• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Hej tjejer. Sitter på tåget hem från möhippehelgen. Det blev lyckat, men jag är sjukt trött. Cat; jag har också varit på babyproffsen i helgen. För oss blir det nog en teutonia fun. Gillar också Urban Jungle, MEN.... Vet du om att man bara kan ha sittdelen frånvänd på den? Det är största anledningen till att det inte blir den vagnen för mig. Tänk om man har en fyramånaders som vägrar ligga och bara vill sitta, då måste man ha barnet frånvänt så tidigt. Min kompis jag pratade med tyckte att det hade varit ok med hennes barn, men jag skulle nog inte känna mig bekväm. En tanke bara...

• Muffe80

VUL på torsdag kl fyra, först då tror jag det blir klappa på magen här hemma

• sugarrush
    kajsalisa skrev 2010-09-19 18:37:15 följande:
    Hej tjejer. Sitter på tåget hem från möhippehelgen. Det blev lyckat, men jag är sjukt trött. Cat; jag har också varit på babyproffsen i helgen. För oss blir det nog en teutonia fun. Gillar också Urban Jungle, MEN.... Vet du om att man bara kan ha sittdelen frånvänd på den? Det är största anledningen till att det inte blir den vagnen för mig. Tänk om man har en fyramånaders som vägrar ligga och bara vill sitta, då måste man ha barnet frånvänt så tidigt. Min kompis jag pratade med tyckte att det hade varit ok med hennes barn, men jag skulle nog inte känna mig bekväm. En tanke bara...
    Exakt samma anledning till att vi valt bort urban jungle också. Många av trehjulingarna har tyvärr det problemet.
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-19 18:40:23 följande:
    ¨Välkommen hem förresten Sugar!!
    Åh tack! Känns underbart att vara hemma!
  • Muffe80

Förstår det så ni har börjat kolla på vagn redan hihi.
    Jag vill nog ha en klassisk med fyra hjul tror jag och sambon vill ha lite mer modern som man kan ta sig fram med lätt hela tiden... får se vad det kan bli, är inte insatt alls just nu

• sugarrush

Min sambo har sett det som sin stora uppgift, att hitta den perfekta vagnen. Han är så lustig!
    Dagen efter vi plussade i våras drog han med mig till Babyland och sedan dess har han samlat broschyrer på olika vagnar, och på kvällarna har han suttit och kollat på en massa instruktionsfilmer på youtube på kvällarna, hur vagnarna fälls ihop och så. Och så har han läst typ tusen olika tester.
    När vi var i England sist (då var jag inte ens gravid ) så drog han med mig till en affär, där vi fick en timmes privat konsultation på vagnarna de hade där... Hmmm... han låter rätt besatt, inser jag nu

• sugarrush

Hur ska det gå när vi väl fått barn, finns det avvänjningsprogram för sådant?

• Happiness

God valdagskväll tjejer! Ni har väl varit och röstat nu? Inga soffliggare va? *skojar* Jag har varit soggliggare hela helgen (röstade i veckan) sååååååå skönt. Inte gjort ett dyft

Tack för svar om doppler...ja det får ju en att fundera helt klart.Tror jag skiter i det och inväntar RUL istället.

Färnevik: En vän till mig hade hyperemesis och hon fick en tablett som funkade. Den sak tydligen vara 100 gpnger mer potent än typ Lergigane. Läkarna på Östra GBG använder den. Det är fö dem som blir illamående vi cancerbehandling. Kommer ej ihåg nämnet. Men du kan ju nämna det för dina läkare.

Kajsa: Ja det värdelösa med Urban är ju att den inte går att vända. Därför går den bort för mig också

Sugar: Välkommen hem Borta bra men hemma bäst
    ODD: Kära du...låter som vi bägge har det lite kämpigt just nu. *kramar om*. Ja du vet ju min åsikt om den där underlaten *hihi*. Iallafall hoplöst att höra vad du säger. Tänker på Monty Python...Polly dead parrot. Haha! Den är så sjuk! Hoppas du och mannen får kramas snart. Det är det ända som hjälper för mig med.

Muffe80: Lider med er som mårilla....men det är ett billigt pris ändå att betala. Hellre det än bruna flytningar . Mer illamående åt folket (förutom till färnevik då.....lite mindra till henne. TACK!)

Mabaja: Hoppas du snackat mycket med mannen nu och kört avslappning i helgen . Har du någon du kan prata med om förlossning? Du hade en storasyster som fått barn va?

Sofy: Hur går det med Lergiganen?

Längtan: Skönt att du haft någon att luta dig emot lite. Inte dumt alls!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma