• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush
    Dag och natt skrev 2010-09-03 13:52:40 följande:
    Barn-nezeril kanske man kan ta då? Jag har iofs inte haft problem att sova så jag kanske ska försöka undvika mediciner om jag klarar mig någorlunda. Men det vore sååå skönt att få andas normalt för en stund....

Det verkar vara vanligt att symtomen kommer och går hela tiden även fast jag denna grav. inte har haft en dag utan symtom vad jag minns. Hur ofta går du på toa tex? Och är du inte lite tröttare än vanligt? Gasig? Lite trög mage? 

Jo trög mage har jag, men det har jag emellanåt annars också. Kanske är jag lite tröttare, men inte så farligt. Lite ömma bröst som sagt.... Tja, det enda som egentligen märks är att jag är mer törstig.

Ja testa barn-nezeril, har för mig att det skulle gå bra. Det är ju mycket lägre dos än vanlig nezeril, så det känns som om det borde vara skonsammare.

Just NU när jag skriver upptäcker jag ett till symptom. Det luktar SNUS här! Fy faaaan vad äckligt! En kollega hade slängt en prilla i en papperskorg 2 meter bort. Det måste väl betyda att jag har fått bättre luktsinne?

• Dag och natt
    MCT79 skrev 2010-09-03 13:58:13 följande:
    Ohh yes, det finns tio stickor kvar här hemma, sambon är laddad och blir sugen bara genom att se mig fixa frukostmackan och snart snart är det slut på blödningarna! Cool
    SkrattandeSkrattandeSkrattande
  • Dag och natt
    sugarrush skrev 2010-09-03 14:02:16 följande:

Jo trög mage har jag, men det har jag emellanåt annars också. Kanske är jag lite tröttare, men inte så farligt. Lite ömma bröst som sagt.... Tja, det enda som egentligen märks är att jag är mer törstig.

Ja testa barn-nezeril, har för mig att det skulle gå bra. Det är ju mycket lägre dos än vanlig nezeril, så det känns som om det borde vara skonsammare.

Just NU när jag skriver upptäcker jag ett till symptom. Det luktar SNUS här! Fy faaaan vad äckligt! En kollega hade slängt en prilla i en papperskorg 2 meter bort. Det måste väl betyda att jag har fått bättre luktsinne?

Haha!! Absolut!! Jag har en rätt nära kollega som tyvärr röker och jag märkte både förra graviditeten och denna att när vi pratar med varandra känner jag hur hon stinker rök!! BLÄ! Det har jag ju känt tidigare också utan att vara gravid men när jag känner det nu blir jag nästan illamående av att känna lukten... Vet inte hur jag ska klara av att sitta bredvid henne på fikat längre.. haha Skrattande
  • sugarrush
    Dag och natt skrev 2010-09-03 14:08:04 följande:
    Haha!! Absolut!! Jag har en rätt nära kollega som tyvärr röker och jag märkte både förra graviditeten och denna att när vi pratar med varandra känner jag hur hon stinker rök!! BLÄ! Det har jag ju känt tidigare också utan att vara gravid men när jag känner det nu blir jag nästan illamående av att känna lukten... Vet inte hur jag ska klara av att sitta bredvid henne på fikat längre.. haha Skrattande
    Haha, ja precis!
    Igår kom en kollega på besök med sin bebis och så bytte hon blöja på bebisen i ett rum. Fy fan vad det stank bajs i hela rummet resten av dagen, jag kunde knappt vara där. Fast de andra kände det kanske lite tydligt, vad vet jag, jag kunde ju liksom inte fråga om någon annan kände bajsdoften för då avslöjar jag ju mig.....

(Just denna kollega blev påkommen i tidig graviditet just för att hon klagade på ett stinkande bananskal, så jag ser till att hålla tyst.. )

• Dag och natt

Hahahahaha!! Stinkande bananskal?!! Ja du får nog vara tyst om du vill hålla hemligheten ett tag till iaf! De verkar vara på hugget på ditt jobb! Skrattande

Vilket jag tror att de är på mitt jobb också... Vi har en kvinna som skvallrar riktigt mycket, i början av året kom hon in i lunchrummet där bara jag var just då, och började prata om att alla unga kvinnor på den andra avdelningen var gravida hela bunten och ja det var ju minsann några på vår avdelning som också var gravida just då och att vi nog kunde förvänta oss att nån till snart skulle vara gravid. Därefter frågade hon mig om jag hade flyttat ihop med min kille ännu och hur det funkade!! HAHA! Snacka om att hon ville veta mer än vad jag sa. Glad

• sugarrush
    Dag och natt skrev 2010-09-03 14:32:12 följande:
    Hahahahaha!! Stinkande bananskal?!! Ja du får nog vara tyst om du vill hålla hemligheten ett tag till iaf! De verkar vara på hugget på ditt jobb! Skrattande

Vilket jag tror att de är på mitt jobb också... Vi har en kvinna som skvallrar riktigt mycket, i början av året kom hon in i lunchrummet där bara jag var just då, och började prata om att alla unga kvinnor på den andra avdelningen var gravida hela bunten och ja det var ju minsann några på vår avdelning som också var gravida just då och att vi nog kunde förvänta oss att nån till snart skulle vara gravid. Därefter frågade hon mig om jag hade flyttat ihop med min kille ännu och hur det funkade!! HAHA! Snacka om att hon ville veta mer än vad jag sa. Glad
    Åh haha, ja då får du hålla dig på mattan.
    Den här graviditeten dricker jag inget koffein, men jag VILL att folk ska tro att jag dricker lika mkt kafe som vanligt.. Så jag har GÖMT en burk koffeinfritt pulverkaffe i köket! Det smakar typ pulverchoklad, rätt menlöst alltså, men det kanske kan lura de nyfikna kollegorna. När jag dricker mitt "kaffe" ser jag till att dricka ur GLAS, så det ska synas att jag inte dricker te. Och så försöker jag gå runt och snacka lite med alla möjliga när jag har mitt kaffe i handen, så att alla ser.. hehe...

En annan lurig grej är att jag frågar alla som varit i New York var de kan rekommendera för barer där.. jag ska ju dit om en vecka.. och så frågar jag vilka drinkar man måste avverka för att verkligen leva sig in i New York-livet.....
  • sofy
    Dag och natt skrev 2010-09-03 13:03:40 följande:
    Haha ja såååå måste det ju vara så klart! Glad

Du får ju se massor om du gör praktik på ambulansen, vad häftigt! Men du tycker inte att det är otäckt med allt som det kan innebära att man får se? Jag tycker det är så strongt att man klarar av att hantera sånt där när det är olyckor och sånt... 
    Japp de får man, och de är heeelt underbart! :D Jag e inte rädd alls, älskar sjukhus, sprutor, blod o "spännande" saker, haha. Sjuk jag låter nu men jag tycker de är intressant som fan! Vi har åkt på stora trafikolyckor, på öppna frakturer, på ett knivbråk där en pat hade tarmarna utanför buken, på stroke, infarkter, hjärtstopp, feberkramper på bebisar.. allt! Man hinner liksom inte tänka så mycke när man är på plats, de är bara agera och efteråt kan man prata om de o reflektera, men näe.. Inget skrämmer mig :)

Jag har varit in och ut på sjukhus hela mitt liv, opererat varenda kroppsdel, bokstavligen. Armar, knän, mage, ögon, hals, fot.. Tävlade i utförsåkning från 5 års ålder tills 18 års ålder o blev en del avslitna korsband, ledband, söndertrasad menisk, pajad knäskål, brutna fötter/händer, sprickor i ländrygg osv, haha :) Så jag e van vid de mesta på mig själv redan ;)
  • Dag och natt

Sugar: Haha snacka om att gå in i uppgiften att vilseleda folk Skrattande
    Vad kul att du ska till NYC! Jag var där i maj för första gången, underbar stad! Åker gärna tillbaka dit....!

Undra hur det går för Muffe....  

• Muffe80

Hej tjejer

Nu är jag hemma efter ett besök på akuten.
    När jag kom dit gick jag fram till disken och fick prata med en ngt otrevlig tjej som ringer upp gyn och det hon säger i luren är "jaha, de har alltså stängt nu..."....

Jaha?
    Jag sa inget mer om det, och hon sa inget heller, sen frågade hon hur jag ville betala och då fick jag gå till andra disken. När jag betalt frågar jag vad jag ska göra, och en annan säger åt mig att vänta i väntrummet.
    Då frågade jag om jag inte ska lämna urinprov som sist och första sköterskan mumlar ..."joooo".

Får muggen, och får fråga om vägen (vet ju vägen men det vet ju inte dem...)

Väntade sen en timme å sen fick jag komma in till läkare (de hade bytt skift därför sa hon att det var stängt...)
    det var samma läkare som sist jag var där och då var han trevlig, men inte idag.

Jag berättade min historia om gamla missfallet och rädsla för ett nytt och när jag sedan tog av mig kläderna frågade han "Men vad gör du här egentligen, vad tror du vi kan göra?"
    Då blev jag lite paff.

Han undersökte mig på 30 sek och sa att han såg en hinnsäck på ca 10 mm men inget foster. Han sa att han kanske borde sett ett foster som en liten prick men var inte säker på det heller utan gav mig en tid nästa vecka igen för att se hur det utvecklar sig...

Så, jag vet inget mer och är inget klokare... dock ser det kanske inte så bra ut om han inte såg en prick på skärmen.. eller hur?

Mamma ringde mig nyss också. Hade även denna gång känt på sig att jag inte var på jobbet, vad sänder jag för signaler? Hon frågade hrur jag mådde och jag sa att jag har feber vilket jag har, 38 grader ungefär.
    Hon frågade om allt var ok efter missfallet och var rädd att jag hade ont i magen efter det och sa att det kommer gå bra nästa gång, jo tjena!! Ville inte säga att jag var gravid igen ifall detta går vägen, men det gör det troligen inte. Hon får veta snart.

Ska iväg med jobbet ikväll på galej, men det kanske är läge att skippa eller??
    Det jobbiga är ju att förklara sig på jobbet, gick hem pga magont, men ringer nu och säger att jag har feber...
    Vad ska jag säga när jag ska på undersökning nästa vecka? Puh

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-03 15:47:01 följande:
    Hej tjejer

Nu är jag hemma efter ett besök på akuten.
    När jag kom dit gick jag fram till disken och fick prata med en ngt otrevlig tjej som ringer upp gyn och det hon säger i luren är "jaha, de har alltså stängt nu..."....

Jaha?
    Jag sa inget mer om det, och hon sa inget heller, sen frågade hon hur jag ville betala och då fick jag gå till andra disken. När jag betalt frågar jag vad jag ska göra, och en annan säger åt mig att vänta i väntrummet.
    Då frågade jag om jag inte ska lämna urinprov som sist och första sköterskan mumlar ..."joooo".

Får muggen, och får fråga om vägen (vet ju vägen men det vet ju inte dem...)

Väntade sen en timme å sen fick jag komma in till läkare (de hade bytt skift därför sa hon att det var stängt...)
    det var samma läkare som sist jag var där och då var han trevlig, men inte idag.

Jag berättade min historia om gamla missfallet och rädsla för ett nytt och när jag sedan tog av mig kläderna frågade han "Men vad gör du här egentligen, vad tror du vi kan göra?"
    Då blev jag lite paff.

Han undersökte mig på 30 sek och sa att han såg en hinnsäck på ca 10 mm men inget foster. Han sa att han kanske borde sett ett foster som en liten prick men var inte säker på det heller utan gav mig en tid nästa vecka igen för att se hur det utvecklar sig...

Så, jag vet inget mer och är inget klokare... dock ser det kanske inte så bra ut om han inte såg en prick på skärmen.. eller hur?

Mamma ringde mig nyss också. Hade även denna gång känt på sig att jag inte var på jobbet, vad sänder jag för signaler? Hon frågade hrur jag mådde och jag sa att jag har feber vilket jag har, 38 grader ungefär.
    Hon frågade om allt var ok efter missfallet och var rädd att jag hade ont i magen efter det och sa att det kommer gå bra nästa gång, jo tjena!! Ville inte säga att jag var gravid igen ifall detta går vägen, men det gör det troligen inte. Hon får veta snart.

Ska iväg med jobbet ikväll på galej, men det kanske är läge att skippa eller??
    Det jobbiga är ju att förklara sig på jobbet, gick hem pga magont, men ringer nu och säger att jag har feber...
    Vad ska jag säga när jag ska på undersökning nästa vecka? Puh
    Fyfan för otrevliga läkare utan nån som helst jävla patientförståelse! Blääää!

Men, de e ju kanon att han såg hinnsäcken! De skiljer sig massor från när man ser embryot och inte. På mig i 5+0 en mini hinnsäck på 4 mm, i 5+6 en hinnsäck på 15 mm o en gulesäck också, ingen prick! Min läkare säger att de e jättevanligt att inte se ngt embryo tidigare än v 7, alltså 7+.. Därför hon gav mig en tid då om en vecka för att innan dess ser man knappt nånting som är "värt" att se! Så de är ingen fara alls!

Hade du blödningar i livmodern eller va de utanför? Fick du veta ngt vettigt alls av denna idiot?

Massa kramar, de ska nog gå vägen ska du se!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma