• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-06 22:21:12 följande:
    Ja det ska bli supernajs! Jag och bästa tjejkompisen ska dit och ha så mysigt och shoppa. Funderar på om man vågar handla lite bebisgejer... Tror att jag ska shoppa lite sånt näst sista dagen faktiskt, just den dagen har jag klarat mig längre än jag gjorde förra graviditeten, och det ska firas!!!

Vilken underbar BM du har! Är det privat eller landstingets?
    Jaa gör de! Ja vågar inte riktigt köpa något än, men tänkte köpa typ en liten body, eller nån nappflaska ja vill ha eller någe iallafall snart.. Bara för att. Men känns lite läskigt ändå :/ Förstår känslan, men de kommer ju användas nån gång! :D Så kör på!

De är landstinget.. Huddinge barnmorskemottagning här där ja bor :) Alla som jobbar där är kanon men hon ja har är verkligen TOPPEN! :D
  • rontgensyrran
    färnik skrev 2010-09-06 19:10:35 följande:
    Fick en kallelse till cellprovtagning den 14:e, alltså när jag är i v 13. Hur är det, kan man göra det då, eller finns det risker med det? Ngn som vet?
    Jag valde att avstå. Tänkte vad gör det om jag väntar tills efter förlossning. Jag vill inte sätta igång några hemska tankar och springa runt och oroa mig och må dåligt i onödan. Visar det nåt så är det väl ändå inget de gör under graviditeten? För hade jag fått missfall hade det vart väldigt lätt att tro att det var just cellprovet som orsakade det. Eller om jag fått flytningar/blödningar så hade jag oroat mig att allt inte var som det ska med bebis. Jag har ju blödit förrut av cellprov :/
  • Smålands jänta i storstaden

På återseende tjejer! Nu sticker vi till new york för shopping och sen vidare till domenikanska för sol och bad! Hoppas alla mår bra, och att tidiga illamående stannar kvar hos alla oroliga! KRAM!

• FruW

Hej tjejer!

Ursäkta att jag kapar er tråd en minut! Skulle bara vilja ställa en fråga till ODD och jag antar att hon har bättre koll på plustråden Flört (försökte inboxa dig men har inte tillgång till ditt konto, så jag hoppas att du kanske ser det här,.) Jag är jättesugen på att testa temp-metoden, men kan inte hitta en termometer som visar 2 decimaler ngnstans. Har du något tips?

Stor kram och lycka till till alla sköna brudar här inne! Såg att det närmar sig BF för någon av er, härligt!!

• Muffe80

Någon mer i v 7 som är sjukt trött?
    Sov från 19.30 - 21.30 i går och sen gick jag och lade mig för natten 22.30 Sov till sju och orkade knappt stiga upp... suck! Nu ska jag försöka genomlida dagen på jobbet så jag får komma hem och sova.

Får så dåligt samvete för att jag inte ens tar en promenad eller rör på mig, samt inte äter ultimat heller...
    Äter inga vitaminer, har fått för mig att det inte är så bra?!

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-07 08:28:03 följande:

Sov från 19.30 - 21.30 i går och sen gick jag och lade mig för natten 22.30 Sov till sju och orkade knappt stiga upp... suck! Nu ska jag försöka genomlida dagen på jobbet så jag får komma hem och sova.

Får så dåligt samvete för att jag inte ens tar en promenad eller rör på mig, samt inte äter ultimat heller...

Du äter väl folsyra, Muffe?
    Jag äter folsyra och järntabletter. Jag brukar nämligen alltid ha väldigt lågt järnvärde (typ 105), och så läste jag att det inte var bra att ha alltför lågt järnvärde när man var gravid. Så nu tar jag en tablett duroferon varje morgon och jag tror faktiskt att den allra värsta tröttheten är avhjälpt av järntabletterna.
    Har du kollat upp ditt järnvärde? Har man lågt kan man bli fruktansvärt trött.
  • Muffe80

Nej jag har inte kollat upp det. kanske man ska göra?

Ja jag äter folsyra.

• Dag och natt
    färnevik: Jag skulle ha tagit cellprov idag men precis som rontgensyrran avstod jag också. Det ska inte vara nån fara att göra det under graviditeten men jag känner att det kan lika gärna vänta så jag slipper oroa mig om jag börjar blöda.

mimmi80: Har inget tips men jag körde tempmetoden med min vanliga termometer med en decimal och tyckte att jag fick tydliga kurvor även utifrån den. Och gravid blev jag ju! Glad

muffe80: Jag är också jättetrött! Är visserligen förkyld också och är fortfarande hemma (men imorgon måste jag gå till jobbet) men jag har ju iaf haft möjlighet att sova på dagarna nu. Har oftast sovit kanske 7-9 timmar per natt, sen har jag somnat 3-4 timmar på dan också. Men det är ju inte konstigt att du är trött vännen, jag tycker du ska sluta ha dåligt samvete för att du inte rör dig! Vila när du känner dig trött, vi blir förhoppningsvis piggare om några veckor och då kanske energin räcker till annat också. Glad Försök få i dig vitaminer genom bra kost, jag tar inte heller vitamintillskott utan försöker få i mig vitaminerna genom maten istället. Men om man mår illa är det kanske bra att ta vitamintillskott, för jag har iaf inte samma aptit längre och känner att det är svårt att äta.

Jaha nu blev jag trött igen Cool

• rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-09-07 08:28:03 följande:

Åhhh de första veckorna var jag det tråkigaste sällskapet någonsin! Var konstant trött, satt och jäspade på jobbet och sen kom jag hem och åt middag lade mig och sov för att vara vaken 1 timma och sen dags för sängen igen. Men för mig vände det runt v 12. Nu har jag blivit betydligt piggare! Så håll ut! :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma