• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Tjejer, hjälp mig.

Jag ringde bm för att boka om en tid till senare em för att slippa komma med förklaringar på jobbet men det gick inte.
    sedan såg hon att sjuhuset där jag var i fredags hade bokat in tid åt mig på fredag (vet inget om det själv...)
    Frågan är, ska jag ta denna tid, mitt på dagen? då får jag nästan ta ledigt...

eller ska jag vänta två veckor och ta en tid i min hemort, privat, för att se hjärtat slå?

Kan man be att få avboka uppföljningstiden?

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-07 10:35:53 följande:

Tjejer, hjälp mig.

Jag ringde bm för att boka om en tid till senare em för att slippa komma med förklaringar på jobbet men det gick inte.
    sedan såg hon att sjuhuset där jag var i fredags hade bokat in tid åt mig på fredag (vet inget om det själv...)
    Frågan är, ska jag ta denna tid, mitt på dagen? då får jag nästan ta ledigt...

eller ska jag vänta två veckor och ta en tid i min hemort, privat, för att se hjärtat slå?

Kan man be att få avboka uppföljningstiden?

Jag skulle nog försökt vänta lite till.. för OM du går denna veckan och du inte ser något hjärta kommer du nog bli väldigt orolig, säkert helt i onödan. Man ser ju inte alltid hjärtat såhär tidigt.
    Sen är det ju lite drygt att ta ut en semesterdag också... så tycker jag iaf!
  • Muffe80

Jag det är ett skit att man inte kan få tider sent på dagarna, har ingen lust att åka dit på fredag för att kolla egentligen. Vad säger sjukhuset om man tackar nej tror ni?? Spelar dem ingen roll kanske?

Om jag kollar privat i min stad, finns inga anteckningar på detta, men det spelar väl ingen roll heller? Jag vet ju om barnet lever eller inte...

Spelar väl ingen roll heller om jag åker dit på fredag eller inte, är det missfall så kommer det ju snart ut ändå.

Hm, svårt! Vill inte ha en massa tider inbokade egentligen. Nu tog jag inte bort hälsosamtalet när hon ringde, vilket jag skulle gjort.... kanske...?! Hhaha!

• Happiness
    färnevik: Jag tog för 2 veckor sen. Inga problem alls. Läkaren sa inget om att det inte var bra elle så. Men jag tror nog jag gjorde det för att det var just en läkare. En BM hade jag inte velat skulle göra det. Men om en gyn.läkare sger att det är OK ja då är det Ok. Jag blödde inte en droppe...inte ens något brunaktigt. Hon sa direkt när hon hade gjort provet att det kommer inte bli någon blödning av detta. Så vem vet det handlar nog mycket m vem det är som tar det. jag skulle inte tveka en sekund om det var en gyn läkare som tog det.

Om det skjlle vara så att man har cellförändringar så vill jag hna reda på det som fort som möjligt. Jag menar sen ska det ammas osv då kommer man ju heller inte iväg. Så kanske man glömmer..ja du vet.
  • sofy

Usch, hemsk dag!! :( Gick upp me sambon imorse o körde honom till jobbet, när ja kom hem la ja mig i sängen men va så jäkla illamående då, o sen spydde ja ut allt ja hade, kan inte finnas ngt kvar där nu. Gah! Men de blir inte bättre även om ja ätit lite.. :( Och så är ja sjukt trött, men ska på möte på banken kl 14, såå sugen idag! Men what to do..

Ska vila lite nu o hoppas de här blir bättre..

Hoppas ni andra mår bra iallafall! :)

• sugarrush

Jag har mitt VUL om två veckor och jag längtar så sjukt mycket till det!
    Två dagar efter VUL ska vi till inskrivningen hos BM. Om det av någon anledning inte ser bra ut på VUL kan vi ju hoppa av inskrivningen (men det är klart det kommer se bra ut på VUL). Dock ska jag försöka övertyga BM att ge oss ett ytterligare VUL när vi är i vecka 12...

Ja det blir ju en massa inbokade tider. Man får hitta på bra ursäkter. Har du kanske något syskon/kusin som du kan låtsas kommer på besök, eller några syskonbarn du kan låtsas "vara barnvakt" åt? Annars är cellprovtagning ett alternativ. Tandläkare funkar också. Eller att man ska kolla på en bostad med en mäklare.
    Själv skyller jag på tandläkare och advokatbesök (halva mitt jobb vet om mitt advokatgrejs så det är liksom ingen som undrar då).

• Muffe80

"Tandläkarn" var jag hos sist på hälsosamtalet, så det kanske inte funkar nu...

Cellprov kanske kan funka faktiskt... det var nog ett tag sedan

• sofy
    Mamma till W skrev 2010-08-27 12:08:31 följande:
    Det här är väääldigt OT. Men jag måste bara tipsa er om att titta på Biggest Loser Sverige som börjar 6 september. En vän till mig är med, han var yngst och tyngst!

www.dt.se/noje/bling/article726326.ece

Han hoppas på att gå ner ytterligare 20 kg än de han redan gått ner och sista avsnittet spelas in 16/9. :)
    Ååååh! Jag tittade på de inatt, de va repris trorjag. Jag satt o störtbölade hela programmet, Mattias va den som berörde mig mest!

Härligt att de går bra för honom! Hälsa och gratta för resultaten! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma