• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Lallan
    Mamma till W skrev 2010-09-20 22:05:17 följande:
    Jag orkar inte, men biter ihop och är envis!

Ja andra trimestern var ju helt fantastisk! Jag kände mig vacker i min mage fram till v 36.. Nu är jag bara en strandad valross med en enorm jättemage! I vecka 35 hade jag gått upp 5.5 kg, sen har det sprungit iväg... men har sagt till mig själv att jag inte vill gå upp mer än max 12 kg!

Nu kommer det gnäll:

JAg är såååå less! Känner mig nedstämd och irriterad. Min man har först hela helgen tyckt så synd om sig för att han har ont i en tå... Sen har han åkt på en förkylning så hela natten har jag lyssnat på när han hostar, stånkar, stönar, snarkar och springer på toa. Somnade 6.30 i morse efter den roliga natten! Jag orkar inte mer! Vi har rykt ihop många ggr under dagen och jag är bara såå less på honom när han gnäller och huset förfaller. Jag orkar inte jobba 100% OCH sköta vårt hem. Jag har tagit på mig att sköta tvätten och ev. disken. Men det är ju mer som behövs göras och här händer NADA!

Jag vet bara att jag är extra känslig just nu. Imorgon är en annan dag! Får itne bli några barn just nu för då lär han ju få höra både ett och annat innan ungen är ute. Tur att mina känningar har försvunnit!
    Mabaja, gnället skulle lika gärna kunnat vara jag som skrivit. I övrigt har jag redan passerat dina max 12 kg med två kg ochb har då lite tid kvar.

Hemma från jobbet idag pga att jag inte sovit inatt, hade världens huvudvärk, täppt i näsan samt halsbränna. Ska ner till vårdcentralen och kolla blodtrycket lite senare idag för att utesluta att huvudvärlken har med det att göra.
  • rontgensyrran

Odd. Du var säkert underbart fin på fotona. Missade dock dem :/ Jag har ju köpt aningens mer kläder än att åka hem i. Det är lite varierande storlekar. Inte så mycket i 50 mest i 56. Jag älskar också mycket färg på bebisar. Hoppas att min bebis kommer att passa i det. Jag har bara handlat ett par byxor och en tröja i strl 50 som jag ska ta med till bb. Funderar på om jag ska skruva ihop spjälsängen idag?! Lite tokigt då det är evigheter kvar till BF.Men jag älskar att få lite mys inne i barnrummet. Se hur allt ser ut som man handlat :)

Jättefina kläder du handlat förresten :)

Jag undrar så hur min bebis kommer se ut. som mig eller min man eller lite av oss bägge eller ingen av oss. Går nog inte föreställa sig hur bebisen kommer se ut, men det är riktigt spännande att få se henne sen :)

• Längtan efter liten

mammakläder? några bra sidor på nätet eller butiker?

Längtan efter liten är stor
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-09-21 10:23:57 följande:
    Lycka till Sugarrush :)
    Tack! Två timmar kvar nu tilsl jag får min dom....
  • Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-09-21 10:25:59 följande:
    Tack! Två timmar kvar nu tilsl jag får min dom....
    det kommer gå kanon :D
    Längtan efter liten är stor
  • sugarrush

Tack snälla snälla tjejer.
    Just nu känns det som om jag kommer spy på läkaren. Fan, jag trodde jag skulle KLARA mig från illamåendet.... Nu får jag igen för att jag önskade mig mer symptom... Jag märker att jag blir illamående så fort jag är minsta stressad eller nervös över något.
    Får hoppas det finns ett friskt pyre därinne, då kommer den här plågan vara värt det.

• Muffe80

Välkommen till spy-klubben Nu vet du hur det känns hihi! Det är ju hemskt.

Jag sitter med seaband på mig nu, i hemlighet så där, har fixat lång tröja och smyger med dem... men det verkar som att de fungerar (eller så är det bara en bra dag...) Mår inte alls lika illa som alla andra dagar, hoppas det inte är ett dåligt tecken.

Sist jag fick missfall var sm typ imorgon... håller tummarna!!!

• sugarrush

Det kommer gå jättebra Muffe! I övermorgon kan du fira att du klarat dig LÄNGRE än tidigare!

• Muffe80

Ja det är ju då min dom kommer också.... shit! Nervöst!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma