Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Plus igen efter mf/ma

No way skrev 2010-06-04 20:48:20 följande:
    har lagt in 2 magbilder om nån vill titta, ligger i mappen Tvåan.. Vill gärna se era med =)
    Å va fin mage! Vilken vecka är du i? Vill också att det ska synas så där... *avis*
  • Bjornis
    No way skrev 2010-06-04 20:57:08 följande:
    Åhhh tack... vecka 12.

Vilken vecka är du i?
    11. Går in i v 12 imorn enl äl. På onsdag enl vul... Så det är snart.
    Hoppas det blir mage snart...
  • Bjornis
    No way skrev 2010-06-04 21:19:57 följande:
    wiiihooo, den magiska gränsen =D

japp, snart säger det bara plopp så e den där =)
    Ja, eller jag går in i v 11+0 idag enl äl så en vecka kvar till 12+0 som ju är då jag tänkt slappna av. Får ju ett ul precis innan (tors) så då har jag lite koll...

Jahapp, så ska man in och jobba i den strålande solen. Tror ni nån åker till IKEA en dag som denna?
  • Bjornis
    Daniela01 skrev 2010-06-05 08:43:18 följande:
    grattis björnis :) Åh gud vad skönt att vara i vecka 11 +0 :) Helt underbart!! Njut av sommar värmen nu :)
    Men hej! O eh. Hur gick det på vulet du var på? Du har väl inte varit här sen dess? Eller har jag missat det?
  • Bjornis

Vi verkar vara ett gäng som får se våra kottar nästa vecka! Spännande! Håller tummarna för oss alla!

• Bjornis
    Inga76: Jag fick ma i nov och plussade i januari (som sen blev mkt tidigt mf) och då hade jag sån ångest de dagarna jag faktiskt var gravid. Nu hann det gå nästan 5 månader sen skrapningen plus att jag fått progesteron och okejad att äta albyl minor. Detta har gjort att jag inte fått samma panik som i januari. Men jag ser inte längre än nästa vul/ul nån gång och det är ju lite trist. Hade velat, som många gör, berätta när man plussat och liksom tagit för givet att det ska gå bra! För statistiskt så BORDE det ju gå bra. Förhoppningsvis kommer första sparken att ge lite lugn. Men det känns som att det ligger en liten bit fram i tiden... Hehe.

Men va härligt att du plussade så fort igen efter ma:t och grattis till graviditeten!
  • Bjornis
    Cat79 skrev 2010-06-07 20:28:06 följande:
    Var på mitt andra VUL idag 10+3 och allt såg bra ut, min bebis är 4 cm nu och ett fint tickande hjärta! Är så glad!!!!!!!! Nu sitter jag och sambon och funderar om vi ska göra KUB eller ej....

Kul med alla nya  som hittat hit, en fantastisk tråd då man har mer gemensamt med dem som varit med om något innan.

Stor kram till alla!
    Å 4 cm! Va stort och bra! Grattis till lyckat vul!
  • Bjornis
    PåvägMotSyskon skrev 2010-06-07 21:24:30 följande:

Härligt o höra =)) kul o se miraklet på skärmen =))

vet att när jag gjorde vul i 9+4 så va han 26,6mm.

å din bebis är alltså 4cm ca 1v senare.. Häftigt =)) ÄR typ i 9+6 idag (på ett ca)

kul å veta längden genom nån som gått på vul, på alla gravidsidor står de så olika.

Ja, det är så sjukt olika i längd på olika sajter. Den som stämt bäst på mig har varit denna:
    http://www.brooksidepress.org/Products/Military_OBGYN/Ultrasound/1st_trimester_ultrasound_scannin.htm
    FL stämmer inte alls. Min var 25,2mm i 9+1 (fast jag var i 9+4 enl äl ju) och när man kollar på olika ultraljudsbilder på nätet så är det inte alltid så att 25,2 är = 9+1 som hos min gyn utan 9+2 nånstans så det är ju sjukt osäkert att datera exakt så tidigt men man jämför sig ju så gärna med andra. Hehe. Speciellt jag! Men det står ju ofta att man får ta det +/- 3-5 dar vilket dock har stämt bra med mina vul. Hoppas bara torsdagens ul visar en stor knodd. 11+1 (11+5) då...
  • Bjornis
    PåvägMotSyskon skrev 2010-06-07 21:43:44 följande:
    tack för svaret =)

ja men hm, v11  41mm. då räknar dem inte fulla veckor?

Hm, ja min borde va  nånstans från 26,6 å lite uppåt nu? är CA 9+6
    Ja de räknar 41mm + antal dagar så är man i v 11+3 så kan kotten ligga på 44mm (41+3). Smart sätt att räkna tyckte jag. 

Ja, din borde va 27 mm enligt detta sätt att räkna. Och min borde va runt 40... Hoppas hoppas!

• Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-06-07 22:41:10 följande:
    Min var 12 mm i vecka 7+6.. och det låter ju lite konstigt?
    Nä det låter väl helt normalt efter denna skala iaf, detta är den "snällaste" skala jag hittat. Alla andra vill att kotten ska vara så stor hela tiden så jag lever på denna som ändå gör att mina vul verkat normala. Haha. Men 8 mm plus 6 dar så eg 14 mm men min har ju mätt lite mindre båda mina vul men det är ju så svårt att ta bilder.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma