• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evsi

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Maria A 78 24 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Mini Söderling 2 januari
    Evsi. 2 januari, (MA i januari så 2a försökete efetr det)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)

Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • Nataliesliv

För er som mår illa:
    Jag har inte ätit ett ordentligt mål mat sen i mars. Har vart sjukskriven 25% pga illamåendet som dels gör att jag inte kan äta på jobbet vilket såklart resulterar i att jag inte har mycket energi över.
    Nu, i vecka 13, börjar det avta. Hoppas på att kunna gå upp de 6 kg jag gått ner under april.
    HÅLL UT! och ät det du kan, vad det nu må vara

Min diet:
    skorpor
    mackor
    te
    juice
    proviva
    vindruvor
    äpple
    naturdiet (för att få i mig protein)
    tillskott, mulivitamin, omega3, folsyra

• Evsi
    Nataliesliv skrev 2010-05-10 12:21:38 följande:
    För er som mår illa:Jag har inte ätit ett ordentligt mål mat sen i mars. Har vart sjukskriven 25% pga illamåendet som dels gör att jag inte kan äta på jobbet vilket såklart resulterar i att jag inte har mycket energi över. Nu, i vecka 13, börjar det avta. Hoppas på att kunna gå upp de 6 kg jag gått ner under april.Så HÅLL UT! och ät det du kan, vad det nu må varaMin diet:skorpormackortejuiceprovivavindruvoräpplenaturdiet (för att få i mig protein)tillskott, mulivitamin, omega3, folsyra
    Puuh...stackare! jag har inte mått illa vid nån av mina graviditeter tack & lov.
    Du skulle behöva blanda i lite herbalifes (eller liknande) näringspulver i din proviva (jätte gott) så du går upp lite i vikt.

Jag blev tipsad om herbalife vid min förra graviditet för att få extra energi för jag var så sjukt trött, och det funkade verkligen. Har precis börjat med det nu igen
    Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • kajsalisa
    Evsi skrev 2010-05-10 10:35:48 följande:
    Hoppar in här.Fick MA i januari i v.19har nu plussat igen, är i v.6 (7)sjukt nervøs øver att få MA igen, sk apå vul på torsdag *längtar*
    Välkommen hit Evsi. Hoppas att allt ser bra ut på torsdag!
    Jag ska på första mötet med bm imorgon bitti, men bara hälsosamtal. UL blir inte förrän 10 juni då jag är i v 11, och jag räknar timmarna tills dess...
  • Nataliesliv
    Evsi skrev 2010-05-10 12:48:46 följande:
    Puuh...stackare! jag har inte mått illa vid nån av mina graviditeter tack & lov.Du skulle behöva blanda i lite herbalifes (eller liknande) näringspulver i din proviva (jätte gott) så du går upp lite i vikt.Jag blev tipsad om herbalife vid min förra graviditet för att få extra energi för jag var så sjukt trött, och det funkade verkligen. Har precis börjat med det nu igen
    herbalife, vad är det? köper man det på hälsokost eller?
  • kajsalisa

Hallå tjejer. Hoppas att läget är under kontroll där ute i hormondjungeln. Jag ska på hälsosamtal imorgon bitti. Känns inte så jättespännande om jag ska vara ärlig. Önskar att det var vul istället. Tänk om det är som förra gången, att det är tomt därinne???

• PåvägMotSyskon
    Nataliesliv skrev 2010-05-10 12:21:38 följande:
    För er som mår illa:Jag har inte ätit ett ordentligt mål mat sen i mars. Har vart sjukskriven 25% pga illamåendet som dels gör att jag inte kan äta på jobbet vilket såklart resulterar i att jag inte har mycket energi över. Nu, i vecka 13, börjar det avta. Hoppas på att kunna gå upp de 6 kg jag gått ner under april.Så HÅLL UT! och ät det du kan, vad det nu må varaMin diet:skorpormackortejuiceprovivavindruvoräpplenaturdiet (för att få i mig protein)tillskott, mulivitamin, omega3, folsyra
    Hej såg att du tog natur diet. Ja ska tipsa dig om en högkvalité produkt.

natur diet är inte så roligt innehåll om man börjar läsa på innehållsföteckningen.

"förtjockningsmedel"  "klumpförebyggande medel" "sötningsmedel"

Det är ju inte bra att det ens ska finnas dessa ämnen i. Sötningsmedel som framkallar diabetes & blodsockernyvån åker jojo INTE BRA.

å dem andra 2 är inte nödvändiga.

Här har du en av många produkter som är av hög kvalité

https://www.shopatnatures.com/page/shop/product.php?productID=02100&categoryID=8

Natures proteindrink. De innehåller BARA ekologiska produkter. Inget annat konstigt.

Dem har eko certifikat (& gmp standard som står för god tillverknings ed dvs de som står på ettiketten är det de innehåller också.)

ja ska lägga in en bild, så ska ni få se. Men gå in och kika å LÄS om proteindrinken.

jag ger båda barnen till mellanmål, å minstingen får de istället för välling, som inte är näringsrikt.

Theodor 070518, Dexter 090328. BF 5-6 Januari 2011
  • kajsalisa

Ekologiskt låter ju helt klart vettigt....

• Pyret12

Hej!! Här är en till som är gravid  efter två missfall! Är nu i v 7 + 2, tiden går så långsamt....ska på vul på tisdag för att se att allt är som det ska!!!Längtar efter att se den lilla!

• Lallan
    Pyret12 skrev 2010-05-10 19:07:59 följande:
    Hej!! Här är en till som är gravid  efter två missfall! Är nu i v 7 + 2, tiden går så långsamt....ska på vul på tisdag för att se att allt är som det ska!!!Längtar efter att se den lilla!
    Då är vi på samma dag
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma