• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2010-10-21 23:20:29 följande:
    Hur reagerar du på kyla? Jag är också allergisk emot kyla och har aldrig träffat på någon som också är det! Själv får jag nässelutslag och blir alldeles varm på området som blev kallt och får ont i lederna.

Ja, mjölkproteinet och bebismagar går ofta inget bra ihop. Vad bra att du fått det rådet för annars säger dem gärna "det är kolik" eller nått. Ett tips där är att anteckna vad du äter ett tag och blir hon inte bättre kanske du ser ett mönster mellan det du åt och hennes onda mage så är det lättare att utesluta rätt mat. Är det mjölken så borde hon bli bättre innom 2 veckor, men det kan dröja några veckor till för att hon ska bli helt fri från besvär.

Och misströsta inte, mjölken brukar växa bort! Alla tre töser var allergiska som små men innom 2 år tålde dem mjölk som vilken unge som hellst. Det är bara lilleman som kommer dras med sina allergier för han har så många, men vi hoppas ändå
    Jag får också massa utslag... och varm och svullen, kliar som attan! När vi "upptäckte" köldallergin fick jag utslag på HELA kroppen, jag hade panik för kliade ta mig 17 överallt... Vi hamnade på akuten första gången det slog ut för jag blev alldeles yr och illamående av det, men orkade inte vänta på att få träffa nån då jag började må bättre så åkte hem... andra gången fick min man klä av mig medan jag satt och kliade sönder mig! sen efter några veckor blev det en tur till vårdcentralen för att få det konstaterat.

Vi ska prova iaf med att välja bort mjölkproteinet... Sen får vi se hur det går. Fortsätter det såhär får bvc hjälpa oss. Här finns det inget som heter kolik utan de vill gärna ta reda på VARFÖR barnen har ont i magen! men det är jobbigt att höra henne plågas, nu har hon skrikit i en och en halv timme!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja

Odd: jag kom på en grej... Vi lär ju nästan ha sprungit på varandra om du bor utanför Västerås. Då måste vi ju ha åkt samma tåg och bussar till E-tuna! :)

• Mabaja

Odd: Jag tror 26e blir jättebra. Ska kolla upp tider och så, har bara kollat dagarna! Har ju inga "lektioner" utan ska gå på tvåornas bara för att fräscha upp det hela, jag har heeelt glömt bort vad det handlar om! haha. men kommer vara i skolan iaf!

Ser att ni pratar järntabletter. Jag har ulcerös kolit, vilket gör att jag måste käka järntabletter emellanåt då det är blödande inflammation i tjocktarmen. Nu efter förlossningen hade jag ett hb på 95 så ska börja med järntabletter så fort min mage vaknat till liv igen. Den har tagit semester ordentligt! De järntabletter jag använder är duroferon, och det är endast för att de vet jag att min kropp kan ta upp men jag blir ju förstoppad så det heter duga!

• Mabaja

Jag slutade tyvärr på +11 kg i min graviditet! Ville inte bli tvåsiffrig!

Men något imponerande var att det var 6-7 kg som "plockades" ur kroppen iom Wilda, blodförlust och moderkaka under förlossningen men när jag kom hem hade jag gått ner 4... Hade tänkt ställa mig på vågen imorgon för att se hur det ser ut viktmässigt två veckor efter men nu har jag inte gått på toa på en vecka så det är ju bara att glömma! :)

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-10-24 17:26:49 följande:
    Blä jag har sån värk/molvärk idag.... v 14 imorgon. Normalt?
    är det inte dags att börja njuta?
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-10-24 19:24:00 följande:
    Lykke trodde jag var ett flicknamn... :o
    tror att det är ett sånt namn som passar både till flickor ochpojkar! :)
  • Mabaja

Hej tjejer!
    Löning idag så tog med min man till Stinsen för lite shopping! Prio 1 var amnings-bh, har bara en jag införskaffat. Det gick ju sisådär! Slutade med att de fick beställa en, då stl inte fanns vilket är förståeligt då det är 75H!!! Helt galet. haha. Så på måndag tisdag får jag min andra jag kan använda!
    Sen prio 2 var regnkläder så man kan ta massor av promenader även vid regn! Blev en storlek större än vanligt eftersom tuttarna är dolly parton och magen i likhet med lastbilschaffis! haha. Så imorgon kan det få regna hur mycket det vill för nu är jag redo!

• Mabaja

odd: jag orkade inte jobba... jag gjorde det ändå! för att inte känna mig misslyckad! :S skulle ju ha tagit min examen i våras men släpar + att jag inte fick tag i något x-jobb... så jag jobbade (mer än 100% under sommaren och tränade på några dagar i veckan...

angående vikt. jag har hela tiden utgått efter vågen när jag fick mitt plus... började gå upp i vikt i v 25 ca...
    v 29 = 2.5 kg
    v 35 = 5.5 kg
    v 42 = 11 kg
    efter förlossningen = 7 kg
    14 dagar efter förlossningen = 4 kg

ska gå ner (hoppas jag) ytterligare 10 efter att jag kommit ner på "startvikt"...

• Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-25 22:20:53 följande:
    Mabaja, jag önskar att jag oxå landar npgon stans där du landade! Låter lite lagom med 11 kg! Det mest är ju bebisgrejer ändå!
    Jag blev besviken för mitt mål var att inte bli tvåsiffrig.. men samlade på en del vätska sista veckorna och sen levde jag på onyttigheter! Tänkte "va f*n jag ska ju snart banta så lite måste jag unna mig"... sen gick jag på övertid och då fanns det ingen hejd. haha

Sen blev jag besviken över vad vågen visade när jag bara gått ner fyra kg! och bara Wilda vägde 3.5... sen blodförlust på 1.6 kg, moderkaka på 1.3 kg och vattnet som hade gått och så! min matematik går inte riktigt ihåg med vad vågen visar! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma