• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pyret12

Roligt har du också beräknad förlossning på julafton??

• Nataliesliv
    PåvägMotSyskon skrev 2010-05-10 18:28:09 följande:
    Hej såg att du tog natur diet. Ja ska tipsa dig om en högkvalité produkt.natur diet är inte så roligt innehåll om man börjar läsa på innehållsföteckningen. "förtjockningsmedel"  "klumpförebyggande medel" "sötningsmedel" Det är ju inte bra att det ens ska finnas dessa ämnen i. Sötningsmedel som framkallar diabetes & blodsockernyvån åker jojo INTE BRA.å dem andra 2 är inte nödvändiga.Här har du en av många produkter som är av hög kvalité www.shopatnatures.com/page/shop/product.php?p...Natures proteindrink. De innehåller BARA ekologiska produkter. Inget annat konstigt.Dem har eko certifikat (& gmp standard som står för god tillverknings ed dvs de som står på ettiketten är det de innehåller också.)ja ska lägga in en bild, så ska ni få se. Men gå in och kika å LÄS om proteindrinken.jag ger båda barnen till mellanmål, å minstingen får de istället för välling, som inte är näringsrikt.
    Nej, klart att det inte är bra, men bättre än inget känns det som. Sötningsmedel känns inte så farligt när man jämför med att inte äta alls. Mitt blodsocker var nere på 0.8 en dag, så jag behövde höja det men såklart finns det mycket bättre alternativ, men då jag inte har kunnat anstränga mig, eller tänka på mat var det iaf nått jag fick i mig. Nu känns det bättre, och jag har sluppit slisk-drinkarna i några veckor.
    Ska kolla på de du skrivit om... beställer man online eller finns det i affärer? Är ju bra att ha hemma när man mår mindre bra, eller som mellanmål när man har lite bråttom.
  • kajsalisa

Hej å välkommen Pyret. Skriv gärna in dig på vår bf-lista. Första barnet?

• Lallan
    Pyret12 skrev 2010-05-10 19:17:02 följande:
    Roligt har du också beräknad förlossning på julafton??
    Ja enligt vul var jag det, enligt mna egna beräkningar den 23:e men troligtvis lär det bli tidigare än så om allt nu går bra!
  • kajsalisa

Haha. Nu är jag igång och äter körsbärstomater som snacks igen. Andra kvällen i rad. Tur att jag än så länge inte fastnat för godis, chips eller kakor iaf... ;)

• Pyret12
    kajsalisa skrev 2010-05-10 19:35:59 följande:
    Hej å välkommen Pyret. Skriv gärna in dig på vår bf-lista. Första barnet?
    Tack!! Blir andra barnet har en liten tjej på två år...
  • PåvägMotSyskon
    Nataliesliv skrev 2010-05-10 19:35:45 följande:
    Nej, klart att det inte är bra, men bättre än inget känns det som. Sötningsmedel känns inte så farligt när man jämför med att inte äta alls. Mitt blodsocker var nere på 0.8 en dag, så jag behövde höja det men såklart finns det mycket bättre alternativ, men då jag inte har kunnat anstränga mig, eller tänka på mat var det iaf nått jag fick i mig. Nu känns det bättre, och jag har sluppit slisk-drinkarna i några veckor.Ska kolla på de du skrivit om... beställer man online eller finns det i affärer? Är ju bra att ha hemma när man mår mindre bra, eller som mellanmål när man har lite bråttom.
    Okej =)

Ja, denna proteindrink som dem har, så håller det blodsockernyvån jämn & fin =) (det är ju inte bra om de blir dippar upp å ner)

Deras drinkar e otroligt goda, jordgubb & choklad e smakerna ja smakat på, finns naturell också.

Man beställer på nätet från sidan jag gav dig. Du använder dig utav den här länken

www.shopatnatures.com/7500200056

De kommer stå att jag är din personliga representant bara =)
    man kan handla till 5% alt 20% på produkterna, vill du veta lite mer om det så kan du inboxa, så slipper man skriva sånt här kanske, om ingen misstycker =)

har jag bråttom & inte hinner med lunch te x, så är det bästa för kroppen en proteindrink, som kroppen lättast tar upp. samt deras drinkar kan ersätta en måltid näringsmässigt. Å de e jättebra.

Theodor 070518, Dexter 090328. BF 5-6 Januari 2011
  • rontgensyrran

God morgon flickor välkommen ni nya! Kajsalisa du får skvallra lite om vad som sas på hälsosamtalet. En annan får ju inte träffa barnmorska som jag sa tidigare i 25 juli :P

Lycka till ni som ska på vul. Enl mina beräkningar ska ju det lilla hjärtat börja slå idag :)

• kajsalisa

Självklart Röntgensyrran. Sitter och väntar på att få komma in i denna stund...

• rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-05-11 08:01:44 följande:
    Självklart Röntgensyrran. Sitter och väntar på att få komma in i denna stund...
    Ahhhhh...spännande!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma