Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Heeeej nu är jag hemma, äntligen! Sov inte en minut på flyget så jag är sjukt trött. Tur att sambon är så underbar: han hämtade på flygplatsen så jag inte skulle bära tungt, ordnade mat, gick ut och postade brev åt mig som skulle iväg idag så jag kunde sova under tiden. Och bäst av allt, han älskar min uppsvällda mage och vill klappa den hela tiden... myyyys!

Odd, ojojoj lilla gumman vad det låter jobbigt. Försök blicka framåt, om ett tag KOMMER det ju att bli bättre, även om det just nu känns som en lång väg dit. De här hormonerna..ja herregud alltså! Hoppas du snart känner dig lite piggare och kryare, då känns nog resten lättare att ordna upp också.

Muffe, vad härligt att du mår illa! (eller jag, inte härligt, men du förstår vad jag menar). VIlken dag var det du hade ditt VUL?

Lallan: lycka till på ditt TUL! Lägg upp någon fin liten bild efteråt vetja, vi älskar att se sånt!

• sugarrush
    kajsalisa skrev 2010-09-19 18:37:15 följande:
    Hej tjejer. Sitter på tåget hem från möhippehelgen. Det blev lyckat, men jag är sjukt trött. Cat; jag har också varit på babyproffsen i helgen. För oss blir det nog en teutonia fun. Gillar också Urban Jungle, MEN.... Vet du om att man bara kan ha sittdelen frånvänd på den? Det är största anledningen till att det inte blir den vagnen för mig. Tänk om man har en fyramånaders som vägrar ligga och bara vill sitta, då måste man ha barnet frånvänt så tidigt. Min kompis jag pratade med tyckte att det hade varit ok med hennes barn, men jag skulle nog inte känna mig bekväm. En tanke bara...
    Exakt samma anledning till att vi valt bort urban jungle också. Många av trehjulingarna har tyvärr det problemet.
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-19 18:40:23 följande:
    ¨Välkommen hem förresten Sugar!!
    Åh tack! Känns underbart att vara hemma!
  • sugarrush

Min sambo har sett det som sin stora uppgift, att hitta den perfekta vagnen. Han är så lustig!
    Dagen efter vi plussade i våras drog han med mig till Babyland och sedan dess har han samlat broschyrer på olika vagnar, och på kvällarna har han suttit och kollat på en massa instruktionsfilmer på youtube på kvällarna, hur vagnarna fälls ihop och så. Och så har han läst typ tusen olika tester.
    När vi var i England sist (då var jag inte ens gravid ) så drog han med mig till en affär, där vi fick en timmes privat konsultation på vagnarna de hade där... Hmmm... han låter rätt besatt, inser jag nu

• sugarrush

Hur ska det gå när vi väl fått barn, finns det avvänjningsprogram för sådant?

• sugarrush

Nejmen HEJ bakeacake, kommer du ihåg mig??? Vi hängde ju i februaritråden.
    Hade ingen aning om att du fått MA, vad ledsamt att höra. Men vad underbart att du plussat nu igen! Jag fick mitt mf 24 juni, men plussade också efter första mensen. Det sägs ju att det ofta är lätt att bli gravid igen månaderna efter ett ma/mf.
    Varmt välkommen till den här tråden, här finns många helsköna tjejer och en härlig stämning med mycket pepp och stöd.

• sugarrush

Ja för alla kommer ju inte mensen igång direkt efteråt. Kanske var det en mellanblödning eller något sånt..

Jag är säker på att din man blir jätteglad! Grattis till bröllopet förresten! Blev det lyckat?

• sugarrush
    Längtan efter liten skrev 2010-09-20 07:29:52 följande:
    vart har du varit vännen?
    Jag har varit i New York en vecka.
  • sugarrush
    bakeacake skrev 2010-09-20 07:24:41 följande:
    Det vart superlyckat! Vi festa till halv 3 och fick höra senare att sista gäst gick hem kvart i 5.. :) och de två efterföljande veckorna på Bali var perfekta, både för själ och hjärta..
    Låter helt underbart! Jag tror vi kommer börja planera vårt bröllop ganska snart vi också... får väl se... hade varit mysigt att gifta sig med en stor mage, men kanske mer praktiskt att göra det efter graviditeten ändå, man vet ju inte hur man kommer må under graviditeten och så....
    Bali låter helt fantastiskt! Blir inte så lite avis...
  • sugarrush

Japp, idag är det inskrivning. Kan absolut inte koncentrera mig på jobbet! Sitter och är nervös och mår lite svagt illa... 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma