• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Snyft... ja jag vill bara hem!
    Men som tur är tog jag för säkerhets skull med mig mina superstarka smärtstillande om de skulle behövas. Så ifall det kommer kramper och mycket färskt blod har jag dem att trycka i mig iallafall....

• Dag och natt

Nämen vad är det som händer?!?! Muffe och Sugarrush, jag lider med er, kan inte de där jävla blödningarna ta och fara långt från er!! Vad tråkigt att du är så långt hemifrån sugar och att du inte kan fortsätta njuta av din resa. Rynkar på näsan Men du har "bara" haft bruna blödningar och lite rosa? Det låter ju tyvärr värre med Muffes blödningar men inte heller det behöver ju innebära att något är fel har vi ju förstått på många historier! Åh vad jag håller tummarna för att allt visar sig vara bra för er, det är ju vår tur nu!! *KRAAAAM*

• kajsalisa

Det börjar kännas väldigt fullt i min mage på kvällarna nu för tiden. Helt utspänt liksom. Hur kommer det att kännas om 10 veckor? :0

• sofy

Hur äre me cravings för er tjejer? Ngn som har nån/nåra? :)

Jag är hungrig HELA tiden, känns som ja äter som en häst. Förra veckan va de bacon o vitlök ja ville ha, nu äre mackor me ost o tomat + oboy :D Haha. Min man skrattar åt mig för ja äter jämt.. jag som brukar va tvärtemot o äta en gång om dan typ, innan alltså. Nu äter jag mer än honom!

• Dag och natt

Sofy: Jag har nästan tvärtemot cravings, jag har haft svårt att få i mig frukost/lunch/middag. Idag gick det bra med både lunch och middag och det känns bra för jag har inte haft lika mycket illamåendekänsla under dagen trots att det började med en hälsning i toan imorse. Jag måste nästan äta små portioner men oftare istället för att må bra. Men för några kvällar sen åt vi bl.a. broccoli till middag, jättegott, men kvällen efter tålde jag inte lukten av broccolin! Skrattande

• kajsalisa

Jag har inte heller haft några cravings Sofy. Första 3-4 månaderna var jag väldigt hungrig hela tiden, men det fanns ingenting jag var sugen på, lite som Havsklippan tror jag. Nu känner jag mig helt som vanligt. Något hungrigare kanske...

• sofy
    Dag och natt skrev 2010-09-15 20:31:38 följande:
    Sofy: Jag har nästan tvärtemot cravings, jag har haft svårt att få i mig frukost/lunch/middag. Idag gick det bra med både lunch och middag och det känns bra för jag har inte haft lika mycket illamåendekänsla under dagen trots att det började med en hälsning i toan imorse. Jag måste nästan äta små portioner men oftare istället för att må bra. Men för några kvällar sen åt vi bl.a. broccoli till middag, jättegott, men kvällen efter tålde jag inte lukten av broccolin! Skrattande
    Haha så brukar ja va.. o ja hängde också över toan imorse.. ;) Mysigt va? Min man skrattade åt mig när ja kom ut o sa "Gomorron älskling. mår du bra?" haha! retsticka! Jag har knappt fått i mig nånting andra dagar, men idag så gick de bra!

Men de blir liksom som en återvändsgränd, jag mår konstant illa och är hungrig, men får knappt i mig någe o keka o då mår ja ju ännu mer illa. Och om ja äter så spyr ja upp de. Va gör man?

Nyponsoppa går bra änsålänge iallafall. Filmjölk däremot går icke :/
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-09-15 20:19:56 följande:
    Det börjar kännas väldigt fullt i min mage på kvällarna nu för tiden. Helt utspänt liksom. Hur kommer det att kännas om 10 veckor? :0
    Du kommer känna dig sprickfärdig! :) Jag bara väntar på att mina värkar ska hoppa igång och inte bara ha en massa förvärkar så jag kan få lite "slapp" hud igen. Nu finns det inte något extra alls utan är verkligen sprickfärdig. haha
  • Muffe80

Nu kommer det massa brunt när jag går på toa blandat med ngt som ser ut som mörkt kaffesump... hm

Kom även lite sega saker som var bruna, inte vet jag vad det var... men inte är det lovande.

• sugarrush

Neeeeej Muffe, fasen vad jobbigt! Tycker så synd om dig. När har du ditt VUL? Klarar du av att vänta?
    Största kramen till dig!!

Jag frågar igen om någon vet detta: Kan man få blödningarna av att anstränga kroppen, för dagen innan mina blödningar började så promenerade vi säkert 20-25 km, rätt långt alltså. Någon som vet något om det? Hur är det med ligament eller livmoderns växande? Kan man blöda av det?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma