• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-15 21:39:13 följande:
    Neeeeej Muffe, fasen vad jobbigt! Tycker så synd om dig. När har du ditt VUL? Klarar du av att vänta?
    Största kramen till dig!!

Jag frågar igen om någon vet detta: Kan man få blödningarna av att anstränga kroppen, för dagen innan mina blödningar började så promenerade vi säkert 20-25 km, rätt långt alltså. Någon som vet något om det? Hur är det med ligament eller livmoderns växande? Kan man blöda av det?.
    Jag svarade inte för jag vet faktiskt inte. Jag har också gått massor, joggat, tränat lite i början osv men ingenting jag började blöda av då. Men de är ju som sagt bara för mig, så jag vet inte om DU kan börja blöda av ansträngning. Svårt o svara på :/ Jag tror däremot inte man kan blöda av ligamenten, o inte heller av att livmodern växer. Däremot trorjag de kan va tappen, de är ju inge ovanligt. Även runt mens kan man ju få som blödningar om kroppen inte fattat än.
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-15 21:22:03 följande:

Nu kommer det massa brunt när jag går på toa blandat med ngt som ser ut som mörkt kaffesump... hm

Kom även lite sega saker som var bruna, inte vet jag vad det var... men inte är det lovande.

Brunt är gammalt, koagulerat blod. Därför de är segt också antar jag.
  • Cat79

Muffe80 och sugarrush: Lider med er i er ivisshet... fan vad livet ska vara grymt ibland. Jag hoppas så att det är falskt alarm på er båda så ni får stanna i denna tråd lyckligt gravida. Tänker på er i massor.

• Mabaja
    sugarrush skrev 2010-09-15 21:39:13 följande:
    Neeeeej Muffe, fasen vad jobbigt! Tycker så synd om dig. När har du ditt VUL? Klarar du av att vänta?
    Största kramen till dig!!

Jag frågar igen om någon vet detta: Kan man få blödningarna av att anstränga kroppen, för dagen innan mina blödningar började så promenerade vi säkert 20-25 km, rätt långt alltså. Någon som vet något om det? Hur är det med ligament eller livmoderns växande? Kan man blöda av det?
    Ja man kan få blödningar om man överanstränger sig. Nivån på överansträngning vid graviditet är dock olika för alla.  Har en vän som började störtblöda i vecka 8-9, men bebisen levde och hon fick "sängläge" i två veckor... Idag är hon i vecka 23 ca med en levande bebis i magen. Hon fick sängläge då hon tydligen var extra känslig att få blödningar under graviditet och ansträngning.
  • Cat79
    kajsalisa skrev 2010-09-15 20:19:56 följande:
    Det börjar kännas väldigt fullt i min mage på kvällarna nu för tiden. Helt utspänt liksom. Hur kommer det att kännas om 10 veckor? :0
    Tänker detsamma :) Du och jag verkar njuta lika mycket samt är vi i samma vecka! Älskar min lilla kula som man visa glatt upp.
  • sugarrush
    Mamma till W skrev 2010-09-15 21:57:39 följande:
    Ja man kan få blödningar om man överanstränger sig. Nivån på överansträngning vid graviditet är dock olika för alla.  Har en vän som började störtblöda i vecka 8-9, men bebisen levde och hon fick "sängläge" i två veckor... Idag är hon i vecka 23 ca med en levande bebis i magen. Hon fick sängläge då hon tydligen var extra känslig att få blödningar under graviditet och ansträngning.
    Tack mabaja! Vilken solskenshistoria! Vilken fin bild förresten!

Ja, då kan det kanske ha med alla promenader att göra, jag brukar inte röra på mig så jättemycket vanligtvis men nu på semestern rör man ju på sig precis hela tiden. Just nu sticker det och molar i magen, men inte så mycket att jag behöver ta värktabletter. Jag har dock läst mig till att livmodern växer extremt i denna veckan, och att det därför kan göra lite extra ont nu. Hoppas det inte är någon fara. men varje gång jag får brun flytning känns det som om jag ska dö. Jaja, vi får väl se, framtiden får utvisa om vi får behålla vår llla kotte.

Jag stannar i sängen idag och imorrn, och om det slutar blöda helt efter det kanske jag ta någon lugn aktivitet på fredag.
  • sofy

Nä nu ere gonatt här! Vaken på övertid känner ja, tröttmössa!

Sov gott tjejer! :)

• rontgensyrran

God morgon Ladies hur står det till idag?

Imorse var kudden extra mjuk fluffig och go och ville definitivt inte lämna den! Tur att man iaf är ledig imorgon så man kan njuta av den lite mer ;P

• Muffe80

Nu blöder jag brunt mest hela tiden och går jag på toa kommer det mycket och det även rinner ut... så ja, det är nog kört! Har ställt in mig på det och inväntar störtblödningen inom kort.

• Mabaja
    sugarrush skrev 2010-09-15 22:14:39 följande:
    Tack mabaja! Vilken solskenshistoria! Vilken fin bild förresten!

Ja, då kan det kanske ha med alla promenader att göra, jag brukar inte röra på mig så jättemycket vanligtvis men nu på semestern rör man ju på sig precis hela tiden. Just nu sticker det och molar i magen, men inte så mycket att jag behöver ta värktabletter. Jag har dock läst mig till att livmodern växer extremt i denna veckan, och att det därför kan göra lite extra ont nu. Hoppas det inte är någon fara. men varje gång jag får brun flytning känns det som om jag ska dö. Jaja, vi får väl se, framtiden får utvisa om vi får behålla vår llla kotte.

Jag stannar i sängen idag och imorrn, och om det slutar blöda helt efter det kanske jag ta någon lugn aktivitet på fredag.
    Vila lite är ett tips. Min kompis hade ett missfall i bagaget och där slutade det med att de trodde att det berodde på stress så när hon började blöda i nästa graviditet blev det sängläge och vips så lever bebisen!

Lycka till nu och så länge du inte har konstaterat missfall så är du fortfarande gravid! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma