• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79

Vi har inga namn ännu men följer er diskussion och det är alltid kul. Är ni hemliga med namnförslag till bekanta? Min sambos syster ska ha i okt och jag vill vänta och prata namn tills efter att hon fått så jag inte säger något bra som hon även gillar (tror inte hon skulle ha mage att ta det men men). Edvin är fint men det tycker inte min sambo. Förr el senare kommer man väl på några namn på varje kön, kul och spännande men svårt.

• sugarrush
    Cat79 skrev 2010-09-06 20:36:02 följande:
    Vi har inga namn ännu men följer er diskussion och det är alltid kul. Är ni hemliga med namnförslag till bekanta? Min sambos syster ska ha i okt och jag vill vänta och prata namn tills efter att hon fått så jag inte säger något bra som hon även gillar (tror inte hon skulle ha mage att ta det men men). Edvin är fint men det tycker inte min sambo. Förr el senare kommer man väl på några namn på varje kön, kul och spännande men svårt.

Jag är lite nervös för att någon av våra syskon som ska ha barn nästa vår (sambons bror ska ha i februari och min syster ska ha i mars) kommer "sno" något av våra namn.. Vi har liksom bara ett killnamn och ett tjejnamn, det är så himla svårt att hitta namn som är tillräckligt bra i både Sverige och England (sambon kommer därifrån). 
    Kommer dock inte prata om namnen för bekanta, kanske håller det hemligt för familjen också, jag vet inte.
  • kajsalisa
    Muffe80 skrev 2010-09-06 18:58:33 följande:
    sofy- så ni ska göra KUB, vi ska nog också göra det och får troligen åka långt för att göra detm en tror det är värt det.
    Hur har ni resonerat om det visar sig att barnet har kromosomskada, behålla eller inte?

I dag är en skitdag, har mått illa till och från hela dagen. När jag kom hem hade sambon lagat mat men det jag fick i mig var 10 st hällbröd med och två glas mjölk
    Är det farligt för fostet om jag inte äter bra tror ni? Tänker hela tiden att "om jag saknar en viss vitamin så kommer bebisen få en skada..."

Jag har inskrivning den 15 oktober!

Jag vet inte om vi ska berätta efter vul:et eller om vi ska vänta till efter kub:en i v 12? För närmsta familjen alltså...

Om man har sett ett hjärta ticka, är det liten risk för missfall då?
    Fostret klarar ganska mycket, men stoppa i dig vitaminer typ Mitt val kvinna så behöver du inte oroa dig över det i alla fall...
  • kajsalisa
    Cat79 skrev 2010-09-06 20:36:02 följande:
    Jag e heller inte så sugen att prata namn inför vänner. Det känns lite privat på nåt sätt... Edwin är som sagt fint, men går dåligt ihop med vårt efternamn, Williams. Blir lite kaka på kaka liksom... Hugo är helt klart min favorit.
  • kajsalisa

Åååh, Sugarrush, hjälp mig med engelska alternativ....

• sofy
    Dag och natt skrev 2010-09-06 17:46:41 följande:
    Sofy: Åh häftigt...! Så de erbjöd dig KUB? Trodde inte landstinget i Stockholm gjorde det för de under 35? Men vad skönt att äntligen få bli inskriven... allt känns så mycket mer på riktigt då!! Glad 
    Jaa alltså, hon gick igenom alla info papper, o så stod de om fosterdiagnostik o UL på ett, o då frågade hon eftersom ja haft så många MF.. hade ju ett 07, två 09 o sen tre nu i år. Så de va mest därför hon frågade, o så sa hon att då får ja ju ett extra UL också o de kan ju va skönt sa hon :) Så nu blir de ju VUL på fre, sen KUB drygt en månad senare, o sen äre ju bara 5 veckor drygt till RUL :) Så de e faktist riktigt härligt! :D

Håller me om att de känns mer verkligt, men ändå har ja verkligen inte fattat att jag ÄR gravid. De går liksom inte in i skallen. Gjorde ett CB till idag, ett vanligt för o se. Och hela strecket va ju tokstarkt, mycke starkare än de ja tog förra veckan som ja tyckte va starkt då, o knallblått. Men ändå går de inte in. Haha! Sjukt. Och så har jag ju gjort 2 VUL också, men nä.. Fattar inte. Tror de blir mer verkligt efter VUL på fre, när man ser lite mer liksom, att de verkligen ligger någon därinne. Även om den e pytteliten ;)

Snart v 8! Fan va vi e bra :)

Hur mår du förresten? Molvärk? Min e nog tillbaka nu! Men nu ska ju livmodern växa på sig lite igen, den ska ju va stor som en apelsin i v 8 säger dom. Så de e väl normalt :)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-06 18:58:33 följande:
    sofy- så ni ska göra KUB, vi ska nog också göra det och får troligen åka långt för att göra detm en tror det är värt det.
    Hur har ni resonerat om det visar sig att barnet har kromosomskada, behålla eller inte?
    Jaa, eftersom vi blev erbjudna de så gör vi de :) Blodprov om 2v o så UL om drygt en månad! Jag tror inte de finns ngn risk faktiskt, men man ska aldrig säga aldrig. Vi båda är 23, har ingenting i släkten alls så ja, men som sagt.. vi får se va de visar. Men eftersom de e gratis kan man lika gärna göra de! Annars hade ja skippat.

Vi har inte pratat så mkt om de, faktist..
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-09-06 21:18:50 följande:
    Jaa alltså, hon gick igenom alla info papper, o så stod de om fosterdiagnostik o UL på ett, o då frågade hon eftersom ja haft så många MF.. hade ju ett 07, två 09 o sen tre nu i år. Så de va mest därför hon frågade, o så sa hon att då får ja ju ett extra UL också o de kan ju va skönt sa hon :) Så nu blir de ju VUL på fre, sen KUB drygt en månad senare, o sen äre ju bara 5 veckor drygt till RUL :) Så de e faktist riktigt härligt! :D

Håller me om att de känns mer verkligt, men ändå har ja verkligen inte fattat att jag ÄR gravid. De går liksom inte in i skallen. Gjorde ett CB till idag, ett vanligt för o se. Och hela strecket va ju tokstarkt, mycke starkare än de ja tog förra veckan som ja tyckte va starkt då, o knallblått. Men ändå går de inte in. Haha! Sjukt. Och så har jag ju gjort 2 VUL också, men nä.. Fattar inte. Tror de blir mer verkligt efter VUL på fre, när man ser lite mer liksom, att de verkligen ligger någon därinne. Även om den e pytteliten ;)

Snart v 8! Fan va vi e bra :)

Hur mår du förresten? Molvärk? Min e nog tillbaka nu! Men nu ska ju livmodern växa på sig lite igen, den ska ju va stor som en apelsin i v 8 säger dom. Så de e väl normalt :)
    Härligt att det gick så bra! Snart kommer det kännas mer verkligt, jag lovar! Du ÄR gravid! Jättegravid!
  • kajsalisa
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-06 20:00:56 följande:
    Hejsan flickor
    Hur har ni det ?

Går in i vecka 26 på onsdag och har fått tid till Tillväxtul som äger rum 30/11 samma dag ska vi prata med överläkatren om igångsättning och kejsarsnitt.
    Hej 2barnsmamma! Det var länge sedan. Jag mår bra, v 24 just nu och tiden flyger. Hur mår du?
    Kan du inte slänga in en ny bild i magtråden? Det var så länge sen vi fick se dig...
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-06 21:23:58 följande:
    Härligt att det gick så bra! Snart kommer det kännas mer verkligt, jag lovar! Du ÄR gravid! Jättegravid!
    Jag hoppas de! För nu glömmer ja bort de hela tiden, typ. Om ja mår illa får ja för mig att ja e magsjuk, har ja växtvärk tror ja att ja ska ha mens.. osv ;D Haha sjukt allting! Men på fre om hjärtat tickar så hoppas ja på att de går in!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma