• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Längtan efter liten skrev 2010-10-19 22:11:12 följande:
    så hade jag det med Nova med.. hade bara lite grann... det är roligare att köpa sen + att man får så mycket..
    vad ska man annars göra på mammaledigheten? haha.. :D
    har lillfisen stora fötter? gulligt.
    jag har köpt stl 10-12, new born-stl och hälen  sitter under halva foten. så har en storfotad dam... ja shopping låter som ett bra tidsfördriv.. tillsammans med att plugga omtentor! har fullt upp känner jag. haha
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-10-20 16:35:53 följande:
    Funderar på det här med bristningar.....har kompis från Frankrike fick en speciell graviditetskräm av henne vid förra graviditeten och jag fick inte en enda bristning. Nu vet jag ju iof inte hur mycket den hjälpte. men jag har botaniserat runt och de flesta är rikigt dyra. Funderar på att bara ta mandelolja elle Body Shops buttercreme. Hur ska ni göra? Smörja magen eller inte? Thats the question. Och med vad isåfall?
    JAg smorde in min mage flera ggr om dagen från v 10-12 nånting... Jag ser ut som en zebra! :( Bristningarna kom när jag var i v 30 då jag gått upp 2.5 kg.... så jag tror inte att det funkade på mig... sen har de vuxit allt eftersom och nu även efter att Wilda kommit...
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-10-20 18:46:00 följande:
    Ja suck...det känns som att det är lite hocus pocus det där med krämer. Har läst att det beror på hormoner och då hjälper ju inte vilken kräm som helst i hela världen .

Kom på den krämen och det var en från Vichy men som sagt vill man lägga en förmögenhet på det....nja jag ska testa body shop och sen kör den klassiska apotekets mandel olja.
    just när det gäller graviditet så tror jag på hormoner för man ser inte ut som en zebra efter 2.5 kg! har inte jättemånga cm  kvar heller innan de nått upp hela vägen över magen...
  • Mabaja
    Muffe: Du frågade ju hur magen blev efteråt. Jag lägger in bilder i magbildstråden så får du snällt blunda över hur jag ser ut idag och avgöra själv om man ser så hemsk ut 10 dagar efter en förlossning! Bjuder även på alla mina zebraränder! Lägger även in en bild från v 10 och en från v 42, tre dagar innan Wilda kom, fast de är i miniformat!
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-10-21 13:07:37 följande:
    Du, det snöade faktiskt igår!!!!! I Eskilstuna!!!! Satt på föreläsning och såg hur det snöade massor och tänkte "great, jag har sommardäck på bilen...kommer ta en evighet att ta mig hem"

Men det gick bra att köra och tyvärr slutade det snöa. -7 grader hade vi i morse (utanför Västerås) och blå blå himmel med stålande solsken! Kommer det bara lite snö som stannar så är det riktig vinter

Fast...jag tänkte på det igår också...visst har det blivit kallt mycket tidigare i år än vad det annars bli? Ligger kanske nått i det där ryktet om att det ska bli den kallaste vintern på evigheter...jaja, bara det ligger snö så är jag glad

*kramisar*
    pluggar du i eskilstuna? :)  mdh? då går vi på samma skola! :)
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-10-21 19:02:39 följande:
    Ja det gör jag Haha...vad kul!!! Vad pluggar du till??? Jag trodde du bara jobbade en massa ju! Hur hinner du kvinna?!

Jag pluggar till lärare och kurserna är lite här och lite där. Just den här terminen är väl mest i E-tuna, medan förra var enbart i V-ås. Nästa har jag ingen som hellst aning, men går allt som det ska så tar jag ju ett år ledigt från skolan så det spelar ingen roll

*kram*
    Jag läser till ingenjör! Men när jag inte fick tag på nåt x-jobb så valde jag att jobba järnet för att höja min mammapenning! Ska läsa ikapp mina kurser nu under hösten och våren. Har en del omtentor kvar sen mamma var sjuk! Så ska till Eskilstuna nu i november med Wilda på armen och gå om en kurs! :)

Kul att vi är så nära!
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-10-21 20:52:55 följande:
    ÅÅHHH! Du, när du vet när du ska vara där, kan inte du säga till mig då så ska jag se om jag också har föreläsning där då??? Skulle vara SÅ kul att ta en fika eller nått på rasten
    tisdagar onsdagar och fredagar med start 9 november! :)

lillstrumpan här hemma har börjat få ont i magen! :( Så imorgon ska jag försöka välja bort mjölkprotein.. så får vi se om det blir bättre!
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-10-21 21:56:33 följande:
    woohooo! Vi har vårat i början på november Vart ska du gå? Vi ska till Tittut i Stockholm
    vi var på tittut! Jättebra personal och helt klart värt varenda krona av de 1700 vi betalade! ;)
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-10-21 22:55:47 följande:
    Lilla gumman då! Bra val med att ta bort mjölkprotein! Har någon av er allergier?

Vår lilleman är ju allergisk mot rätt mycket (mjölkprotein, sojaprotein, fisk, ägg, tomat, alla baljväxter och en massa annat som hänger ihop med sojan) så misstänker ni allergi är det bara att fråga på om du vill ha tips eller behöver ideer på saker att ersätta mjölkprodukter med och så.

Sedan finns det ju sånna där droppar mot gas också, om hon är bubblig i lilla magen. Dem brukar vara rätt bra...kommer bara inte ihåg vad dem heter nu.

Jag ska kolla upp mitt schema så hojtar jag till

*kram*
    Allergier finns men inte några matallergier... Jag är allergisk mot pälsdjur (väldigt smart att ha fyra katter då), kyla, timotej och damm... Min man är allergisk mot insektsstick/bett.

Men har fått tipset att ofta är det mjölkproteinet som bebisarna inte tål när de får så ont i magen så ska försöka hålla mig ifrån det. Annars får man väl ringa bvc och fråga vad man ska göra! Jag vet att det finns minifom och semper magdroppar. men har inte läst vad exakt vad de är till för! Gasig är hon tyvärr inte utan gallskriker i 15 min strax efter att hon ätit och sen är det bra till nästa gång hon ätit...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma