• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    kajsalisa skrev 2010-09-20 20:47:12 följande:
    Haha... Söta, söta Odd. Känner SÅ igen mig i det du skriver. Visst är det märkligt?! Får väl helt enkelt överleva ett gäng pluffsiga foton, så länge jag får en välmående bebis så småningom. Men konstigt är det...
    Ja, visst är det! Egentligen spelar ju bilderna ingen roll för det viktigaste är ju som man KÄNNER sig innombords (och som du skriver, vem bryr sig i slutändan om pluffsiga bilder när anledningen till eventuellt pluffs är en eftrlängtad bebisen) men jag blev bara så förbluffadf. Haha...jag snurrar lätt in mig i konstiga grubblerier ibland och ja, det här var en av dem

*kram på dig*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • kajsalisa

Grubbla på du. Vi lyssnar mer än gärna. Kram

• Odetta

Titta! Det här har vi köpt  Vi tycker om färgglada kläder och det här passar ju både en liten pojke eller en liten flicka (trots UL vet man ju inte hundra förrens bebisen tittar ut). Fint va?

• kajsalisa

Superfina Odd! Åka-hem-från-bb-kläder har jag inte ens tänkt på. Va mysigt det ska bli att inhandla. Färgglatt, då måste ju du älska Villervalla?! Jag har köpt fina, randiga bebisbyxor där...

• Lallan

Odd: Nu syns inte bilderna längre! Och Tack!

Jättefint set! Jag var på syträff för en vecka sedan och sydde då två bodysar till bebisarna och ett par byxor. Ska sy ett par byxor till såklart men hade inte tyg som matchade. Älskar också färgglada kläder.

• Odetta
    kajsalisa skrev 2010-09-20 21:10:47 följande:
    Superfina Odd! Åka-hem-från-bb-kläder har jag inte ens tänkt på. Va mysigt det ska bli att inhandla. Färgglatt, då måste ju du älska Villervalla?! Jag har köpt fina, randiga bebisbyxor där...
    DIGGAR Villervalla Vi har världens sötaste mössa därifrån...randig i svart och turkos Det enda med Villervalla är bara att det är så dyyyyrt, så vi har inte mycket mer än så, jo...en babyfilt i samma färger som mössan, men thats it.

Ett annat märke som har finfina färgglada kläder är Name it och Mala (kan man fynda bra på tradera)

(och KappAhl har haft fina kläder med, men just nu är sortimentet lite utplockat och nertonat igen)

Det är nästan synd att bebisen i magen är en pojke till för vi har alla kläder vi behöver och dem är jättefina så vi har absolut ingen anledning att köpa mera förutom just åka hem kläderna då men om det vore en flicka...åh....shopping!
  • Bjornis
    Odetta skrev 2010-09-20 21:04:34 följande:
    Titta! Det här har vi köpt  Vi tycker om färgglada kläder och det här passar ju både en liten pojke eller en liten flicka (trots UL vet man ju inte hundra förrens bebisen tittar ut). Fint va?
    Vår knodd äger samma body! Köpte även hängselbyxan i samma möster i velour. Lindex rules! Bilderna på dig hann jag dock inte se men anar att även du var fin! Solig

Längtan: Vilken jättefin bild!! Så tydligt syntes inte armen på vår bild. Grattis till lyckat  vul!
  • Odetta
    Lallan skrev 2010-09-20 21:24:09 följande:
    Odd: Nu syns inte bilderna längre! Och Tack!

Jättefint set! Jag var på syträff för en vecka sedan och sydde då två bodysar till bebisarna och ett par byxor. Ska sy ett par byxor till såklart men hade inte tyg som matchade. Älskar också färgglada kläder.
    Åh vad duktigt att sy grejjerna! Skulle jag ha en symaskin skulle jag nog också sy något....men det blir till att virka en söt liten mössa istället (Lilleman virkade jag en mössa till också)
  • sofy
    Längtan; Grattis, va skönt! :)

Odd; Jag kom in lite sent så ser ju inga bilder, buhuu :(

Ego; Alltså.. ni som varit illamående eller är. Hur fan gör man? Jag har ju lergigan comp nu, som fungerar.. hm, ibland mer - ibland mindre. Jag är konstant hungrig och det illamåendet tar inte lergiganet bort, men jag har ingen aptit alls och är inte sugen på nånting. När jag ändå äter så får ja äta låååååångsamt, blir ju mätt direkt. Och sen när ja är klar efter 30-45 min så mår ja illa ändå, för magen är så "full". Eller mina misstankar är ju att de är tarmarna som arbetar långsammare och de är därför, men what to do? De blir ju en återvändsgränd? Har ni några tips så mottages de gärna :)
  • Odetta
    Bjornis skrev 2010-09-20 21:26:17 följande:
    Vår knodd äger samma body! Köpte även hängselbyxan i samma möster i velour. Lindex rules! Bilderna på dig hann jag dock inte se men anar att även du var fin! Solig

Längtan: Vilken jättefin bild!! Så tydligt syntes inte armen på vår bild. Grattis till lyckat  vul!
    Ja, Lindex var lite tama i färgerna när lilleman var liten, men nu har dem ändrat sortimentet till det bättre

*kram*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma