• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Vidar är min favorit av dessa tre, och jag tycker det går bra ihop med Edvin...

• Cat79

Odd: Håller med Kajsalisa att Vidar är jättefint och passar bra tillsammans. Hoppas veckan går fort nu och snart helg igen så du och din sambo får mysa extra mycket.

Jag har vänner, vänners vänner som har Urban Jungle och den går bara att ha framåt i sittläge och dem har varit jättenöjda. Vi gillar Urban starkt och vi hoppas på en nyfiken och stadig bebis som vill se vad som händer framåt  tidigt:) Men visst är det en liten nackdel men det finns det med alla vagnar tycker jag. Vi ska nog slå till med en grön liggdel iställer för svart - kul med något lite annorlunda. 

Muffe80: Det kommer att gå kanon på torsdag, alla väntar med spänning på de goda nyheterna.

Mabaja: Så spännande för dig.... och när man inte vet när det blir. Skönt att du känner dig lugn inför förlossningen.

En fråga: känner ni med att brösten växer och att behån blir tajtare runt om ryggen? Jag har fått gå upp ytterligare en storlek runtom så det inte sitter åt. Tur att KappAhl hade behåar för 99 kr, bra o billigt.

Snart en ny vecka full med fart och fläkt och därför natti natti om en stund.
    Kram

• Cat79

Som sagt angående vagnar så har alla olika behov och värdesätter olika saker. Det finns ju en djungel med vagnar och hade jag kunnat kombinera olika delar från olika märken så hade ju det vara optimalt :) Emmaljunga och Teutonia går ju jättebra och finns i många fina modeller och färger med. Jag tycker det är tur att inte alla vill ha samma typ av vagn....

Kajsalisa: Förstår om du är trött nu efter en möhippa. Du kanske var en av dem piggare idag i alla fall :)

• Muffe80

Min mage är svullen som en ballong nu ikväll, ser nog ut att vara i v 20 ungefär. Mysigt, men det kanske är alla kex jag ätit idag.
    Lite nöjd är jag för jag fick i mig två mackor, te, kex och proviva nyss

Aj, nu hoppade katten upp på mina bröst... och de ömmar. det är bra!
    Hoppas hoppas att allt är ok på torsdag, känns som en evighet dit och snacka om nervös man är sekunderna innan man får veta... shit!

• Odetta
    Cat79 skrev 2010-09-19 21:42:14 följande:
    Odd: Håller med Kajsalisa att Vidar är jättefint och passar bra tillsammans. Hoppas veckan går fort nu och snart helg igen så du och din sambo får mysa extra mycket.

Ja, vi gillar Vidar Eivin skulle ha hetat Vidar om det inte var för den lilla detaljen att han passade bättre som en Eivin. Men det tog oss en vecka efter att han föddes innan vi kom fram till det då vi "provade" båda namnen på honom

Ang bh. Mina bröst växer massor, men inte runt om. Haha...det är för mig mer som att mina bröst fylls ut och  helt plötsligt har jag fina fasta stora bröst istället för mina vanliga fina mindre och mjuka. Det blir ju en helt annan urringning! (och dem får plats i min vanliga bh-storlek)

AMNINGSBRÖST däremot.....dem är HOPPLÖSA! Stora större störst och hårda och aldrig samma storlek typ...och knappt samma storlek på båda samtidigt heller. DÅ snackar vi hopplöst med att hitta en bekväm bh

*kram* 

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja
    Happiness och Odd: Jag kommer svara på era fantastiska inlägg för det jag har framför mig. Har lite att tänka igenom bara! :)

Cat79: Jag har gått från 75DD till 80G i bh-storlek. Nu på slutet har de dock krympt lite så nu får de plats i 80F igen. Har inte köpt större tröjor pga magen men en storlek större i linnen pga magen, att jag inte ska behöva visa magen för folk utan ha linnen som täcker. Har använt såna där långa linnen från H&M (49.50 kr/st) hela sommaren i stl M och L. Sen har jag laddat upp med en amnings-bh i 80G som jag kan ha nu men även när jag knyter en näve inuti kupan, dvs väääldigt mycket stretch.

Spännande val förresten! och nu blir jag nog hatad för det jag skriver. Himla kul att sd kommer in i riksdagen av en stor anledning, vad kan hända de kommande fyra åren? Tycker att det är kul att det kanske blir nån som går in och börjar röra om i grytan som kallas "svensk riksdag"... samtidigt tycker jag att det är väldigt intressant att alla partier kör med öppen mobbing mot just sd...
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-09-19 22:38:54 följande:
    Spännande val förresten! och nu blir jag nog hatad för det jag skriver. Himla kul att sd kommer in i riksdagen av en stor anledning, vad kan hända de kommande fyra åren? Tycker att det är kul att det kanske blir nån som går in och börjar röra om i grytan som kallas "svensk riksdag"... samtidigt tycker jag att det är väldigt intressant att alla partier kör med öppen mobbing mot just sd...
    Jag håller faktiskt med dig där. Såg en debatt igår och det var några som predikade om demokrati hitan och ditan samtidigt som dem yttrade sig om att det är skamligt att SD får vara med och yttra sig i en debatt på tv....väldigt demokratiskt tyckte jag då. *skakar på huvudet*

Och nej, jag är ingen SD, men ska vi ha en demokrati så har dem faktiskt rätt att finnas också. Jag tror att det är bra att dem kom med i riksdagen och som du säger "rör om i grytan" lite...lite som en snooze-knapp som ringer i tid och otid och håller dem sem styr vakna och på alerten. Mångfald i ideer behövs där för ett rikare resultat tror jag   
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-09-19 22:52:47 följande:
    Jag håller faktiskt med dig där. Såg en debatt igår och det var några som predikade om demokrati hitan och ditan samtidigt som dem yttrade sig om att det är skamligt att SD får vara med och yttra sig i en debatt på tv....väldigt demokratiskt tyckte jag då. *skakar på huvudet*

Och nej, jag är ingen SD, men ska vi ha en demokrati så har dem faktiskt rätt att finnas också. Jag tror att det är bra att dem kom med i riksdagen och som du säger "rör om i grytan" lite...lite som en snooze-knapp som ringer i tid och otid och håller dem sem styr vakna och på alerten. Mångfald i ideer behövs där för ett rikare resultat tror jag   
    ja men precis, man ska väl välkomna andra partier, annars kan man ju bara omformatera gårdagens riksdag "rödgröna sidan och blåa sidan"...

och nu måste ju verkligen de andra partierna lära sig komma överens för som det ser ut just nu så har inte alliansen majoritet, saknas ju några tiondels %. :) tror att det kommer bli spännande närmsta tiden! :)
  • rontgensyrran
    Cat79 skrev 2010-09-19 21:42:14 följande:

Jag har vänner, vänners vänner som har Urban Jungle och den går bara att ha framåt i sittläge och dem har varit jättenöjda. Vi gillar Urban starkt och vi hoppas på en nyfiken och stadig bebis som vill se vad som händer framåt  tidigt:) Men visst är det en liten nackdel men det finns det med alla vagnar tycker jag. Vi ska nog slå till med en grön liggdel iställer för svart - kul med något lite annorlunda. 

Muffe80: Det kommer att gå kanon på torsdag, alla väntar med spänning på de goda nyheterna.

Mabaja: Så spännande för dig.... och när man inte vet när det blir. Skönt att du känner dig lugn inför förlossningen.

En fråga: känner ni med att brösten växer och att behån blir tajtare runt om ryggen? Jag har fått gå upp ytterligare en storlek runtom så det inte sitter åt. Tur att KappAhl hade behåar för 99 kr, bra o billigt.

Snart en ny vecka full med fart och fläkt och därför natti natti om en stund.
    Kram
    Tyvärr så tycker jag inte mina bröst har växt så mycket :/ Men däremot blev jag ganska tidigt i graviditeten bredare om bröstkorgen. Så mina snygga klänningar som sitter tajt under bysten, gick bort väldigt tidigt.

ODD: Även jag tycker vidar passar bäst ihop :) Fint namn btw
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma