Odetta skrev 2010-10-21 22:55:47 följande:
Lilla gumman då! Bra val med att ta bort mjölkprotein! Har någon av er allergier?
Vår lilleman är ju allergisk mot rätt mycket (mjölkprotein, sojaprotein, fisk, ägg, tomat, alla baljväxter och en massa annat som hänger ihop med sojan) så misstänker ni allergi är det bara att fråga på om du vill ha tips eller behöver ideer på saker att ersätta mjölkprodukter med och så.
Sedan finns det ju sånna där droppar mot gas också, om hon är bubblig i lilla magen. Dem brukar vara rätt bra...kommer bara inte ihåg vad dem heter nu.
Jag ska kolla upp mitt schema så hojtar jag till
*kram*
Allergier finns men inte några matallergier... Jag är allergisk mot pälsdjur (väldigt smart att ha fyra katter då), kyla, timotej och damm... Min man är allergisk mot insektsstick/bett.
Men har fått tipset att ofta är det mjölkproteinet som bebisarna inte tål när de får så ont i magen så ska försöka hålla mig ifrån det. Annars får man väl ringa bvc och fråga vad man ska göra! Jag vet att det finns minifom och semper magdroppar. men har inte läst vad exakt vad de är till för! Gasig är hon tyvärr inte utan gallskriker i 15 min strax efter att hon ätit och sen är det bra till nästa gång hon ätit...