Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Plus igen efter mf/ma

Renoveringsobjekt skrev 2010-06-01 21:13:03 följande:
    Vid vilka veckor har ni gjort VUL?
    Jag gjorde ett i 7+4 och ett i 9+5.
  • Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-06-01 21:50:05 följande:
    Ni som befinner er i v 9-10, hur mår ni? Symptom? Läste någons inlägg tidigare om avtagande symptom, och det är precis så jag känner. Är i v 9+2 och tycker inte alls jag är lika trött å hungrig längre. Det är därför jag nojjar. Hur är det med er andra?
    Ja, jag är ju typ i 10+1 nåt sånt och jag mår riktigt bra. Rätt trött fortf men det har varit VÄLDIGT mkt på jobbet på sistone så hade ant varit på vippen nästan lika trött ogravid. Nån kort släng av illamående ibland när jag är hungrig (speciellt innan lunch) och en och annan sur uppstötning. Annars har gasigheten och svullnaden lagt sig och jag mår "som vanligt"... Jag hade nog oroat mig mer om det inte var så att jag mådde så här minst en vecka innan förra vulet då allt så bra ut. Nu är jag iofs fortf orolig och ÖNSKAR att det varit ul imorn då det är kub-blodprov. Skulle på NÅT vis vilja veta att allt fortf är OK där inne...
  • Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-06-01 21:58:19 följande:
    Jo, jag har också ett par symptom kvar, bl.a. riktigt ömma bröst, men för mig är det en klen tröst då jag kände likadant trots ma förra gången.... Nä, nu får jag gaska upp mig!!!
    Ja, ingen idé att ta ut nåt i förskott. Det har jag iaf försökt intala mig själv. Ett par dar innan vul är det alltid extra svårt men nä fasen. Nu jäklar är det vår tur!
  • Bjornis
    Lallan skrev 2010-06-01 22:04:48 följande:
    Ni som gör kub test här i tråden är ni alla över 35 eller bekostar ni det själva?

Vill göra ett vul/ul runt v 14 för att känna mig lugnare då det var då fostret dog sist. Funderade på kub men här måste man bekosta det själv och helt gratis är det ju inte.
    Nä, 1600 spänn (31 år) får vi punga ut med på Mama Mia i gbg.
  • Bjornis
    toksnippa skrev 2010-06-02 08:58:11 följande:
    Jag ska på mitt vul idag och är i 8+3
    Spännande!!

Sommaren2005: Det låter ju lovande att det stannat upp igen. Helt klart. Som sagt så verkar det ju himla vanligt med blödningar i början.

Jag var och tog kub-blodprov imorse och barnmorskan var så söt. Sa att jag inte har så många symptom och hon sa: "Det är så de här veckorna. Det spänner inte lika mkt i brösten å så". Kändes skönt att höra.
  • Bjornis
    toksnippa skrev 2010-06-02 09:50:03 följande:
    Bjornis: ja nu är äntligen dagen här Har inte heller mycket symptom, ja förutom illamåendet då som går i vågor. Hur lång tid tar det innan ni får veta svaret på kubprovet?
    Vi gör nupp-ulet nästa vecka på torsdag så i samband med det antar jag iaf. Haha. Frågade inte. Var lite nervös. Är lite nervös för att jag mår så bra som sagt men hon tog ner mig på jorden igen. Gött.
  • Bjornis
    Mallanis: Massa kramar!!

Idag har jag haft massa dragningar i magen och det har nästan gjort ont... Lite orolig. Mår lite illa nu ikväll också men KAN vara för att jag ätit mkt idag. Haha. Sallad och bröd och glass och jordgubbar och sushi (för hundraelfte ggn denna grav)! My god. Helt proppfull i magen.

Nä, inte nån koll på daniela01... Hmmm...
  • Bjornis
    rontgensyrran skrev 2010-06-04 11:58:41 följande:
    Odd, min stackars man har gått i från försök i tre månaders tidmed sex varje eller varannan dag till total sextorka. Jag tar inga risker och kommer inte ha sex förrens i v 12 har jag bestämt mig för. Vill inte noja upp mig själv i onödan. Samt en normal graviditet, vad vet jag om den är normal eller inte??? De som har fått upprepade missfall rekommenderar dem ju att man väntar några veckor.  Så jag kör på den linjen. Sen kan jag ju ärligt säga att jag inte är speciellt sugen heller ;P
    Haha, vi har ju hållit på och försökt i massa månader och sexat massor i perioder men nu, torka. Haha.
    Men nu har vi båda haft en totalt superjobbig tid på jobb och så vilket på ett sätt varit skönt för jag har inte allt känt nån press från honom för ingen av oss har orkat. Men häromdagen var jag iaf en god fru och tog hand lite om min man. Men sex, nä. Jag vågar inte heller förrän i andra trimestern och så åker vi på semester! Så då kanske. Btw, så är inte min lust särskilt stor heller just nu.

Ang mage så nä, ingen mage här. Men jag är ju lite mullig sen innan och har lite fett på magen så får liksom ingen din bula direkt. Är ju i v 10+4 nu. Har inte gått upp ett gram, snarare kanske ner liiite även om jag nog tagit igen lite på sistone då jag kunnat äta lite mer... Hoppas på mage om några veckor iaf!!
  • Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-06-04 13:47:20 följande:
    Undrar en sak... Till och från senaste veckan har jag haft superont i ländryggen, som riktigt jobbig mensvärk typ. Det håller dock bara i sig i några minuter. Ska man oroa sig? Någon annan som känt likadant?
    Jupp, jag med. Maken har fått hänga lite på min korsrygg för det har ömmat så. Räknar kallt med att det är nån form av foglossning. Men jag har som du, nån gång ibland, typ en timme på kvällen och sen är det borta. Låter lovande att du har samma!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma