• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Jag glömmer också bort det hela tiden! Men det är rätt bra tycker jag, då går tiden lite fortare.

• 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2010-09-06 21:33:03 följande:
    Hej 2barnsmamma! Det var länge sedan. Jag mår bra, v 24 just nu och tiden flyger. Hur mår du?
    Kan du inte slänga in en ny bild i magtråden? Det var så länge sen vi fick se dig...
    NYA magbilden är inne hehe så bara och titta på

Är i vecka 25 26 på onsdag och jag dör av bara längta och vänta och orka gå omkring och bara se ut som en flodhäst !!
    Trött på att vara gravid nu haha men annars helt okej bara ont i ryggen och trött på att gå upp och jobba kl 05.30 likom och jobbar som Usk på äldreboende jag klarar inte av detta längre
    men rygg ont och halsbränna liter jag bara av och ont i bennen men något annat nej då inte ännu

Tul jag har jag fått tid till nu bokat 30/11 så denna dag blir det att titta på hans vikt och samma dag prata med överläkaren
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-06 22:10:34 följande:
    Jag glömmer också bort det hela tiden! Men det är rätt bra tycker jag, då går tiden lite fortare.
    Haha ja faktiskt! Senaste dagarna har ja faktiskt lugnat ner mig lite. Och så känns de SÅ bra efter mina BM besök, hon är så jävla bra! Förstående, trevlig, lyhörd och ja.. fan ta mig grym!

Nu har ja ju en koll inne i magen var 4e vecka till RUL :) De känns bra! Några milstolpar som gör att tiden känns lite lättare. Nu vill jag bara ha fredag och sen ska jag koppla av och njuta en månad till! :D

Hur mår du?
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-09-06 22:13:12 följande:
    Haha ja faktiskt! Senaste dagarna har ja faktiskt lugnat ner mig lite. Och så känns de SÅ bra efter mina BM besök, hon är så jävla bra! Förstående, trevlig, lyhörd och ja.. fan ta mig grym!

Nu har ja ju en koll inne i magen var 4e vecka till RUL :) De känns bra! Några milstolpar som gör att tiden känns lite lättare. Nu vill jag bara ha fredag och sen ska jag koppla av och njuta en månad till! :D

Hur mår du?
    Vad underbart att ha så många milstolpar att se frm emot. Jag är avundsjuk!
    Själv är det 2 veckor och 1 dag kvar till VUL, men innan dess ska jag njuta av New York i en vecka, så tiden går nog rätt fort ändå!
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-06 22:15:34 följande:
    Vad underbart att ha så många milstolpar att se frm emot. Jag är avundsjuk!
    Själv är det 2 veckor och 1 dag kvar till VUL, men innan dess ska jag njuta av New York i en vecka, så tiden går nog rätt fort ändå!
    Jaa, tack vare min underbara BM! Jag bad inte ens om de men hon erbjuder sig! Wonderful!

Men vafan, NY! Lyx ;) De kommer gå skitfort! Vill också! Avis!
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-09-06 22:17:21 följande:
    Jaa, tack vare min underbara BM! Jag bad inte ens om de men hon erbjuder sig! Wonderful!

Men vafan, NY! Lyx ;) De kommer gå skitfort! Vill också! Avis!
    Ja det ska bli supernajs! Jag och bästa tjejkompisen ska dit och ha så mysigt och shoppa. Funderar på om man vågar handla lite bebisgejer... Tror att jag ska shoppa lite sånt näst sista dagen faktiskt, just den dagen har jag klarat mig längre än jag gjorde förra graviditeten, och det ska firas!!!

Vilken underbar BM du har! Är det privat eller landstingets?
  • sugarrush

Är det någon mer än jag som har svullen mage på kvällen? Ser riktigt gravid ut, känns lite mysigt faktiskt...

• Dag och natt
    sofy skrev 2010-09-06 21:18:50 följande:
    Jaa alltså, hon gick igenom alla info papper, o så stod de om fosterdiagnostik o UL på ett, o då frågade hon eftersom ja haft så många MF.. hade ju ett 07, två 09 o sen tre nu i år. Så de va mest därför hon frågade, o så sa hon att då får ja ju ett extra UL också o de kan ju va skönt sa hon :) Så nu blir de ju VUL på fre, sen KUB drygt en månad senare, o sen äre ju bara 5 veckor drygt till RUL :) Så de e faktist riktigt härligt! :D

Håller me om att de känns mer verkligt, men ändå har ja verkligen inte fattat att jag ÄR gravid. De går liksom inte in i skallen. Gjorde ett CB till idag, ett vanligt för o se. Och hela strecket va ju tokstarkt, mycke starkare än de ja tog förra veckan som ja tyckte va starkt då, o knallblått. Men ändå går de inte in. Haha! Sjukt. Och så har jag ju gjort 2 VUL också, men nä.. Fattar inte. Tror de blir mer verkligt efter VUL på fre, när man ser lite mer liksom, att de verkligen ligger någon därinne. Även om den e pytteliten ;)

Snart v 8! Fan va vi e bra :)

Hur mår du förresten? Molvärk? Min e nog tillbaka nu! Men nu ska ju livmodern växa på sig lite igen, den ska ju va stor som en apelsin i v 8 säger dom. Så de e väl normalt :)
    Nej det är verkligen svårt att förstå det, men jag mår så risigt så jag hoppas verkligen att jag är gravid! Glad Jag är nog några dagar efter dig, jag hoppas verkligen att jag kan få lite mer klara besked om hur långt jag är gången senare! Men jag har inte så mycket molvärk, det är mer yrseln och illamåendet som är påtagliga för mig. 

Nu är det godnatt för mig. Hoppas det är bra med er alla {#emotions_dlg.flower}
  • sofy
    Dag och natt skrev 2010-09-06 22:23:04 följande:
    Nej det är verkligen svårt att förstå det, men jag mår så risigt så jag hoppas verkligen att jag är gravid! Glad Jag är nog några dagar efter dig, jag hoppas verkligen att jag kan få lite mer klara besked om hur långt jag är gången senare! Men jag har inte så mycket molvärk, det är mer yrseln och illamåendet som är påtagliga för mig. 

Nu är det godnatt för mig. Hoppas det är bra med er alla {#emotions_dlg.flower}
    Haha jaa ;) Några dagar efter? How come? Förvånad

Jag mår illa ofta, men spyr inte ofta - tack och lov! Värst på morgon och kväll dock.

Hoppas på en liten kille därinne haha ;)

Gonatt!
  • sugarrush
    kajsalisa skrev 2010-09-06 20:55:06 följande:
    Åååh, Sugarrush, hjälp mig med engelska alternativ....
    Ja du, det finns ju massor.... vet inte vilken typ av namn du gillar.
    Några tjejnamn:  Lily, Liv, Hanna, Emma, Stina, Sofia, Iris, Ida, Noomi, Lisa..  
    Pojknamn: Oskar/Oscar, Eli, Tom, Tim, Harry, Charles, David, Edvin, Alvin...
    Finns hur många fina som helst. Själva försöker vi undvika bokstaven J för det blir ibland svårt för engelsmän att förstå uttalet. Och så undviker vi Å, Ä och Ö.

Är ni också på jakt efter engelska namn? Har du några bra tips?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma