Det var likadant förra graviditeten, och då visade det sig vara ett MA, nämligen... Så jag ska dit i morgon, får inte äta innan, för de räknar väl lite med att det kanske behöver göras en ingrepp... Gråter (men, om allt ändå skulle vara bra, får jag ta det här VUL:et istället för det inbokade om 2 veckor, inte också. Snåljåpar!)
    eh va?! får du inte båda vulen? vad är det för jävla ställen folk bor på?
    elle rär det så att jag lyckats hitta en riktigt bra gyn?
    lilla vännen, du anar inte hur mycket jag hoppas att allt kommer se bra ut imorgon..
    har du ont på samma sätt som med ditt ma?
  • Längtan efter liten
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-08-16 10:25:37 följande:
    va skönt att de lyssnade på dig! då har du många milstolpar du kan dra dig fram med och så vips så är du där på förlossningen i v 40 och ska föda din lilla bebis! det kommer gå bra ska du se!
    ja de små milstolparna får mig iaf att leva lite... vet inte hur jkag hade tagit igenom mig mina dagar om jag inte visste att "snart" får jag veta hur den mår.
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-08-16 15:20:26 följande:
    Jag tror du har haft tur... Här vet jag inte vad det är med dem faktiskt.

Nu har jag inte ont. Men det var likadant med MA´t, den här smärtan och så, och sedan, ingenting... Då var det stendött där inne. Gråter

Går runt och klämmer mig själv på brösten, tycker jag är avsevärt mindre öm nu. Det har visserligen varierat från dag till dag innan, men just nu känns de som ett tecken på att det inte står bra till...

Dessutom har jag så ont i mitt bäcken, reumatiskt... Äter maxdos av allt som är ofarligt för graviditeten, men har så ont. Går med krycka, men kan ändå bara gå ett 10-tal meter för att jag har så ont, svårt att sätta mig och resa mig, vända mig i sängen. vaknar 10-15ggr/natt och kan sedan inte somna om direkt för att det gör så ont. Illa mår jag också, som tusan, och att bara böja sig över sängkanten och kräkas i en hink gör också skitont. Och så oron ovanpå detta, mitt liv är ett litet helvete just nu.

Inte är jag sjukskrven heller, eftersom jag är arbetslös... ;Men hur kan de tro att jag står till arbetsmarknadens förfogande, när jag knappt kan gå på dass själv, än mindre ta hand om min 4-åriga dotter? Men för att mannen ska kunna vara hemma och ta hand om henne och mig, så måste jag vara sjukskriven...
    usch och här sitter jag och klagar över lite flytningar..
    jag blir så ledsen över att höra hur du mår. måste verkligen vara ett helvete..men något måste de väl ändå kunna göra... något MÅSTE de ju göra!
    hmm tror de verkligen att du ska stå till dess förfogande? idioti!!
  • Längtan efter liten

Sofy: tjohooo grattis. Be om medicin direkt nu på morgonen

• Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-08-17 08:53:23 följande:
    joo, de spänner o har sig heeela tiden.

den här oron är hemsk! över att få mf igen! tycker inte brösten ömmar exakt lika mycke nu som i förrgår.. suck!!! :( men de kanske bara e inbillning. inge blod än iallafall!
    jag ver precis hur du känner dig.
    vet inte om du sett mina inlägg tidigare?
    jag har varit ett nervvrak av oro!
    men nu ska jag börja gå och prata med kurator för att lära mig tygla min oro.. kanske skulle vara något för dig med?
    Jag tror mest du känner oro över att du inte har din medicin ännu, kan det vara så? att du känner dig hjälplös?
    det är vi också, det finns egentligen inget vi kan göra förutom att hjälpa till lite på traven.
  • Längtan efter liten
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-08-17 16:33:00 följande:
    Välkommen sofy! Och grattis till plusset!! Fick idag en äcklig flytning eller lite mer än så med färskt blod i, fick panik och ringde hem sambon så nu har vi varit på huddinge och gjort ännu ett VUL. blödningen kommer frpn ena kanten av moderkakan som verkar ha släppt lite!!? Vissa släpper den helt på och vissa växer den fast igen på. Nu hoppas jag att mi. Växer fast ordentligt igen! Min mini mätte 11+3 1 dag längre än vad jag själv räknar. Allt så ändå bra ut med mycket fostervatten och ett fint tickande hjärta. Men när hon skulle ta ut staven sa hon vänta.... Nu rör den på sig!! Och jisses vad den sprattlade! Och vinkade till oss! Tydligen ett jättebra tecken på att den mår bra! Glädjetårarna rann för mina kinder! Så ni som grubblar över bruna/rosa flytningar så kan jag säga att min mini iaf mår bra trots 6 veckor me brun/rosa/blodiga flytningar! Skickar även en tanke och kram till dig färnevik! Skönt att din lill* mår bra ändå! Och
    så skönt att den lilla mår bra och att du också mår bra...
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-08-17 16:08:28 följande:
    Hej på er! En kort uppdatering från mig via mobilen kommer här. Jag är inlagd på bb (!) med dropp då jag var uttorkad, och diagnosen hyperemesis är ställd även denna graviditeten. Mitt lilla frö mår fint och har vuxit ikapp sig och storleken motsvarar åldern som den ska. Dåligt mår jag, men att frö lever var förstås underbart!
    härligt att den lilla mår bra. hoppas du snart mår bra också,.. stor kram
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma