• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

smart, för mig är det lite svårt eftersom jag har 35 mil med bil till det stället Och lunchen är 30 min lång
    ska din pojkvän med?

• sugarrush

Jajemen! Han längtar lika mycket som jag!
    Ifall allt går bra då, tänkte vi börja berätta för familjerna efter det ultraljudet. Ska bli så kul, eftersom vi båda har varsitt syskon som också ska ha barn nästa vår!
    Ska din kille hänga med?

• sugarrush

35 MIL??? Menar du inte 35 minuter? Annars tycker jag sjukt synd om dig....

• Cjes83

Åh va skönt Muffe!! :) håller tummar o tår för att dom ska hålla sig borta nu!

• Muffe80

Menar 35 minuter haha! Gravid, vet du

jo killen ska med, ska försöka hitta en dag som kan passa bådas scheman! Tror det blir mer verkligt för honom då också!

• Muffe80

fler än jag som fått kalla fötter och är rädd?`
    Jag är nu rädd att sambons och mitt förhållande inte blir lätt första tiden med bebis, men så kanske man int ska tänka? Känns som en stor omställning, men nu kan man inte ångra sig

• kajsalisa

Muffe och Sugarrush; klart ni ska vara kvar här hos oss, i lyckotråden. Det har vi ju bestämt. VUL kommer gå jättebra!'

• kajsalisa

Ni tjejer som har kommit lite längre i er graviditet, hur går det för er med motionen? Jag försöker ta en snabb promenad hem från jobbet några dagar i veckan och det tar 40-45 minuter. Men så fort jag börjar promenera lite snabbare så får jag som håll i hela nederdelen av magen. Ligamenten antar jag, eller?! Liknande erfarenheter?

• Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-09-06 16:27:19 följande:
    Ni tjejer som har kommit lite längre i er graviditet, hur går det för er med motionen? Jag försöker ta en snabb promenad hem från jobbet några dagar i veckan och det tar 40-45 minuter. Men så fort jag börjar promenera lite snabbare så får jag som håll i hela nederdelen av magen. Ligamenten antar jag, eller?! Liknande erfarenheter?
    Jag går mycket i mitt jobb så har fokuserat på att försöka träna 1-2 dagar i veckan... Förra veckan insåg jag att bodypump klarar jag inte av så blev ingen mer träning förra veckan. Hade så ont i hela kroppen fram till helgen.. så idag blir det spinning!

Det kan vara sammandragningar du känner när du går för fort... Blir mer och mer vanligt ju längre du kommer. Mig räcker det nu att bara ställa mig upp och gå från soffan. Sammandragningar vid motion är ett tecken på att du behöver vila, dvs gå lugnare!
  • Dag och natt

Härligt att flytningarna är borta Muffe, hoppas de fortsätter hålla sig borta! Men vad jobbigt att behöva springa iväg så där på jobbet med illamåendet... Jag vet faktiskt inte hur det ska gå på mitt jobb, jag har ju varit hemma sjuk sen förra veckan och funderar på att försöka gå imorgon eller senast onsdag, jag är väldigt rosslig fortfarande. Men jag är så yrslig och illamående och vill ha nåt litet till hands som jag kan äta på hela tiden. Får försöka se till att jag har proviant på jobbet. Men jag fasar för det!

Vad roligt att ni har VUL samma dag Sugar och Muffe. Jag tror jag ska göra så att jag väntar till inskrivningen med att höra om jag kan få ett vul genom bm eller inte. Tre veckor kvar dit, känns som en evighet!! När har ni era inskrivningar?

KRAM!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma