• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-09-20 13:25:17 följande:
    Grattis till vecka 13 längtan! Det går säkert jättebra på ultraljudet!

Jag har varit på inskrivning nu. Hon tyckte jag såg trött och blek ut, jag sade att det nog var jetlaggen. Hon trodde att det berodde på mitt låga HB, jag hade 112 (trots att jag äter Duroferon). Men för mig är 112 riktigt högt!
    Sen så oroade hon sig lite över att jag är så törstig, blir det inte bättre så ska de göra en glykosbelasting på mig nästa vecka, för att utesluta diabetes.
    Jag fick inget extra ultraljud vecka 12, men jag ska få komma och lyssna på hjärtljudet då iallafall. Känns bra, då vet man ju att det lilla pyret lever därinne.

hoppas värderna efter glukosen blir bra (om du nu behöver göra det)
    jag va överlycklg att jag slapp göra det denna graviditeten.duroferon är järntabletter va?
    Skönt att få lyssna på hjärtat :D det är så mysigt.
    Längtan efter liten är stor
  • rontgensyrran

happiness: Fick du ingen tid till läkaren då? För din klåda? Det var väl mest ben och mage eller hur vad det nu du skrev. Minnet är bra kort! Inte fotsulor och handflator? För annars skulle det ju kunna vara hepatos, eller graviditetsklåda som det kallas.

Åhhhh ...är sååå trött idag. Har haft så mcyket på jobb! Helt slut! Och jag har börjat få sammandragningar coh sånt skit :/

• kajsalisa

Hej tjejer. Ni är så flitiga på att skriva. Har precis läst ifatt, men orkar inte kommentera allt. Är så sjukt trött och börjar känna mig sliten i kroppen. Redan!!! Hur ska det här gå? Tre månader kvar... Så fruktansvärt trött i övre delen av ryggen och börjar känna av vad jag tror är foglossning i bakre delen av bäckenet. Som ett V från svanskotan och uppåt ungefär. Vad tror ni, kan det vara foglossning? Jag har ju ingen aning... Dags att ta itu med jobbet jag tagit hem nu. Morr!!

• sofy

Urk! Illamående. "Glömde" tabletten imorse, eller ja - jag har sovit mestadels av dagen och därför missat den. De fick jag ju sota för nu, helt skakis och bara kräks. Tog en nu så får se om den verkar snart.

Längtan; Hoppas VUL gick bra! :)

• Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-09-20 17:15:51 följande:
    Hej tjejer. Ni är så flitiga på att skriva. Har precis läst ifatt, men orkar inte kommentera allt. Är så sjukt trött och börjar känna mig sliten i kroppen. Redan!!! Hur ska det här gå? Tre månader kvar... Så fruktansvärt trött i övre delen av ryggen och börjar känna av vad jag tror är foglossning i bakre delen av bäckenet. Som ett V från svanskotan och uppåt ungefär. Vad tror ni, kan det vara foglossning? Jag har ju ingen aning... Dags att ta itu med jobbet jag tagit hem nu. Morr!!
    Känner så igen mig. Min kropp är trött! Jag jobbar så mkt och fattar inte hur jag ska orka jobba heltid i en och halv månad till?
  • Mabaja

Jag är också trött, jobbar heltid fram till bf, dvs nästa torsdag! Sen får jag gå hem! :) Och idag är jag ännu mera trött jämfört med i vanliga fall då min man hållt mig vaken HELA natten då han åkt på jordens hosta!

• Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-09-20 19:01:59 följande:
    Jag är också trött, jobbar heltid fram till bf, dvs nästa torsdag! Sen får jag gå hem! :) Och idag är jag ännu mera trött jämfört med i vanliga fall då min man hållt mig vaken HELA natten då han åkt på jordens hosta!
    Du är ju helt crazy! Impad att du orkar!
  • Längtan efter liten

min älskade bebis :) den låg där och sprattlade på skärmen. Så nu väntar man med spänning :) 5 cm skrutt med viftande armarna...
    Bebisen står på huvudet så allt blir upp och ner :)hoppas ni ser iaf... har en bild i galleriet som är rätt vänd om man säger så. men "h*n" har armarna framför ansiktet
    Längtan efter liten är stor
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-09-20 19:05:29 följande:
    Du är ju helt crazy! Impad att du orkar!
    Jag vet. :) Nej men skämt och sido har jag inte jättemycket till val, de har inte fixat någon ersättare för mig. Men jag klagar inte, ju längre jag kan jobba desto färre dagar behöver jag ju ta ut i början! :) får ju en månad "gratis" nu där jag inte behöver ta ut en dag i mammapenning! :) men det är tufft.. jobba 100% med denna jättemage som personlig assistent,... :)
  • rontgensyrran
    Längtan efter liten skrev 2010-09-20 19:05:49 följande:

min älskade bebis :) den låg där och sprattlade på skärmen. Så nu väntar man med spänning :) 5 cm skrutt med viftande armarna...
    Bebisen står på huvudet så allt blir upp och ner :)hoppas ni ser iaf... har en bild i galleriet som är rätt vänd om man säger så. men "h*n" har armarna framför ansiktet
    Åhhh vlken sötnos. Grattis till lyckat VUL. Det är så underbart att få dem på bild :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma