• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Lallan

I tisdags i v6+3 men har hört att det inte är helt ovanligt att den ena tillbakabildas så jag hoppas att båda stannar kvar.

• rontgensyrran
    Lallan skrev 2010-05-09 19:04:51 följande:
    I tisdags i v6+3 men har hört att det inte är helt ovanligt att den ena tillbakabildas så jag hoppas att båda stannar kvar.
    Häftigt värre!! Slog hjärtat på båda två? Hoppas du får behålla dem bägge! Har du barn sedan innan? Tillabaka bildas låter ju inte så kul, min man skulle också egentligen vart tvilling, berättade svärmor. Men det var väl som du sa att det tillbaka bildades.

Jag längtar så till mitt vul, men det är hela två veckor kvar. Tiden gå sååå långsamt :/
  • Lallan

Ja hjärtat slog på båda Vi har två barn sedan innan och önskade oss en tredje som då inte varit helt lätt att få till men nu trdje gången gillt hoppas jag på en trea och fyra i ett

Har bokat ett till vul privat om två veckor för att vara mer säker på om det blir en eller två så jag längtar till dess.

• rontgensyrran
    Lallan skrev 2010-05-09 19:10:52 följande:
    Ja hjärtat slog på båda Vi har två barn sedan innan och önskade oss en tredje som då inte varit helt lätt att få till men nu trdje gången gillt hoppas jag på en trea och fyra i ett Har bokat ett till vul privat om två veckor för att vara mer säker på om det blir en eller två så jag längtar till dess.
    Men det måste vara en enorm skillnad att vänta två. Har hört att det är mer restrektioner när man är gravid med två. Får man gå tidigare på havandeskap?
  • Lallan
    rontgensyrran skrev 2010-05-09 20:00:14 följande:
    Men det måste vara en enorm skillnad att vänta två. Har hört att det är mer restrektioner när man är gravid med två. Får man gå tidigare på havandeskap?
    Ingen aning faktiskt men har hört att det är vanligare med sjukskrivningar och tidigare dessutom.

Klagade sist över att jag inte hade ngt illamående men det har jag nu så mer sympom har jag garanterat!
  • Smålands jänta i storstaden

Åhhh vad det låter härligt med Cypern och Rom! vill oxå!
    Vi skulle åkt till Sorrento i sommar men tyvärr så gick våran semesterkassa till en operation till ena hunden. Nu hoppas vi på att hon håller sig frisk så att vi kommer iväg till Karibien i september istället!

Lallan: va härligt det låter med 2 tickande hjärtan! hoppas få att båda vill stanna kvar hos dig! {#lang_emotions_laughing}

Mini: tyvärr har jag inte så många bra ideer, förra gången sa jag att jag gick på pencellin och precis hade startat kuren så jag ville inte drick för det, det gick hem hos alla!

• Maria A 78
    Lallan skrev 2010-05-09 19:10:52 följande:
    Ja hjärtat slog på båda Vi har två barn sedan innan och önskade oss en tredje som då inte varit helt lätt att få till men nu trdje gången gillt hoppas jag på en trea och fyra i ett Har bokat ett till vul privat om två veckor för att vara mer säker på om det blir en eller två så jag längtar till dess.
    Vad kul med tvillingar, grattis! Jag är själv tvilling, det är bara positivt tycker jag. Hoppas det går bra på nästa vul!
    Mini Söderling skrev 2010-05-09 18:43:05 följande:
    Hallå va många vi blivit , va härligt !!!Blir lite avis när ni går in i vecka åtta i dag , varje dag e ju en dag längre fram och så här i början går det ju såå segt.själv är jag i 5+6 i dag .Är det någon som har någon bra ide om vad jag ska skylla på nästa helg när jag ska ha 30års kalas och alla förväntar sig att jag ska dricka, vill inte berätta ännu och vet inte vad jag ska hitta på för orsak.Någon som har någon bra ide ?
    Hade själv födelsedagskalas för ett par veckor sedan när jag precis fått veta att jag var gravid. Men i och med att man var hemma så tyckte inte jag det var några problem, hade alkoholfria öl i kylskåpet som jag hällde upp från, ingen som märkte... vad jag vet i alla fall... ;) Annars är två bra bortförklaringar penicillin eller magkatarr.

Vad kul för er som ska ut och resa!!! Jag vill också ha lite värme, hoppas det kommer här hemma snart i alla fall.
  • Cat79

Lallan: Om ca 2 veckor får jag reda på om vi väntar en eller två :) Jag ser det som dubbel lycka om det skulle vara tvillingar - min sambo är tvilling och har trivts med det.

• Lallan
    Cat79 skrev 2010-05-09 21:20:26 följande:
    Lallan: Om ca 2 veckor får jag reda på om vi väntar en eller två :) Jag ser det som dubbel lycka om det skulle vara tvillingar - min sambo är tvilling och har trivts med det.
    Härligt! Misstänker ni att det är tvillingar?
  • rontgensyrran

God morgon! Inte en blund i natt och sen nu på morgonen kom illamåendet som ett brev på posten *suck*.

Hur ska det gå att jobba en hel dag samt hem till en jobbarkompis efter jobb. :/

Hoppas det lättar under dagen. Får i mig lite musli och yogurt iaf. Nån mer som börjat må illa???

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma