• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79

Jag har knappt några känningar ännu i 6+2, lite spänningar i magen. Ibland tänker jag att det är negativt att inte ha några större symptom men det behöver det ju inte vara.... och som sagt så är det tidigt ännu så jag hinner nog bli tröttare, kanske illamående, hungrig o s v. Mina andra två graviditeter var jag uppe på nätterna för att äta i många veckor....

Hoppas helgen har varit bra. Det har min och nu är det ny vecka igen imorgon. Jobbar bara nån vecka till sen åker jag och min sambo till Cypern en vecka :) ska bli skönt med avkoppling och hoppas jag inte mår alltför dåligt...

Kram

• kajsalisa
    Cat79 skrev 2010-05-09 18:37:10 följande:
    Jag har knappt några känningar ännu i 6+2, lite spänningar i magen. Ibland tänker jag att det är negativt att inte ha några större symptom men det behöver det ju inte vara.... och som sagt så är det tidigt ännu så jag hinner nog bli tröttare, kanske illamående, hungrig o s v. Mina andra två graviditeter var jag uppe på nätterna för att äta i många veckor....Hoppas helgen har varit bra. Det har min och nu är det ny vecka igen imorgon. Jobbar bara nån vecka till sen åker jag och min sambo till Cypern en vecka :) ska bli skönt med avkoppling och hoppas jag inte mår alltför dåligt...Kram
    Förstår precis vad du menar. Det är ju skönt så länge du kan må bra. Jag har varit relativt symptomfri ända tills den här veckan. På 6+1 kom det som en blixt från klar himmel. Jättekonstigt...
  • kajsalisa

Gött med Cypern förresten!! Vi drar till Rom på långweekend på torsdag. Hoppas på lite sol...

• Mini Söderling

Hallå va många vi blivit , va härligt !!!
    Blir lite avis när ni går in i vecka åtta i dag , varje dag e ju en dag längre fram och så här i början går det ju såå segt.
    själv är jag i 5+6 i dag .
    Är det någon som har någon bra ide om vad jag ska skylla på nästa helg när jag ska ha 30års kalas och alla förväntar sig att jag ska dricka, vill inte berätta ännu och vet inte vad jag ska hitta på för orsak.
    Någon som har någon bra ide ?

• kajsalisa
    Mini Söderling skrev 2010-05-09 18:43:05 följande:
    Hallå va många vi blivit , va härligt !!!Blir lite avis när ni går in i vecka åtta i dag , varje dag e ju en dag längre fram och så här i början går det ju såå segt.själv är jag i 5+6 i dag .Är det någon som har någon bra ide om vad jag ska skylla på nästa helg när jag ska ha 30års kalas och alla förväntar sig att jag ska dricka, vill inte berätta ännu och vet inte vad jag ska hitta på för orsak.Någon som har någon bra ide ?
    Kan du inte hälla alkoholfritt vitt vin i en annan flaska som bara du dricker från? Det gjorde jag på julfesten på jobbet och det funkade utmärkt...
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-05-09 18:41:06 följande:
    Gött med Cypern förresten!! Vi drar till Rom på långweekend på torsdag. Hoppas på lite sol...
    Jag och mannen funderar på att dra dit i sommar då han fyller 30 år, du får gärna tipsa lite om dt när du kommer tillbaka :)
  • kajsalisa
    rontgensyrran skrev 2010-05-09 18:48:17 följande:
    Jag och mannen funderar på att dra dit i sommar då han fyller 30 år, du får gärna tipsa lite om dt när du kommer tillbaka :)
    Det ska jag. Har aldrig varit i Rom, så det ska bli himla spännande...
  • kajsalisa

Nähe flickor, nu ska jag trolla ihop en middag av lite fläskfilé. Sådärkul att laga mat när man själv inte känner för att äta den... ;)
    Ses kanske senare!

• Lallan
    kajsalisa skrev 2010-05-09 17:52:26 följande:
    Duktig på att sy? Önskar att jag vore det. Fast å andra sidan, om man aldrig försöker så lär man ju heller inte bli bra på det... Jag misstänker att jag kommer falla för frestelsen att köpa nåt efter första UL kanske?! Förra gången var jag mycket mer sugen på att köpa bebisgrejer och mammakläder tidigt (även om jag inte gjorde det), men nu känner jag inte samma sug. Naturligt kanske?
    Jorå, rätt bra kan jag nog säga med rent samvete. Är fullt övertygad om att alla kan lära sig sy bara man har intresse av det och tränar. Sydde klart det andra paret byxor (allt var redan tillklippt) nu när det kom på tal så behöver jag inte tänka på det mer Hoppas ju på att det ska finnas kvar två små där inne på nästa vul.
  • rontgensyrran
    Lallan skrev 2010-05-09 18:55:00 följande:
    Jorå, rätt bra kan jag nog säga med rent samvete. Är fullt övertygad om att alla kan lära sig sy bara man har intresse av det och tränar. Sydde klart det andra paret byxor (allt var redan tillklippt) nu när det kom på tal så behöver jag inte tänka på det mer Hoppas ju på att det ska finnas kvar två små där inne på nästa vul.
    Finnas kvar två små där inne????Har du redan vart på VUL? När var det och till den stora frågan, väntar du tvillingar??? Vad kul isf!!! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma