Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Grattsi till vecka 9 Muffe!
    Ja, jag vet, det är bara en hälsokontroll men jag är ändå nervös (vet inte riktigt varför).
    Sambon ska med, vi är ju både noviser och för honom tror jag det behövs för att det ska kännas mer "verkligt" - han är ju inte den som käner illamående, hormoner och ömmande bröst liksom

• sugarrush

Ah det låter som en riktig höjdare Muffe...
    Jag är nyfiken på vad jag har för blodvärde, brukar ha superlågt men har ätit en massa järntabletter på sistone, hoppas de gjort susen!

• sugarrush

Hoppas du fick tag på dem Happiness... eksem är aldrig kul, blä! Få rman använda kortison som gravid? Jag brukar nämligen använda en salva från apoteket (receptfri) mot småeksem som jag har ibland, men jag är osäker på om man får använda den nu...hmmm

Muffe, ja tidigare har läkarna ordinerat mig Duroferon, de säljs även receptfria om man frågar efter dem på apoteket. Så jag tar nu en tablett om dagen, tänkte att det liksom inte kan skada, jag med mitt ultralåga blodvärde. (På burken står det att de används i förebyggande syfte vid graviditet så jag tror det är bra för mig). När jag hade dem ordinerade av läkare tog jag dubbel dos, alltså två om dagen, men inte ens då kom jag upp i "normalt" blodvärde. (Fast jag är inte speciellt trött trots mitt blodvärde, jag har ju alltid haft det så.)

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-20 11:21:55 följande:
    Ska jag stanna hemma från jobbet helt pga illamåendet?
    Kan du jobba hemifrån?
  • sugarrush

Grattis till vecka 13 längtan! Det går säkert jättebra på ultraljudet!

Jag har varit på inskrivning nu. Hon tyckte jag såg trött och blek ut, jag sade att det nog var jetlaggen. Hon trodde att det berodde på mitt låga HB, jag hade 112 (trots att jag äter Duroferon). Men för mig är 112 riktigt högt!
    Sen så oroade hon sig lite över att jag är så törstig, blir det inte bättre så ska de göra en glykosbelasting på mig nästa vecka, för att utesluta diabetes.
    Jag fick inget extra ultraljud vecka 12, men jag ska få komma och lyssna på hjärtljudet då iallafall. Känns bra, då vet man ju att det lilla pyret lever därinne.

• sugarrush

Och med "hon" så menar jag förstås BM

• sugarrush

Odd, kan tyvärr inte se dina bilder på dig (är iofs övertygad om att du är jättefin!), men det var iallafall SUPER-söta bebiskläder! Precis i min smak, jag gillar också färgglatt, men helst retro-mönstrat. Lindex har så mycket fint, ska nog dit och fira med att köpa något litet i eftermiddagn om VUL:et går bra. Börjar bli nervös...

Och fan, idag mår jag illa. Bläbläbläbläbläbläbläbläbläbläbläblä.

• sugarrush

Åh stackare. Fyfan det är verkligen skitjobbigt. Vad ska man göra? Mina postafen ligger kvarglömda hemma... *suck*
    Har mitt VUL på lunchen, gissa om det kommer bli en låååååååång förmiddag tills dess......!

• sugarrush
    sofy skrev 2010-09-21 10:23:57 följande:
    Lycka till Sugarrush :)
    Tack! Två timmar kvar nu tilsl jag får min dom....
  • sugarrush

Tack snälla snälla tjejer.
    Just nu känns det som om jag kommer spy på läkaren. Fan, jag trodde jag skulle KLARA mig från illamåendet.... Nu får jag igen för att jag önskade mig mer symptom... Jag märker att jag blir illamående så fort jag är minsta stressad eller nervös över något.
    Får hoppas det finns ett friskt pyre därinne, då kommer den här plågan vara värt det.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma