• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    Längtan efter liten skrev 2010-09-20 11:54:50 följande:
    Jag hoppas det kommer gå bra. jag går in i vecka 13 idag... det är nog därför jag är mest orolig.. tänk om det inte ser bra ut... men gör det de så kommer det nog kännas lugnare..
    tack älskade vän för ditt pepp...

ditt Rul kommer ju gå kanon bra :) du vet ju att du har en alldeles liten perfekt bebis i magen ;:D
    Grattis till vecka 13...Ja då är det värsta tiden över. Nu är allt färdigt hos din lilla/e. Det som är nu är.....inget förändras förutom att de växer på längden och bredden. Så skönt!
  • färnik

Fick inga andra medeciner, fasen. Rynkar på näsan Så nu ärr det fortsatt sådant här mående tydligen. Hur orka?

Lycka till på ultraljudet Längtan!

• Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-09-20 11:57:21 följande:
    Grattis till vecka 13...Ja då är det värsta tiden över. Nu är allt färdigt hos din lilla/e. Det som är nu är.....inget förändras förutom att de växer på längden och bredden. Så skönt!
    när du säger sådär blir jag nästan rörd!
    Tänk om jag får se en sprattlare idag, så underbart...
    Längtan efter liten är stor
  • sugarrush

Grattis till vecka 13 längtan! Det går säkert jättebra på ultraljudet!

Jag har varit på inskrivning nu. Hon tyckte jag såg trött och blek ut, jag sade att det nog var jetlaggen. Hon trodde att det berodde på mitt låga HB, jag hade 112 (trots att jag äter Duroferon). Men för mig är 112 riktigt högt!
    Sen så oroade hon sig lite över att jag är så törstig, blir det inte bättre så ska de göra en glykosbelasting på mig nästa vecka, för att utesluta diabetes.
    Jag fick inget extra ultraljud vecka 12, men jag ska få komma och lyssna på hjärtljudet då iallafall. Känns bra, då vet man ju att det lilla pyret lever därinne.

• sugarrush

Och med "hon" så menar jag förstås BM

• Muffe80

Skönt att det är avklarat och att de tar dig på allvar med törst och allt sånt

Jag vill ha min inskrivning tidigare!!

• sofy

Hej tjejer!

Sugarrush; VÄLKOMMEN HEM! :D VUL imorn, fasen va spännande!!

Längtan; Välkommen hem du också! :) VUL kommer gå bra. Jag har haft en störtblödning me klumpar när du va borta, men de va ingen fara alls. Sen bruna flytningar ibland, fortfarande ingen fara. Tappen som jävlas.

Muffe; Jag äter knappt nånting. Något glas mjölk blir de väl, men de mesta kommer upp, ibland får ja behålla lite. Bebisen tar de den ska ha så de e ingen fara, som andra skrivit innan ;) Käka någe vitaminer så slipper du oroa dig, o ät frukt/grönsaker. Ja får i mig melon, gurka o sånt lätt, o vätska i också - super!

Happiness; Jo, jag vet inte riktigt.. Dom är ok, men jag är ändå smått illamående, ingen aptit at all och kräks på morronen iallafall, trots tablett innan jag somnar, o sen när jag gått upp på morronen. Så 2 ggr om dagen.

Annars.. jag är så jävla trött! Sover sover o sover. Känns som livet är en enda dimma. V 10 i övermorrn, jisses!

Nä nu måste ja ta tag i plugget, har en hemtenta som ska in i slutet av veckan + en stor tenta om 1,5 vecka, gah! Jag ligger lite efter pga hur jag mått.

• Muffe80

sofy - stackare! Känner igen de där med att världen är som en dimma... haha, det är ju sjukt. Jag bryr mig inte om ngt annat än att komma hem till sängen och vila. sambon tycker väl jag är skitråkig men vad ska man göra?

Vad trist att tabletterna inte hjälper superbra...

Trodde du fick i dig mer mat än mig, men så är inte fallet alltså. Jag vet att alla säger att bebisen tar vad den ska, men om jag inte har ngt "förråd" med B-vitamin eller vad det nu är då.... då kanske bebisen föds med en skada?
    Det är ju nu allt viktigt skapas liksom....

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-20 13:39:57 följande:
    sofy - stackare! Känner igen de där med att världen är som en dimma... haha, det är ju sjukt. Jag bryr mig inte om ngt annat än att komma hem till sängen och vila. sambon tycker väl jag är skitråkig men vad ska man göra?

Vad trist att tabletterna inte hjälper superbra...

Trodde du fick i dig mer mat än mig, men så är inte fallet alltså. Jag vet att alla säger att bebisen tar vad den ska, men om jag inte har ngt "förråd" med B-vitamin eller vad det nu är då.... då kanske bebisen föds med en skada?
    Det är ju nu allt viktigt skapas liksom....
    Haha nä man är inge vidare sällskap! ;) Men de blir ju bättre, så bara gilla läget.

Noo no, jag har aldrig varit stor i maten, innan grav så åt ja väl en gång om dagen, ibland två. Jag e skitdålig på o käka. Och nu me illamående och noll aptit så får ja knappt i mig nånting. Har inte heller ngt förråd sen innan, men tro mig.. De är ingen fara! Tänk på barn som föds i andra länder, där dom lever i ren svält nästan, för att hårddra det hela. Köp nån multivitamintablett för gravida och knapra i dig, så slipper du oroa dig för de. Och allt de viktiga är typ redan skapt. Nu äre bara lite finslip kvar liksom..
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-09-20 13:36:04 följande:
    Hej tjejer!

Sugarrush; VÄLKOMMEN HEM! :D VUL imorn, fasen va spännande!!

Längtan; Välkommen hem du också! :) VUL kommer gå bra. Jag har haft en störtblödning me klumpar när du va borta, men de va ingen fara alls. Sen bruna flytningar ibland, fortfarande ingen fara. Tappen som jävlas.

Muffe; Jag äter knappt nånting. Något glas mjölk blir de väl, men de mesta kommer upp, ibland får ja behålla lite. Bebisen tar de den ska ha så de e ingen fara, som andra skrivit innan ;) Käka någe vitaminer så slipper du oroa dig, o ät frukt/grönsaker. Ja får i mig melon, gurka o sånt lätt, o vätska i också - super!

Happiness; Jo, jag vet inte riktigt.. Dom är ok, men jag är ändå smått illamående, ingen aptit at all och kräks på morronen iallafall, trots tablett innan jag somnar, o sen när jag gått upp på morronen. Så 2 ggr om dagen.

Annars.. jag är så jävla trött! Sover sover o sover. Känns som livet är en enda dimma. V 10 i övermorrn, jisses!

Nä nu måste ja ta tag i plugget, har en hemtenta som ska in i slutet av veckan + en stor tenta om 1,5 vecka, gah! Jag ligger lite efter pga hur jag mått.
    usch låter läskigt :( men skönt att allt är bra med dig och bebisen :)
    jag hoppas mitt ul kommer gå bra..
    kommer in och uppdaterar och hoppas jag kan få lägga in en bild på en bebis också
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma