• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Åh vad bra muffe! Skönt att höra!

• Muffe80

Dööööööda mig!! Jag hatar att må illa! Vill hem från jobbet
    Hoppas verkligen bebis lever, så det är värt detta.

• sugarrush

Klart bebisen lever Muffe!
    Var glad att du mår illa. Det gör INTE jag och det gör mig så himla sur. Varför kan inte jag få några symptom. Det känns ju precis som sist  det här, och det gör mig lite orolig.

Nej jag vetifan om jag kommer ringa faktiskt. Känner på mig att de bara kommer tycka jag är löjlig.

• Bjornis
    rontgensyrran skrev 2010-09-06 06:47:33 följande:
    På tal om gamla namn så är katten min döpt till Stig. Ett gammalt fint klassiskt namn som passar honom så bra. Älskar dåtida namn :) Det var också min farfars namn :P
    Min mans pappa heter Stig, annars tror jag det kunnat va nåt.
  • Muffe80

Man längtar först efter illamående och när det kommer är det bara skit. det är aningen jobbigt att sitta på jobbet ocdh vara trevlig och känna att man måste springa på toa och spy hela tiden. (har dock inte hänt än)

• rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-09-06 08:56:30 följande:
    Min mans pappa heter Stig, annars tror jag det kunnat va nåt.
    :) En ytlig kompis döpte sin son för något år sedan till Tage. Även det är ett gammalt klassiskt namn.
  • sugarrush

Jag hade en släkting som hette Tage, och jag tyckte det var coolt. Men det gick inte igenom hemma. Jag har också alltid gillat Nils, men nu har det ju blivit så vanligt...
    Ingrid och Märta var mina absoluta favorit-tjejnamn, men de gick heller inte hem hos sambon. Alla namn med å, ä och ö går ju bort eftersom sambon är från England. 
    Svårt det här!

• sofy

Sååå, äntligen hemma från BM! :) Kekade lunch me min grabb efter också. De va ju den riktiga inskrivningen idag, tog 1 timme drygt. Massa info såklart, och jag är A negativ så dom kollar om bebisen e positiv eller negativ nu, är den positiv trorja de va så ska ja få en spruta i v 29 :) Blodtrycket va fortfarande lågt. Vi fick erbjudande om KUB så vi ska göra de, blodprover om 2v och sen de UL i mitten av oktober. Sen RUL i slutet av november. Yiha! Nu ska ja försöka se framåt! Gjorde ett CB vanligt nyss när ja kom hem, o de va ännu starkare än de ja tog förra veckan, så de känns bra! :D

Muffe; Härligt att du känner mer nu :)

Sugarrush; De spelar ingen roll om du är löjlig! RING! :)

• färnik

Fy fan vilken natt jag haft! Kissat minst varannan timme hela natten, och inte har jag sovit bra däremellan heller, bara snurrat och svettats. Och idag mår jag bläilla igen *suckar* Börjar tröttna på att må illa nu, men ändå kan jag inte njuta de få dagar jag mår lite bättre, som igår, utan då oroar jag mig att ngt ska vara fel istället.

Dagarna går sååå långsamt, men iaf framåt, 11+2 idag!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma