• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Hallå alla fina tjejer. Hur går det för er? Hur mår ni? Jag mår bara bra. Extremt trött emellanåt, utmattad nästan, lite ömma bröst, men annars bara fint.

• rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-05-08 13:12:40 följande:
    Hallå alla fina tjejer. Hur går det för er? Hur mår ni? Jag mår bara bra. Extremt trött emellanåt, utmattad nästan, lite ömma bröst, men annars bara fint.
    även jag mår detsamma :)

Tiden går frammåt, hur långt gången är du nu?
  • PåvägMotSyskon
    Mini Söderling skrev 2010-05-08 09:22:31 följande:
    Hej på erNi som fått 3 plus på test vilken vecka är ni i nu?Jag har berättat för en kompis som bor en bit bort och en tjej på jobbet ingen mer än så länge, men har ingen direkt plan på hur länge vi ska vänta .Just nu väntar jag bara in den 17 maj då jag ska till min gyn och göra tidigt ultraljud, vilket jag får eftersom hon hjälpt mig med pergotime.Sist jag blev gravid kände jag mig gravid blöde inte men när det kom till vecka 7 och ultraljud så hade allt stoppat där inne och jag fick en chock , eftersom jag vid alla tidigare missfall fått blödningar .Just nu tycker jag det jobbigaste är att jag har ett sånt jävla humör !!!!
    hm, V6 e jag i. Testade ju tor för o se när äl skedde, men de skuklle ha gjorts på ons för ose om de blev 2-3 då, isf vet jag när äl skedde, eller om de stod 3+ redan då, isf vet ja att de va ett visst datum. men men =)
  • kajsalisa

Idag är jag på 5+6 om mina uträkningar stämmer. Går in i vecka 7 på måndag. Det var där det gick snett för oss förra gången. Du då Röntgensyrran?

• rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-05-08 15:04:35 följande:
    Idag är jag på 5+6 om mina uträkningar stämmer. Går in i vecka 7 på måndag. Det var där det gick snett för oss förra gången. Du då Röntgensyrran?
    5+1, så då skiljer det 4 dagar mellan oss :) Förra gången gick det ju snett v 10+0 så det är tyvärr långt dit :/ Fast visserligen hade det väl gått dåligt tidigare men det var då det kom igång.

Tänk att slippa fokusera på ÄL och BIM och sånt och bara fokusera på tiden som går :) Känns väldigt skönt!
  • Smålands jänta i storstaden

Nu är jag tillbaka

Jobbade 24 timmar torsdag-fredag, dock 6 timmars jour inräknat men fyyyyyy vilket humör jag hade efter det! Åkte direkt till landet och då blev jag "normal" igen. Har idag haft en riktig slappar dag och det känns så välbehövligt!

Inga mer konstiga flytningar hos mig så jag är åter igen cool lugn

Fortsatt trevlig helg tjejer!

• rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-05-08 18:35:46 följande:
    Nu är jag tillbaka Jobbade 24 timmar torsdag-fredag, dock 6 timmars jour inräknat men fyyyyyy vilket humör jag hade efter det! Åkte direkt till landet och då blev jag "normal" igen. Har idag haft en riktig slappar dag och det känns så välbehövligt!Inga mer konstiga flytningar hos mig så jag är åter igen cool lugn Fortsatt trevlig helg tjejer!
    Skönt att höra vännen! Tack detsamma! Jag är slöare än slöast...blir inte mycket gjort denna helgen.
  • Lallan

Jag är så trött man bara kan va känns det som. Var in till stan en stund idag och blev helt slut bara av det. Mår inte jätteilla men hyfsat dåligt mest som molande känsla konstant. Ska absolut inte klaga då jag ändå känner mig lugnare med såpass mycket symptom än utan så jag är nöjd ändå men jobbet blir lidande.

• PåvägMotSyskon

Idag var jag iaf på vårfest. Sambons pappa å fru som anordnat detta, med musik o God mat o efterrätt. *MUMS* Så presenterade dem alla så man vet vem man var o tillhörde =))  Tur att ja hade de kläder jag hade, annars hade nog folk misstänkt nånting, med tanke på magen som "sväller" lite extra när man äter gottigott =))

Jag fick sova ut till halv12, då han tog barnen... å ändå e ja fan trött som ja skulle gå in i väggen, å efter dagens aktiviteter, så e ja aptrött, eller iaf i ögonen.. =( jobbigt.

men de kanske e för man har smink på sig å inga linser? om de påverkar?? *
    hittar på ursäkter*

Theodor 070518, Dexter 090328. BF 5-6 Januari 2011
  • Cat79
    Jag är idag 6+2 och jag tar en dag i taget! Min sambo och jag vill bara att tiden ska gå och det första datumet vi längtar efter är 21 maj. Då får vi se om det finns ett eller två tickande hjärtan.

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    Maria A 78 24 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Mini Söderling 2 januari
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma