• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

tack för svaret, misstänkte att det kunde vara ngt sånt.

Nu ska jag försöka orka med dagens uppdrag, ta mig ur soffan och rösta...

• Lallan

Muffe80: Har illamåendet tilltagit? När jag kom på efterkiontroll efter ett misstänkt mf för ett år sedan så mådde jag illa och det konstaterades att fostretr levde trots cytotekbehandling och rejäla blödningar. Fick då veta att symptomen inte ska kunna tillta om det blivit ett mf däremot kan man ha kvar befintliga symptom ett tag.

I morgon ska jag på tillväxtultraljud och läkarbesök Hoppas att allt ser bra ut och att jag eventuellt kan bli sjukskriven men nu efter en helg hemma så känner jag mig för frisk för sjukskrivning men det är ju något helt annat när man är på jobbet en hel dag utan möjlighet till vila på samma sätt.

• Muffe80

Hm, svårt at säga men ja, jag skulle nog säga att det har ökat, eller i alla fall ligger kvar på samma nivå som när blodet kom.
    I går var en hemsk dag, aldig varit så illa, så det kanske är positivt. Jag håller hoppet uppe tills på torsdag när vi vet mer

• PåvägMotSyskon
    Ändrar mit bf, blivit glömt sen rul =) Gick in i V26 igår tjohooo =))

{#emotions_dlg.flower}September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 21 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december 
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)
    PåvägMotSyskon 31 December. 3.e barnet.

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    No Way - 1 januari -flicka
    Kajsalisa - 1 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Cat79 - 2 januari (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA dec -09) -Troligvis en flicka
    toksnippa - 8 januari (2:e försöket efter MF) - en pojke!
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 19 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Cjes- 7 februari (3:e försöket efter MA januari -10, Hade även MF oktober -09)
    Odd - 8 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 7 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness - 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Kolbodatjej - 15 mars (försök 4 efter MF  nyårsafton-09)
    Färnevik - 23 mars (2:a försöket efter 4 MF/MA. Förhoppningsvis andra barnet
    LittleJunia - 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)

{#emotions_dlg.flower} April 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Längtan efter liten - 3 april (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet
    EricaN81 - 19 april (?:e försök efter mf i januari -10)
    Sofy - 26 april (4 MF sen innan)
    Havsklippan - 26 april (2:a försöket efter mf juni- 10), första barnet
    Sugarrush - 30 april (2:a försöket efter mf juni -10), första barnet

{#emotions_dlg.flower}Maj 2011{#emotions_dlg.flower}
    Muffe80- 1 maj
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Odetta

Hej allesammans!

Hur mår ni?

Jag är trött trött trött och sa jag att jag var trött?

Mycket i skolan just nu och på det har vi turats om att vara sjuka alla här hemma. Först lilleman...då sover man inte för han sover inte....sedan jag....och då sover jag knappt för vem tusan kan sova när man är dunderförkyld? Och inte har jag kunnat stanna hemma och kurera heller för allt i skolan är super-obligatoriskt just nu så missar man en endaste dag så måste man ta igen den senare (vilket enligt en som hoppade in från SISTA terminen 2 av dagarna nu i veckan är rätt svårt att få till) och nu när det är helg, ja då jobbar mannen 3 nätter på raken och då blir jag ju själv med allt och kan inte heller vila upp mig.

Åh vad jag låter gnällig...men vet ni....jag ÄR nog faktiskt det. Och jag ser inte att det kommer bli bättre snart heller. I morgon är det skola igen och den dagen som jag är ledig....då ska mannen iväg på ett sådant där övernattnings-APT och kommer åka hemifrån typ 07:30 för att komma hem igen dagen därpå vid 16....återigen, igen vila den enda dagen jag kan vila och ensamt är det också

Och på tal om ensamt så känner jag mig rätt ensam just nu också för när mannen min är trött och jobbar mycket så blir han rätt osocial  och jag FÖRSTÅR det för tacka fan när han på 3 dagar har fått sova 8 timmar, sedan har en sjuk son och fru och efter senaste nattpasset (som inleddes med sömnbrist) enbart fick sova 3 timmar för vi skulle på min brors bröllop igår...jag blir osocial för mindre. MEN ÄNDÅ! Jag vill att han kramas med mig just nu och jag vill kunna vara ynklig och gnällig och miserabel i min trötthet och han ska säga söta saker som att jag trots min rödsnytna näsa är jättefin...Åh, jag känner bara för att gråta just nu....jävla hormoner

JAG LÄNGTAR TILL NÄSTA HELG DÅ HAN INTE JOBBAR OCH JAG ÄR LEDIG OCH FÖRHOPPNINGSVIS FÖRKYLNINGEN HAR GETT MED SIG OCH VI BARA KAN VARA OCH  VILA OCH SLÖA OCH NJUTA AV VARANDRAS SÄLLSKAP I LUGN OCH RO OCH KRAAAAAAAMAAAAAAAAS!!!!!!!

så, nu har jag fått det ur systemet...

Nej, en sak till: någon som vill ha en undulat förresten? Jag kommer strypa den snart om den inte slutar kvittra så förbaskat mycket hela tiden...

*kram på er alla*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Muffe80

odd, det där låter jättejobbigt.Det finns ingen chans för dig att ordna barnvakt under morgondagen så du kan vila ut då?
    Se fram emot helgen Veckorna går som tur är snabbt.

Vad tror ni om mitt delikata matintag idag då, duger detta eller bör jag uppsöka vård för att få i mig mer mat?:

15 salta kex och te
    en halv banan
    en piggelin

spydde sedan...

En tallrik blåbär
    kex igen
    två hällbröd och lite mjölk
    lite melon
    lite smågodis!!

däremellan vatten så mycket som går

nu sitter jag med en tallrik varma hallon framför mig och hoppsa det går ner

inte undra på man är trött va? Jag vill äta mer men det går inte, inget går ner...

Är detta för lite?

Har sovit från två tills nu!

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-09-19 17:43:00 följande:
    odd, det där låter jättejobbigt.Det finns ingen chans för dig att ordna barnvakt under morgondagen så du kan vila ut då?
    Se fram emot helgen Veckorna går som tur är snabbt.

Vad tror ni om mitt delikata matintag idag då, duger detta eller bör jag uppsöka vård för att få i mig mer mat?:

15 salta kex och te
    en halv banan
    en piggelin

spydde sedan...

En tallrik blåbär
    kex igen
    två hällbröd och lite mjölk
    lite melon
    lite smågodis!!

däremellan vatten så mycket som går

nu sitter jag med en tallrik varma hallon framför mig och hoppsa det går ner

inte undra på man är trött va? Jag vill äta mer men det går inte, inget går ner...

Är detta för lite?

Har sovit från två tills nu!
    Jag skulle ha varit överlycklig över att ha fått i sig så mycket i min början. Jag skulle inte oroa mig. Jag åt typ ingenting, eller jo potatis och sås, det var vad jag åt mina första 15-18 veckor typ. Jag resonerade som så att så länge jag fick behålla LITE så var det ingen fara. och tydligen har det inte varit det heller eftersom jag sitter här i vecka 39 som en strandad och trasig (ont överallt) val!
  • Muffe80

Va skönt att höra att det finns fler som inte äter så mycket, eller tom mindre...

Försöker stoppa i mig saker för jag mår bara mer illa om jag har tom mage men det är såå svårt att äta m man inte mår bra ju...

• sugarrush

Heeeej nu är jag hemma, äntligen! Sov inte en minut på flyget så jag är sjukt trött. Tur att sambon är så underbar: han hämtade på flygplatsen så jag inte skulle bära tungt, ordnade mat, gick ut och postade brev åt mig som skulle iväg idag så jag kunde sova under tiden. Och bäst av allt, han älskar min uppsvällda mage och vill klappa den hela tiden... myyyys!

Odd, ojojoj lilla gumman vad det låter jobbigt. Försök blicka framåt, om ett tag KOMMER det ju att bli bättre, även om det just nu känns som en lång väg dit. De här hormonerna..ja herregud alltså! Hoppas du snart känner dig lite piggare och kryare, då känns nog resten lättare att ordna upp också.

Muffe, vad härligt att du mår illa! (eller jag, inte härligt, men du förstår vad jag menar). VIlken dag var det du hade ditt VUL?

Lallan: lycka till på ditt TUL! Lägg upp någon fin liten bild efteråt vetja, vi älskar att se sånt!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma